2026-07-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskbonus
Effekten blir att arbetsgivare, myndigheter och privatpersoner i så fall ingår i affärer med olagliga verksamheter. Att de kan fortsätta "svart" är det så klart ingen tvekan om - folk kan sälja knark trots att det är olagligt - men det är längre ingen legitim verksamhet.

Tänk efter vad det är du säger.

Bolag är inte benägna att begå brott.
Myndigheter ännu mindre.
Gdpr gäller oavsett vart servern är placerad.
Domstolar kommer inte lämna ut domar utan förbehåll.
Citera
2026-07-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tyvärr tror jag de blir kvar. Databaserna flyttar, myndigheterna ser mellan fingrarna.

Dom lär dock få svårt att använda sig av svenska betaltjänster om det är olagligt?
Citera
2026-07-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeon369
Tänk efter vad det är du säger.

Bolag är inte benägna att begå brott.
Myndigheter ännu mindre.
Gdpr gäller oavsett vart servern är placerad.
Domstolar kommer inte lämna ut domar utan förbehåll.
Tänk efter vad det är du läser innan du reagerar på saker med emotionell vikt. Jag svarade på påståendet att "bolag kan flytta och fortsätta sin verksamhet" och jag menar att om ex arbetsgivare fortsätter samarbeta med dessa bolag i så fall skulle göra affärer med olagliga verksamheter - med andra ord kommer dessa företag inte kunna fortsätta som legitima verksamheter. Herregud.
Citera
2026-07-21, 19:27
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskbonus
Effekten blir att arbetsgivare, myndigheter och privatpersoner i så fall ingår i affärer med olagliga verksamheter. Att de kan fortsätta "svart" är det så klart ingen tvekan om - folk kan sälja knark trots att det är olagligt - men det är längre ingen legitim verksamhet.
knappast.
Är lagligt att knulla barn i typ afrika och mellanöstern, varför ser vi inte sidor med barnporr från dessa länder? Jo för det blockeras och tas bort direkt om det kommer upp, blir samma med dessa sidor som bryter mot GDPR.

Blir isåfall om dem flyttar över till dark web, finns dock ingen arbetsgivare som hade gått in där och hämtat information.
Senast redigerad av tram123 2026-07-21 kl. 19:30.
Citera
2026-07-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
knappast.
Är lagligt att knulla barn i typ afrika och mellanöstern, varför ser vi inte sidor med barnporr från dessa länder? Jo för det blockeras och tas bort direkt om det kommer upp, blir samma med dessa sidor som bryter mot GDPR.

Blir isåfall om dem flyttar över till dark web, finns dock ingen arbetsgivare som hade gått in där och hämtat information.

Kanske inte arbetsgivare. Men kanske en vanlig medborgare med en hyperkompetent AI-agent om 2-3 år kan kanske be den att skanna dark web och torrentsajter för info om Sven Svensson 31 år i Göteborg. Har spånat på såna resonemang tidigare i tråden och utesluter det inte helt. Men hoppas jag har fel.

edit: Ett sätt att kontra det vore kanske att det samtidigt massproduceras fejkade domar med hjälp av AI i en stor förtals-fabrik på dark web. Så kanske allt från internets mörkare hörn blir opålitligt typ.
Senast redigerad av chesterflash 2026-07-21 kl. 19:59.
Citera
2026-07-21, 21:07
Medlem
Ratsits VD död i olycka.
Citera
2026-07-21, 21:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ratsits VD död i olycka.

Dödstöten enligt rubriken kom i annorlunda form.

Citat Expressen.

" Ratsits vd Thony Wissmar är död.

Han blev påkörd av en misstänkt rattfyllerist på Mallorca förra veckan. "

Lite Karma.
Citera
2026-07-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Citat Expressen.

Nu tänker jag inte skriva något hjärtlöst som "Åh, det var rätt åt honom!!", men enligt min mening har han inte direkt gjort särskilt goda saker när han var i livet. Det är svårt att känna sympati när den sajt han varit VD för har berövat mig så mycket glädje under så många år.
Senast redigerad av goodasstimes 2026-07-21 kl. 21:36.
Citera
2026-07-21, 21:34
Medlem
Citat:
Lite Karma.
Exakt.
Citera
2026-07-21, 22:01
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ratsits-vd-dod-i-trafikolycka-pa-mallorca/
Citera
2026-07-21, 22:22
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ratsits-vd-dod-i-trafikolycka-pa-mallorca/

Citat:

Citat Expressen.

Lite Karma.

Det var ju...tråkigt...och så...

Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Intressant.
När åker Lexbase, krimfup osv ner för gott?
Inget vet ens om det går ner för gott. Ha is i magen. Inget går fort rörande detta.
Citera
2026-07-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tyvärr tror jag de blir kvar. Databaserna flyttar, myndigheterna ser mellan fingrarna.
Japp, de lär lätt göra en Piratebay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in