2026-09-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSun
Ja mitt namn började dyka upp på Google från Fuplex förra veckan första gången, bad Google ta bort det direkt. Verkar vara helt nytt.

Vad är Fuplex för sida? Är det ett smeknamn för Krimfup eller har jag missat nåt?
Citera
2026-09-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Vet du ungefär när fallet skall upp i tingsrätten igen efter EU-utlåtandet?
Jag ringde till tingsrätten i morse. Målet har hamnat på domarens bord nu, men det finns ingen information om när domen kommer att meddelas och ingen kan heller kontakta domaren för att ställa frågor.

Citat:
Finns ingen anledning att vänta på den domen
Sant, men du vet ju hur IMY funkar.
Citera
2026-09-15, 16:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ebbabrushh
Vad är Fuplex för sida? Är det ett smeknamn för Krimfup eller har jag missat nåt?

Drivs av samma folk, och samma ansvarig utgivare.

Företaget som driver Krimfup.se har alltid hetat Fuplex AB vad jag vet, men sen dess har de startat verksamhet på Fuplex.se också.
Citera
2026-09-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
Det var det jävligaste. Man undrar ju hur de tänker när de drar upp en sida till.

Ja, det är ju fortfarande under bolaget Fuplex AB också så om IMY faktiskt anser att att deras databas är olaglig så drabbas dom ju lika hårt oavsett om det är krimfup.se eller fuplex.se

Men ja, helt sjukt att dom drar igång en sida till. Kan tänka mig att dom som betalade raderanamn.se har blivit blåsta och läggs ut igen på Fuplex.se efter radering på krimfup.
Citera
2026-09-15, 18:34
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Finns ingen anledning att vänta på den domen

ok, så hur tänker du göra? Lexbase säger de kommer inte radera några domar om de inte blir stämda av personen i fråga.

Någon borde sätta ihop ett jättecase med minst 100 målsägande som kräver 300 000 sek (minst) var. Att ingen advokat orkat fixa det ännu? Advokaten kunde ju ha jobbat på provision tycker man. 50%-50% vid vinst på allt skadestånd. Ingen kostnad vid uteblivet skadestånd. Som i USA.
Citera
2026-09-15, 18:36
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Jag ringde till tingsrätten i morse. Målet har hamnat på domarens bord nu, men det finns ingen information om när domen kommer att meddelas och ingen kan heller kontakta domaren för att ställa frågor.

Sant, men du vet ju hur IMY funkar.

Så, hur tänker du göra? Så fort domen meddelats från tingsrättens domare så mejlar du domen till IMY och kräver att de tar bort även din?
Citera
2026-09-15, 19:05
Medlem
Citat:
Så, hur tänker du göra? Så fort domen meddelats från tingsrättens domare så mejlar du domen till IMY och kräver att de tar bort även din?
Nej, jag utgår från att IMY själva inväntar domen från Attunda tingsrätt och därefter inleder ett ärende mot samtliga sajter och databaser som säljer personuppgifter.
Citera
2026-09-15, 19:20
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Nej, jag utgår från att IMY själva inväntar domen från Attunda tingsrätt och därefter inleder ett ärende mot samtliga sajter och databaser som säljer personuppgifter.
Rätta mig om jag har fel, men måste det nödvändigtvis vara sälja personuppgifter? Tror inte det går vägen med samma tjänst även om den vore gratis.

Så enbart databas och/eller behandling bör räcka för stoppa skiten (som det ska vara).
Citera
2026-09-15, 20:37
Medlem
b2b@nusvar.se Mailade jag till och skrev

Hej, jag begär att bli borttagen ifrån er sida MR KOLL

Namn
Adress
personummer

Fack på förhand!

Fick inget mail eller ngt men jag är nu helt borta därifrån🤘
Citera
2026-09-15, 22:11
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCnerd16
b2b@nusvar.se Mailade jag till och skrev

Hej, jag begär att bli borttagen ifrån er sida MR KOLL

Namn
Adress
personummer

Fack på förhand!

Fick inget mail eller ngt men jag är nu helt borta därifrån🤘

Mr Koll har börjat sköta sig. De tar bort folks uppgifter om de inte vill vara med på deras sajt. Däremot Lexbase och Krimfup missköter sig grovt. De tar bara bort de personer som stämmer dem i tingsrätten. Genomför förlikning och raderar uppgifter allt för att kunna vara kvar och tjäna pengar på att sälja andras personuppgifter. Att ingen Advokat inleder en gruppstämning är ju märkligt. De skulle kunna jobba på provision. De kommer ju garanterat vinna alla stämningar nu när EU sagt sitt.
Citera
2026-09-16, 14:25
Medlem
Citat:
Advokaten kunde ju ha jobbat på provision tycker man. 50%-50% vid vinst på allt skadestånd. Ingen kostnad vid uteblivet skadestånd. Som i USA.
Provision vid rättsfall är inte tillåtet i Sverige vad jag förstår, det anses iallafall strida mot god advokatssed. Antagligen finns det en koppling till att huvudregeln är att förloraren betalar motståndarens kostnad, i USA så är huvudregeln att parterna betalar sina egna kostnader. Det är detta systemet som gör att det tar så lång tid innan uppenbara rättsfall blir av.

Sen vill jag påpeka att dessa företag har omsättning som några pizzerior, men med skillnaden att de saknar ugnar och andra värdefulla inventarier att utmäta.
Citera
2026-09-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tragic315
Ja, det är ju fortfarande under bolaget Fuplex AB också så om IMY faktiskt anser att att deras databas är olaglig så drabbas dom ju lika hårt oavsett om det är krimfup.se eller fuplex.se

Men ja, helt sjukt att dom drar igång en sida till. Kan tänka mig att dom som betalade raderanamn.se har blivit blåsta och läggs ut igen på Fuplex.se efter radering på krimfup.

Google plockade bort min klients sökträff som ledde till Fuplex inom 24 timmar, kan jag trösta med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in