2023-12-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Efter allt prat om mig och nonsensiska påståenden, Jag kommer inte bidra mer eftersom denna tråd riskerar att tappa fokus. Det är mitt eget fel att jag nämnde dessa saker till dig; naivt trodde jag att du skulle reagera normalt som en människa, men jag hade fel. Denna tråd kommer fokusera på det pågående målet mot Lexbase och Staten jag hoppas du kan respektera det.
Det vore kanske bäst för dig att helt avstå från att engagera dig i denna tråd. Du är under attack. Den kränkande informationen som personen har klistrat in om dig skulle i en normal värld ha stannat inom myndigheten.

Hantera ärendet mot Lexbase i lugn och ro, utan att posta något här. Du kommer att gå längre i juridiken än vad han någonsin kommer att kunna gå med sin kunskap.
Citera
2023-12-19, 16:34
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Instämmer i allt.

Aktbilaga 69 är inte från dig. Aktbilaga 69 är föreläggandet från domstolen. Din begäran om skyndsam handläggning är aktbilaga 70, precis som jag skrev ovan. Du har ännu inte fått något svar på den.

"Jag har aldrig påstått att något beslut har fattats angående skyndsamt handläggning," säger du.

"Gällande Lexbase-ärendet det förväntas ta åtminstone 3-5 månader, enligt min bedömning, då jag har påskyndat processen." (fetstil tillagd)
(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Du har inte påskyndat processen. Du har bett om det. Inte samma sak.
Jag har begärt skyndsam handläggning och fått aktbilaga 69 samma dag menar jag. Jag har aktivt drivit ärendet framåt, men det finns ännu inget officiellt beslut om skyndsam handläggning. Din prat om bagateller är onödigt; fokus bör vara på ämnet tråden handlar om. Det viktigaste för mig är att ärendet fortskrider, vilket det gör. Låt oss fokusera på rätt saker och gå vidare. Du attackerar mig vilket är märkligt. Försök att hitta något som ger mening för dig eller någon annan. Många jurister har försökt på dessa sidor, men ingen har lyckats. Som amatör, utan advokat, har jag kommit längre. Det måste svida för dig, antar jag?
Citera
2023-12-19, 16:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jag har begärt skyndsam handläggning och fått aktbilaga 69 samma dag menar jag. Jag har aktivt drivit ärendet framåt, men det finns ännu inget officiellt beslut om skyndsam handläggning. Din prat om bagateller är onödigt; fokus bör vara på ämnet tråden handlar om. Det viktigaste för mig är att ärendet fortskrider, vilket det gör. Låt oss fokusera på rätt saker och gå vidare. Du attackerar mig vilket är märkligt.
Ditt sätt att tänka är lite intressant. Känns det verkligen som en attack när jag påpekar att du kommit med felaktiga påståenden?

Oavsett vilket så kommer jag givetvis fortsätta att påpeka om du kommer med felaktiga påståenden om målet, vare sig det handlar om lögn, missförstånd, eller bara allmän förvirring från din sida.

På samma sätt kommer jag ge dig credit för eventuella framsteg som du gör.

Jag tycker detta är ett utmärkt sätt att utnyttja tråden om målet här på Flashback. Du kanske bara vill stå helt oemotsagd även när du kommer med felaktiga påståenden, och höra "Heja GDPRWarrior!" Det kommer inte att ske.

Citat:
Försök att hitta något som ger mening för dig eller någon annan. Många jurister har försökt på dessa sidor, men ingen har lyckats. Som amatör, utan advokat, har jag kommit längre. Det måste svida för dig, antar jag?
Varför skulle det svida? Jag har upprepade gånger här uttryckt min önskan att du ska vinna. Jag hoppas fortfarande att du vinner.

Jag undrar vilka dessa "[m]ånga jurister" som du säger "har försökt på dessa sidor" är. Kan du ge några exempel?
Citera
2023-12-19, 17:02
Medlem
Citat:
Känns det verkligen som en attack när jag påpekar att du kommit med felaktiga påståenden?
Låtsas inte som att du glömt vad för integritetskränkande uppgifter som du klistrade in om honom igår kväll.
Citat:
Jag undrar vilka dessa "[m]ånga jurister" som du säger "har försökt på dessa sidor" är. Kan du ge några exempel?
Du som har tillgång till en "professionell juridisk databas" som låter dig rota fram uppgifter om någon och klistra in dem på Flashback borde väl själv utan problem kunna hitta alla tvistemål som är kopplade till Lexbase och MrKoll.
Citera
2023-12-19, 18:56
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Låtsas inte som att du glömt vad för integritetskränkande uppgifter som du klistrade in om honom igår kväll.
Du som har tillgång till en "professionell juridisk databas" som låter dig rota fram uppgifter om någon och klistra in dem på Flashback borde väl själv utan problem kunna hitta alla tvistemål som är kopplade till Lexbase och MrKoll.
Jag och GDPRWarrior har snackat via PM och har rett ut saken mellan oss. Vi har kommit överens om att lägga det där gamla bakom oss och gå vidare.

Med tanke på det så vore det bra om du inte tog upp de sakerna något mer, då det bara drar fler folks uppmärksamhet till det du kallar för "integritetskränkande uppgifter."
Citera
2023-12-19, 19:07
Medlem
Citat:
Jag och GDPRWarrior har snackat via PM och har rett ut saken mellan oss. Vi har kommit överens om att lägga det där gamla bakom oss och gå vidare.

Med tanke på det så vore det bra om du inte tog upp de sakerna något mer, då det bara drar fler folks uppmärksamhet till det du kallar för "integritetskränkande uppgifter."
Gulligt att du vill gå vidare, men det du skrev om honom finns fortfarande uppe här för hela Sverige.
Citera
2023-12-19, 19:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Gulligt att du vill gå vidare, men det du skrev om honom finns fortfarande uppe här för hela Sverige.
Vi har två alternativ nu:
1. Tala inte mer om det, så att det dränks i nyare inlägg.
2. Ta upp det om och om igen så att folk påminns om det, och användare som är nya i tråden också får höra om det.

Om du är på GDPRWarriors sida som du påstått så antar jag att du väljer alternativ 1?
Citera
2023-12-19, 19:35
Medlem
Citat:
Vi har två alternativ nu:
1. Tala inte mer om det, så att det dränks i nyare inlägg.
2. Ta upp det om och om igen så att folk påminns om det, och användare som är nya i tråden också får höra om det.

Om du är på GDPRWarriors sida som du påstått så antar jag att du väljer alternativ 1?
Alternativ 1 OCH Alternativ 3: Att du ber moderatorn ta bort det där.
Citera
2023-12-19, 23:03
Medlem
Citat:
Han hade inte så värst mycket att komma med när jag bad honom att underrätta oss om vad frågeställningen (som Attunda tingsrätt överväger skicka vidare till EU-domstolen) hade för implikationer för offentlighetsprincipen.

Nej han har ju inte mycket att komma med mer än att attackera en som person. Av det lilla jag fått veta av GDPRwarriors tidigare mål så ser jag de som en vinst, även om det inte helt gått enligt hans önskemål, vilket det sällan gör. Bäst att bara ignorera idioten. Börjar tvivla på om han verkligen är emot dessa sidor och kanske har en agenda bakom hans trams.
Citera
2023-12-19, 23:13
Medlem
Citat:

Så att bryta mot 1.006 och alla dessa regler gäller inte dig? Det du gör är vad åklagare i normala fall skulle åtala för dataintrång, dvs slå i databaser utan någon tjänstgörande ärende. Men som sagt, nog om det. Han öppnade dessutom dörren själv genom att publicera målnummer och dito.

Dock finns det inget att diskutera i tråden, då varken politiker, media eller domstolar är villiga att ändra det missbruk som begås kring offentlighetsprincipen.
Citera
2023-12-19, 23:43
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Det korta svaret är nej. Offentlighetsprincipen trumfar GDPR. I praktiken krockar den svenska lagen med EU-lag, men innan den skrivs om kommer dessa uppgifter alltid vara offentliga. Jag anser personligen att det är bra.

Nja fast det är inte helt sant!
Mrkoll måste ju lagra alla denna data någonstans för att vara en effektiv sökmotor. Där bryter dem mot gdpr lagen.
All info om din personuppgifter äger du.

Dem påstår att det inte är så….
Men hur är deras sökmotor så snabb?
Varför tar det för dagar efter skatteverkets ändring att träda kraft?

Jo, det måste vara lagrat någonstans.
Citera
2023-12-20, 03:01
Medlem
Databaser med utgivningsbevis faller under tryckfrihetsförordningen. Den allmänna uppfattningen är att då gäller inte GDPR. Jag vet inte hur man kommit fram till det. Är det artikel 85 man gömmer sig bakom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in