• 1
  • 2
2023-05-26, 18:49
Medlem
Har ni även märkt att folk hyshar om flahback. Har nämligen aldrig stött på någon vän eller kollega som nämner "Hörru, har du sett på flashback.. att det står si eller så..." eller "Aah, det stod på flashback att..." osv.

Ingen nämner forumet. Men paradoxalt kan man ofta märka i deras samtal att de har läst i forumet pga. att de nämner en händelse som ligger under aktuellt.

Varför är inte flashback som att nysta i nyheter som vilken annan sajt som helst. Varför måste det verka skamligt (hos majoriteten) som om de skulle ha varit till en prostituerad typ i det vardagliga livet. Kan inte folk stå upp för att sanningar ofta finns här helt utan filter. Eller vill folk ha filter för att smälta in?

Tycker bara att det är hyckleri att smyga runt och luska och sen ha en jävla massa idéer som ska slätas ut för att det ska låta fint. Säg som det är, är min åsikt.
Citera
2023-05-26, 18:53
Medlem
Det där tänker jag på nästan dagligen, "alla" går in och kollar (får länktips och en bra helhetsbild). Men ingen vågar säg att "det där läste jag på FB", då har man liksom tappat trovärdigheten !
Citera
2023-05-26, 18:59
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag sätter stolthet i att alltid framhålla flashback som min primära nyhetskanal. Detta är det enda stället där man får alla perspektiv. Sen får man så klart lära sig sålla bort oväsentligheter men det kommer man i rätt snabbt.
Citera
2023-05-26, 19:21
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Tycker det har blivit mer och mer vanligt att folk "vågar" säga så. Var värre för kanske tio år sedan.

Till och med min mamma brukar säga "det där läste jag på Flashback" osv.
Citera
2023-05-26, 19:24
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tycker det har blivit mer och mer vanligt att folk "vågar" säga så. Var värre för kanske tio år sedan.

Till och med min mamma brukar säga "det där läste jag på Flashback" osv.

Instämmer.
En vanlig kommentar på kontoret när man lämnar fikarummet är ”nej nu ska jag återgå till att näthata på Flashback”
Folk skrattar alltid.
Citera
2023-05-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askedaskeda
Har ni även märkt att folk hyshar om flahback. Har nämligen aldrig stött på någon vän eller kollega som nämner "Hörru, har du sett på flashback.. att det står si eller så..." eller "Aah, det stod på flashback att..." osv.

Ingen nämner forumet. Men paradoxalt kan man ofta märka i deras samtal att de har läst i forumet pga. att de nämner en händelse som ligger under aktuellt.

Varför är inte flashback som att nysta i nyheter som vilken annan sajt som helst. Varför måste det verka skamligt (hos majoriteten) som om de skulle ha varit till en prostituerad typ i det vardagliga livet. Kan inte folk stå upp för att sanningar ofta finns här helt utan filter. Eller vill folk ha filter för att smälta in?

Tycker bara att det är hyckleri att smyga runt och luska och sen ha en jävla massa idéer som ska slätas ut för att det ska låta fint. Säg som det är, är min åsikt.

Känner inte igen mig direkt. Arbetar på ett socialkontor, flera kollegor som hänvisar till flashback och ingen som direkt reagerar när jag gör det längre.
Citera
2023-05-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Helst ska man sätta på den där minen också så man ser ut som att man inte ens vet vad Flashback är för något 🤔

Ja eller så sägs det "Ja, jag såg det på facebook..." fast personen tänker flashback.
Citera
2023-05-26, 21:20
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag säger rätt ut att jag i decennier varit stamgäst och storpostare på detta "rasistiska" forum. Verkar som diverse halvängsligt folk nästan gillar mig pga detta, de är självfallet också "rasister" innerst inne.
Citera
2023-05-26, 21:37
Medlem
Har inga problem att säga att jag läser flashback, men nu när ämnet kommer upp inser jag att jag knappt har någon kollega som säger att de läser flashback... Så det ligger nog nått i det ts skriver.
Citera
2023-05-26, 21:41
Medlem
IdunLos avatar
Jag har en del mycket politiskt korrekta väninnor och kollegor och nästan alla har vid något tillfälle refererat till Flashback.

När det sker något större brott till exempel går de flesta in här för att ta reda på vad som egentligen har hänt men de trådarna har verkligen förfallit. Förut var det hårdfakta som gällde och den som fyllde tråden med ovidkommande skit fick en varning. Numera måste man leta bland otaliga inlägg med en massa ointressant tyckande som hör hemma i politikforumet.

Jag har inga problem med att säga att jag har läst något här men jag är inte heller så upptagen av andras åsikter om mig.

Några som definitivt läser här men aldrig skulle erkänna det är journalister som letar scoop.
Citera
2023-05-27, 00:04
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Jajamen. Har nämnt man läst något på Flashback. I diskussioner senare: ”vart läste du det…. På Flashback?” I nedlåtande ton.

Så man tappar all trovärdighet om man nämner Flashback inför folket som bara läser msm
Citera
2023-05-27, 00:13
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Eller vill folk ha filter för att smälta in?
.
ja det finns ju bra grejer på flashback, men det har ju dåligt rykte pga alla idioter som startar trådar.
Så man vill väl inte anta den pedagogiska utmaning det innebär att förklara att FB är okey ändå om man inte skall bli misstänkt för att tillhöra idioterna.
Så därför är det väl naturligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in