2023-05-26, 15:21
Bannlyst
Det finns mening med livet, men anledningen många av oss begår självmord är döden. Jag har läst flera trådar och det står alltid om döden.

Men tror man på något fint vid döden så sker det bättre grejer i livet, man skall tro att något fint händer när man dör.

Vissa tror t.om på odödlighet, osv, att dom aldrig kommer att dö ut. Vissa tror på gud, med rätt tro kommer du leva länge.

Så varför begå självmord när livet är vackert? Ni som tror på oändligt liv, gud, utomjordingar eller annat fina grejer skriv hur livet går för just dig nu?

Jag tror på något större vid döden, något fantastiskt, och därför är jag fortfarande vid liv
Citera
2023-05-26, 16:23
Livet som sådant vi kallar liv är alltid i rörelse.

Vi föds döende redo redan från början.

Personlig utveckling är viktig och förstå vilka vi är och var vi är.

Fiskarna i havet kan inte se fåglarna i skyn eller hur?

Slöjan vi alla har framför oss faller och vi går mot en kraftfull omställning där du vet vem du är och varför du är här.

Vi är alla (en) vi har bara blivit separerade i evigheter. Vi är enade med dom som styr och alla andra på jorden, människor, natur. Ljud, ljus, energi, vibrationer.

Det kommer att bli bra, följ ej yttre påverkan som vilseleder oss.
Senast redigerad av DevilsDen 2023-05-26 kl. 16:25.
Citera
2023-05-26, 16:49
Medlem
Metaphysicals avatar
Så varför begå självmord när livet är vackert? Ni som tror på oändligt liv, gud, utomjordingar eller annat fina grejer skriv hur livet går för just dig nu?

Räknas även de som tror på satan in?
Citera
2023-05-26, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysical
Räknas även de som tror på satan in?

Ja.
Citera
2023-05-26, 16:57
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Det finns mening med livet, men anledningen många av oss begår självmord är döden. Jag har läst flera trådar och det står alltid om döden.

Men tror man på något fint vid döden så sker det bättre grejer i livet, man skall tro att något fint händer när man dör.

Vissa tror t.om på odödlighet, osv, att dom aldrig kommer att dö ut. Vissa tror på gud, med rätt tro kommer du leva länge.

Jag tror på något större vid döden, något fantastiskt, och därför är jag fortfarande vid liv

Jag ser hur det kunde funnits en mening med livet som människa, men det är omöjligt att leva det livet numera.
Det jag menar är att om man levt med naturen så hade allt fallit på plats och man hade haft en naturlig roll i livets kretslopp i samband med det vilda som existerar i naturen där ingenting är fel.
Civilisationen tämjer människor och leder till destruktivitet och skit.

Så säg mig vad som är vackert här?
Citera
2023-05-26, 17:03
Medlem
Metaphysicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Ja.

Ok, jag tror inte bokstavligt talat på honom men jag tycker läran är bra och har filosofisk pessimism som livsfilosofi. Jag tycker det förklarar verkligheten ganska överensstämmande och det får mig och må bra på ett mer jordnära vis och ta livet på mindre allvar.
Alla optimistiska ideologier tilltalar mig inte längre för jag upplever att de lite för överromantiserade men en religiös tro med lidande som utgångspunkt fast med ett ädelt syfte var perfekt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in