2023-07-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Ja det tror vi alla som är på den goda sidan, har du missat det?
Vi har samma bevis som ni som påstår att målet är något annat, nackdelen är att vi är tio gånger fler. Frågor på det?
Jag håller med dig att det är tråkigt med de döda Ukrainarna. Jag håller även med dig att det endast är dessa det är synd om. Slava Ukraini!
"den goda sidan"
om du representerar den sidan så önskar jag bli satanist per omgående !
Vanföreställningar är vad du dras med som du inte kan belägga ens med en faktalänk.
Ungefär som om jag skulle tro att kineserna kommer att välla in över hela Europa som mongolstormar.
Eller att Meloni är arvtagare till Mussolini och kommer utropa fascismen eller att Erdogan vill återskapa det ottomanska imperiet.
Det bästa för Ukraina nu vore vapenvila och möjlighet att se över vad man vill och hur man vill gå vidare.
Utan press från USA/EU.
2023-07-05, 18:38
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
"den goda sidan"
Vanföreställningar är vad du dras med som du inte kan belägga ens med en faktalänk.
Ungefär som om jag skulle tro att kineserna kommer att välla in över hela Europa som mongolstormar.
Eller att Meloni är arvtagare till Mussolini och kommer utropa fascismen eller att Erdogan vill återskapa det ottomanska imperiet.
Det bästa för Ukraina nu vore vapenvila och möjlighet att se över vad man vill och hur man vill gå vidare.
Utan press från USA/EU.
Ni som stödjer poopins folkmord är så nära satan det går att komma.
Jag kan belägga det med lika många länkar som du kan belägga dina vanföreställningar med, precis som jag skrev. Kan du verkligen inte läsa och tolka NÅGON text här på fb? Du skriver så sjukt korkade svar på så gott som alla människors inlägg så du bara MÅSTE vara en ryss-bot va?
Det bästa för Ukraina har du - ingen - jävla - aning - om.
Men det har vi på rätt sida. Det bästa för Ukraina är att Poopin dör en plågsam död snabbt och att hans hbtq-soldater bögar färdigt i skyttegravarna.
Sluta nu tramsa och håll dig till tråden, varningar är på ingång fattar du väl. Eller det fattar du fanimej inte såsom du håller på.
2023-07-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ni som stödjer poopins folkmord är så nära satan det går att komma.
Jag kan belägga det med lika många länkar som du kan belägga dina vanföreställningar med, precis som jag skrev. Kan du verkligen inte läsa och tolka NÅGON text här på fb? Du skriver så sjukt korkade svar på så gott som alla människors inlägg så du bara MÅSTE vara en ryss-bot va?
Det bästa för Ukraina har du - ingen - jävla - aning - om.
Men det har vi på rätt sida. Det bästa för Ukraina är att Poopin dör en plågsam död snabbt och att hans hbtq-soldater bögar färdigt i skyttegravarna.
Sluta nu tramsa och håll dig till tråden, varningar är på ingång fattar du väl. Eller det fattar du fanimej inte såsom du håller på.
Jag upprepar angående motoffensiven då jag alltid håller mig till ämnet till skillnad från dig:
Ukraina behöver vapenvila per omgående om de ska kunna klara av att gå vidare mot ryssarna.
Motoffensiven just nu är kontraproduktiv.
De behöver mer vapen och mer trupper.
2023-07-05, 18:44
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Jag upprepar angående motoffensiven då jag alltid håller mig till ämnet till skillnad från dig:
Ukraina behöver vapenvila per omgående om de ska kunna klara av att gå vidare mot ryssarna.
Motoffensiven just nu är kontraproduktiv.
De behöver mer vapen och mer trupper.
Du ägnar dig åt falsk ryktesspridning och trams.
Jag tycker offensiven ser ut att gå jävligt bra, titta vad det smäller när dina korkade vänner fortsätter göra bort sig:
https://twitter.com/wartranslated/status/1676523976695111680
2023-07-05, 18:57
Medlem
Citat:
Vi vet alla att poopins mål är att återupprätta det forna gloriösa sovjet sedan ivan den sjuttifjärdes stormaktstid - i grova drag.
Vi vet att Ryssland var "världens nästa största militära stormakt.
Vi vet att det var en fullkomlig lögn, eftersom man inte klarar av att hantera Europas fattigaste land på över 1,5 år

MEN, det är faktiskt dags att bli orolig, Ryzzarna skickar förstärkningar, kolla:
https://twitter.com/wartranslated/status/1676560098250960899
Fan vad pinsamt för nato och ukraina att leoparder och challenger tanks inte kan slå ut detta skrotet.
2023-07-05, 19:04
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fan vad pinsamt för nato och ukraina att leoparder och challenger tanks inte kan slå ut detta skrotet.
Jag vet inte om det beror på att ni är ryssar eller varför ni inte klarar av att tolka information, men jag tror det lutar åt den anledningen. Jag vill inte gärna tro att ni är så jävla dumma och är svenskar.

Skälet att "detta skrotet" (bra Sverige) är på väg in i kriget är JUST att Ukraina gjort slut på allt som är mer modernt. Goddag yxskaft?

Hittills har ni blivit av med:
>4000 tanks (fyra TUSEN, sup in den siffran döh)
8000 bepansrade stridsfordon
4300 artilleripjäser
650 raketartillerier
400 luftförsvarssystem
315 jetplan
300 helikoptrar
3600 drönare
1200 kryssningsrobotar
18 krigsfartyg
7000 militärfordon och bränslefordon

Ukraina och Nato är nog sjukt stolta över den galna listan i tredagarskriget. Slava Ukraini!
2023-07-05, 19:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det beror på att ni är ryssar eller varför ni inte klarar av att tolka information, men jag tror det lutar åt den anledningen. Jag vill inte gärna tro att ni är så jävla dumma och är svenskar.

Skälet att "detta skrotet" (bra Sverige) är på väg in i kriget är JUST att Ukraina gjort slut på allt som är mer modernt. Goddag yxskaft?

Hittills har ni blivit av med:
>4000 tanks (fyra TUSEN, sup in den siffran döh)
8000 bepansrade stridsfordon
4300 artilleripjäser
650 raketartillerier
400 luftförsvarssystem
315 jetplan
300 helikoptrar
3600 drönare
1200 kryssningsrobotar
18 krigsfartyg
7000 militärfordon och bränslefordon

Ukraina och Nato är nog sjukt stolta över den galna listan i tredagarskriget. Slava Ukraini!
Och ändå kan inte nato och ukraina kasta ut ryssarna ur ukraina.
Det är något som är åt helvete fel...
2023-07-05, 19:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
"den goda sidan"
Utan press från USA/EU.

Du menar det bästa för Ryssland vore vapenvila. Varför så stressad?
2023-07-05, 19:52
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Du ägnar dig åt falsk ryktesspridning och trams.
Jag tycker offensiven ser ut att gå jävligt bra, titta vad det smäller när dina korkade vänner fortsätter göra bort sig:
https://twitter.com/wartranslated/status/1676523976695111680

Du får gärna motivera vad det är som går bra!
Och framför allt hur det kan gå bra när de ännu inte ens kommit fram till första försvarslinjen
2023-07-05, 20:09
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Och ändå kan inte nato och ukraina kasta ut ryssarna ur ukraina.
Det är något som är åt helvete fel...
Än en gång är du ute och snurrar.
Det är "världens näst största militära stormakt" som inte kan inta Europas fattigaste land.
Dina kompisar trycks tillbaka dag för dag. Du får nog börja hänga med i matchen.
2023-07-05, 20:11
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Du får gärna motivera vad det är som går bra!
Och framför allt hur det kan gå bra när de ännu inte ens kommit fram till första försvarslinjen
De tar mark varje dag, ifrån ett land som skulle vara näst bäst i världen på krigföring.
Det är som att Kamerun skulle vinna VM-finalen mot Frankrike i fotboll mannen.
(Och, sluta nu din tönt att ljug om första försvarslinjen för den nåddes för länge sen. På flera ställen är mark som varit ockuperad sedan 2014 återtagen. Vatnik.)
2023-07-05, 20:15
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
De tar mark varje dag, ifrån ett land som skulle vara näst bäst i världen på krigföring.
Det är som att Kamerun skulle vinna VM-finalen mot Frankrike i fotboll mannen.
(Och, sluta nu din tönt att ljug om första försvarslinjen för den nåddes för länge sen. På flera ställen är mark som varit ockuperad sedan 2014 återtagen. Vatnik.)

Du verkar ha rätt så dålig koll.

Men du kan väl visa på en karta vart de har kommit fram till första linjen !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in