2023-06-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag har kollat på tennis i över 25 år.

Dimitrov är inte bra längre. Visst han kan göra några bra matcher då o då, men att han ska vara top 30 är ett skämt.
Det känns som att hans spelstil med backhanden kanske inte passar som bäst på grus. Han har många fina slag men gör väldigt många misstag.
Citera
2023-06-05, 23:20
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som du spelar dum/korkad?
Världstennisen behöver profiler. Jämför tex med tråkige norrbaggen Ruud. Rikemansfamilj, med golfspelande pappan och drygheten från båda. Sen håller jag med, Ruud ärligare lirare.

Eh, va?
Kan man tycka olika om...

https://www.aftonbladet.se/sportblad...drar-i-ordbrak

– I omklädningsrummet efter matchen gick han direkt fram till mig och skrek JAAAAA rakt upp i mitt ansikte, säger Holger Rune.

En sak att han skriker min son i ansiktet, en annan sak är att pappan ljuger för pressen. Det är ett gränslöst beteende, det är pinsamt, säger Aneke Rune.

– I övrigt var snacket från Casper en del av deras taktiska plan har jag förstått. Folk har skrivit till mig att de öppet hade sagt åt honom att gå in i Holgers huvud, eftersom de visste att han var en känslosam spelare. Vi måste berömma dem för att de lyckades, men att vara smaklös i omklädningsrummet efteråt hör inte hemma någonstans, säger Aneke Rune.
Citera
2023-06-05, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Varför håller nogra her med en osympatisk och notorisk fuskartyp som Rune ?

Bra fråga. Jag håller givetvis på Ruud.

Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Vad hände i den kontroversiella bollen i dag med Rune? Dubbelstuds, som domaren inte såg, blev det omspel på bollen eller vann Rune bollen?

Kolla här:

https://www.reddit.com/r/tennis/comm...mment/jn0m63x/

Eller här (tyska):

https://www.eurosport.de/tennis/fren...25/video.shtml

Domaren sa fel då han sa "let" - det var "hindrance", och Cerundolo förlorade poängen.

Vad jag läser kunde alla se på stora skärmen i stadion att Rune just fuskade och domaren fuckade upp det.
Citera
2023-06-05, 23:24
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Det känns som att hans spelstil med backhanden kanske inte passar som bäst på grus. Han har många fina slag men gör väldigt många misstag.

Nä håller med. Han gör extremt många enkla misstag, gör väldigt få vinnare, har en svajig andraserve, är inte alls lika bra ute på kanterna som han var runt 2015-2018.

Får han inte in en bra förstaserve så blir det tufft för honom att vinna poäng. Han är ju såklart inte urusel på tennis, man han är urusel för toppen.

Men men hans peak var väl runt 2016-2017 så
Citera
2023-06-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Bra fråga. Jag håller givetvis på Ruud.

Kolla här:

https://www.reddit.com/r/tennis/comm...mment/jn0m63x/

Eller här (tyska):

https://www.eurosport.de/tennis/fren...25/video.shtml

Domaren sa fel då han sa "let" - det var "hindrance", och Cerundolo förlorade poängen.

Vad jag läser kunde alla se på stora skärmen i stadion att Rune just fuskade och domaren fuckade upp det.
Oj, dubbelstudsen syns tydligt på filmen. Konstigt att ingen av linjedomarna som sitter nära såg (eller hörde) dubbelstudsen.
Citera
2023-06-05, 23:45
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag har kollat på tennis i över 25 år.

Dimitrov är inte bra längre. Visst han kan göra några bra matcher då o då, men att han ska vara top 30 är ett skämt.

Kollade faktiskt på hans resultat för det senaste året och ja jag får hålla med om att det är sjukt att han är topp 30 med de resultaten och de han vunnit mot.
Citera
2023-06-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg

Dessutom väldigt tufft att döma hindrance i den situationen (om det var det han menade). Trippelfel av domaren, och på en väldigt viktig boll dessutom!

Och såklart osportsligt av Rune om han var medveten om dubbelstudsen.
Citera
2023-06-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Dessutom väldigt tufft att döma hindrance i den situationen (om det var det han menade). Trippelfel av domaren, och på en väldigt viktig boll dessutom!

Usportsligt? Han gav Cerúndolo 4.sæt som kompensation.
Citera
2023-06-06, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
”A little bit of spice” tyckte kommentatorn när Rune knöt näven vid breaket. Det var ju bara en knuten näve. Rune kan bli spajsigare än så.

Hehe, det har du rätt i, och spajsigt blev det till slut...

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Alla spelare känner garanterat om det är dubbelstuds, brukar det ju heta. Så riktigt fult av Rune att inte medge det om det nu var så. Men dansken kör kanske med "domaren dömer"

Jag hade lite diskussioner om det där en gång i tiden med Terribilis, eller vad hon nu hette. Jag är inte övertygad om att man alltid känner det. Tycker fan inte jag gör det. Särskilt volleys kan gå fort och om man slänger sig typ vet man fan inte vad som händer. Men: det här var en av de tydligare dubbelstudsarna man sett. Så lutar mot att tro att Rune hade full koll på det. I presskonferensen sa han att han sen såg det på videon de visade i stadion efter nästa poäng. Och då är det ju lite för sent att erkänna (gemvinst).

Ruud hade en dubbelstuds också som gick i hans favör i US Openfinalen mot Alcaraz. Men han sa till domaren att det var double bounce och gav poängen till spanjoren. Lite kontrast där i sportsligheten.

https://www.youtube.com/watch?v=WX39QWfnEfc
Citera
2023-06-06, 01:59
Citat:
Oj, dubbelstudsen syns tydligt på filmen. Konstigt att ingen av linjedomarna som sitter nära såg (eller hörde) dubbelstudsen.

Tror inte linjedomare har det i uppgift. Det de dock behöver är något system av video review. Har ju haft det i ATP-Cup, där det verkade funka bra. Hade också varit till nytta i den där diskvalifikationssituationen, där supervisorn behövde intervjua alla om vad som hände snarare än bara kolla på en videorepris av det.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Han dömer hindrance. Han säger "let, loss of point", men menar "hindrance, loss of point" - det är vid hindrance du sumpar poängen, inte vid let. Han korrigerade nog det själv. Hursomhelst förlorade Cerundolo den poängen: den spelades inte om.

Tufft att döma hindrance där; men fine, Cerundolo snackade väl lite och slog ut med armarna. MEN: även Rune agerade ju som att bollen var över. Så fort han slår till lobben står han still en halv sekund och lunkar sen lite lojt mot domarstolen, typ. Så han slutade spela lika mycket som Cerundolo.
Citera
2023-06-06, 07:35
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Eh, va?
Kan man tycka olika om...

https://www.aftonbladet.se/sportblad...drar-i-ordbrak

– I omklädningsrummet efter matchen gick han direkt fram till mig och skrek JAAAAA rakt upp i mitt ansikte, säger Holger Rune.

Her har vi en sak var ord står mot ord. Casper och Christian säger att detta helt enkelt är lögn och ett märklig påhitt. Medan den lite hyleriske mamma Rune drar i väg med nogra fantasirika konspirasjonsteorier om att familien Ruud har onde planer mot hennes bortskämda son.

Så bara att välja vem man vil tro på. Familjen som hela tiden har visat ärlighet og hedersam sportmanship i alla situationer, eller familjen som så tydligen är på motsatt sida av den skalaen i alla samanhäng
Citera
2023-06-06, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Her har vi en sak var ord står mot ord. Casper och Christian säger att detta helt enkelt är lögn och ett märklig påhitt. Medan den lite hyleriske mamma Rune drar i väg med nogra fantasirika konspirasjonsteorier om att familien Ruud har onde planer mot hennes bortskämda son.

Så bara att välja vem man vil tro på. Familjen som hela tiden har visat ärlighet og hedersam sportmanship i alla situationer, eller familjen som så tydligen är på motsatt sida av den skalaen i alla samanhäng

Oavsett så är detta drama bra för sporten, hoppas på rejäla snedtändningar i deras nästa match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in