2023-06-10, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Ryssland kommer aldrig att atombomba sitt eget folk, ryssland besparar civila i ukraina..

Ukraina däremot dehumaniserar och terroriserar sitt egna lands medborgare, de skulle direkt atombomba donbass, krim och vilken annan del av ryssland som helst, det ligger i sakens natur.

har du läst på om rysslands doktrin vad det gäller om när och hur kärnvapen kan användas?

Du har fel. Ett taktiskt kärnvapen som ett varningsskott skulle till och med kunna få slut på konflikten och tvinga Ukraina till kapitulation. De är inte medlemmar i NATO och när det kommer till kritan och Ryssland drar näven i bordet kommer de backa. Det blir som att se Japan och Hiroshima och Nagasaki igen, men de skulle kunna skona väldigt många liv genom ett skrämselskott men som ändå leder till förhandlingsbordet direkt. Alla andra länder kommer då backa när de inser allvaret i det hela.
2023-06-10, 03:33
Avstängd
Ointressant vad som sägs. Kanske kör man en grej på Odessa, tänkbart. I Ryssland tänker man inte strategiskt utan hur detta kan drabba den egna befolkningen. Därför är en liten grej mot Odessa ytterst tänkbar. Ingen bryr sig om skiten och nu är det dags! Många ryssar bara väntar och väntar. Putin måste agera, hallå!! Vi vill se atombomber över Ukraina, ropar folket och Putin lystrar inte. Därför kommer en liten grej att ske. Kanske i Odessa, kanske nåsgon annanstan. Många ukrainare kommer att dö - men det är ju lite meningen också.
2023-06-10, 03:49
Avstängd
Elin Jönsson på SVT meddelar att "Ryssarna har varit beredda på offensiven". Har inte detta kablats ut i media i över två veckor? Jag var beredd på denna offensiv och jag befinner mig i en svensk stad.

Kan någon förklara?
2023-06-10, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Jag tror också att det kan bli klurigt för Ryssland att vinna detta krig, med tanke på att resten av världen är på Ukrainas sida och ger dom sitt stöd både genom logistik och intel. Ryssland paddlar mot strömmen, samtidigt är deras åror inte rostfria.
Nu tror jag i och för sej att Ukraina kommer slå tillbaka den ryska invasionen men jag håller inte med dej om att hela världen e på Ukrainas sida. Väst e på Ukrainas sida.
2023-06-10, 07:30
Medlem
brunnsangs avatar
Då var motoffensiven inne på dag nummer sju. Har ukraina tagit tillbaka nån slice eller hur går det? Hade förväntat mig större framgång efter all hajp
2023-06-10, 07:47
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Tyska stridsvagnar som brinner i Ukraina i ett krig mot Ryssland.

Klassiker.

Leopard istället för Tiger.
Lyssna på detta och det är svårt att inte tänka på 1939.
https://youtu.be/6cvvXpshFHY
Senast redigerad av Africagonzo 2023-06-10 kl. 07:51.
2023-06-10, 07:54
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Då var motoffensiven inne på dag nummer sju. Har ukraina tagit tillbaka nån slice eller hur går det? Hade förväntat mig större framgång efter all hajp

Ukrainas väpnade styrkor har gjort mindre avancemang på flera ställen och tagit ett antal byar. Flera av de ukrainska pansarfordon (inklusive två leoparder) som skadades under de första dagarna har bärgats och reparerats.

I den centrala delen av front har man avancerat 3 km djupt över ett avsnitt 16 km brett. Enligt ryska källor (bla Dimitrij Rogozin) har man över 600 stridsvagnar och bepansrade fordon i reserv i denna centrala delen för fortsatta attacker.

Ryssarna förbereder också evakuering av Melitopol och Berdjansk.

Verkar inte gå helt katastrofalt för Ukraina ändå?!

https://m.youtube.com/watch?v=gw1Lq9umjqM
2023-06-10, 07:54
Medlem
Tradens avatar
Det verkar ju inte gå så bra för NATOs motoffensiv.. Frågan är vad som händer om det inte blir några framgångar? En total demoralisering för Ukrainas del är såklart givet, men frågan är om Ryssland vandrar vidare och gör hela Ukraina till ett ryskt oblast eller nöjer sig med de östra delarna.

Synd isåfall, för Ukraina verkade vara ett trevligt land (förutom att arkitekturen i Kiev påminner om ett betonggetto) , men så går det om man är korkad nog att slåss för en USA-marionett som Zelensky.
2023-06-10, 07:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Du har fel. Ett taktiskt kärnvapen som ett varningsskott skulle till och med kunna få slut på konflikten och tvinga Ukraina till kapitulation. De är inte medlemmar i NATO och när det kommer till kritan och Ryssland drar näven i bordet kommer de backa. Det blir som att se Japan och Hiroshima och Nagasaki igen, men de skulle kunna skona väldigt många liv genom ett skrämselskott men som ändå leder till förhandlingsbordet direkt. Alla andra länder kommer då backa när de inser allvaret i det hela.

Nej det kommer inte att hända och om det skulle hända skulle det innebära slutet för Ryssland. Se bara vad som hände efter den ryska sprängningen av dammen. Direkt började flera NATO-länder tala om att skicka egna trupper till Ukraina. Då kan du tänka dig själv vad resultatet skulle bli av en rysk kärnvapenattack mot Ukraina, hela väst skulle resa sig enade och slå mot Ryssland.
2023-06-10, 08:10
Medlem
Fyfaans avatar
Så hår lät det vid de förra offensiverna också. Massa snack och spela allanballan i 1 vecka där "offensiven är misslyckad" "offensiven är ett skämt" och BAM, så låg Ryssarna på knä och tog emot Ukrainsk dunderkuk medan tårarna rann likt Dnepr-floden och ni försökte spela bort det med "taktiska reträtter" "strategisk tillbakaryckning" å annat jävla skräp. Ska bli kul å se hur ni kommer försöka låtsas som att det regnar sen, igen.

En offensiv sker inte över en helg. Rysslands offensiv pågick i vadå? 8 månader? och de lyckades inte ens ta Bakhmut. Inledningsvis spelade ni även allanballan där tills ni insåg vilket skräp ryssen är och då kom ursäkterna igen. "Det har aldrig vart en offensiv!" Fast Ryssland med militärledningen som bevis har officiellt uttalat sig om att offensiven var skräp.

Nä, jag ser in i framtiden hur ni hävdar "taktiska reträtter" igen. "Det är bara Krim Ryssland vill ha ändå". "Man låter Ukraina ta dessa områden." Många konton kommer även sluta posta
2023-06-10, 08:20
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Vad gäller nu topic - finns det något uttalande ens från Ukraina att en offensiv dragit igång?

Behövs ett uttalande? Ukraina är just tydligt i färd med att skapa fakta på marken, som talar för sig själv tänker jag.
2023-06-10, 08:21
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Det är möjligt men det skulle vara fullständigt livsfarligt agerat av väst. Incitament är allt. Då skulle de i så fall belöna kärnvapen användning. Jag tror inte de är så dumma eftersom konsekvenserna på sikt blir för stora.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in