2023-05-25, 11:25
Medlem
procentarns avatar
Jag tycker mig sett genom livet att människor som har en aggressiv inställning till livet klarar stress bättre. De vaknar på morgonen med en sur min och förakt för sjusovarna. Medan människor som är mer glada, de orkar inte så mycket när stressen slår till. De sjukskriver sig för depression. Och ligger hemma i sängen.

Den här typen av individer med en ständigt sur min verkar kunna jobba dygnets alla vakna timmar, ständigt redo att hugga i.

När de dött berättas det hjältehistorier om dem.

-Min morfar, det var en riktig karl det. Han var grovarbetare och slet hela livet och han var inte sjuk en enda dag! (i sitt bittra tragiska liv) .

Är det så? Ju surare min, ju bittrare, ju mer tragisk, desto mer stress klarar en människa?
Citera
2023-05-25, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av procentarn
Jag tycker mig sett genom livet att människor som har en aggressiv inställning till livet klarar stress bättre. De vaknar på morgonen med en sur min och förakt för sjusovarna. Medan människor som är mer glada, de orkar inte så mycket när stressen slår till. De sjukskriver sig för depression. Och ligger hemma i sängen.

Den här typen av individer med en ständigt sur min verkar kunna jobba dygnets alla vakna timmar, ständigt redo att hugga i.

-Min morfar, det var en riktig karl det. Han var grovarbetare och slet hela livet och han var inte sjuk en enda dag! (i sitt bittra tragiska liv) .

Är det så? Ju surare min, ju bittrare, ju mer tragisk, desto mer stress klarar en människa?
Han fick väl ut sin frustration, när han satt på din mormor på kvällarna efter jobbet.
Citera
2023-05-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr
Han fick väl ut sin frustration, när han satt på din mormor på kvällarna efter jobbet.

Mycket väl
Citera
2023-05-25, 11:40
Medlem
yz44s avatar
Det går åt mer energi att vara sur än att vara glad, så nej de klarar det sämre.
Citera
2023-05-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr

Där är svaret!

Ska de gnällas ska man ha en kollega man kan bolla sitt gnäll med. Sen är man sur tillsamans och gör ickså ett br jobb.

Är man bara sur o bögig ensam så blir man en latmask
Citera
2023-05-25, 11:56
Medlem
Onan-erarens avatar
Man blir väl sur å bitter av stress, för man orkar igentligen inte men man biter ihop å jobbar ändå. Det är fult att klaga.
Citera
2023-05-25, 12:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Man blir väl sur å bitter av stress, för man orkar igentligen inte men man biter ihop å jobbar ändå. Det är fult att klaga.

Precis.
Sedan blir det en ond spiral.
Citera
2023-05-25, 12:03
Medlem
Belters avatar
Nu är det väl ändå en viss skillnad på raseri och sur och bitter. Men om vi då lägger oss emellan sur och raseri så skulle jag vilja påstå att det är väldigt energi krävande. Jag tror också att det så småningom finns viss risk för att det får allvarliga följder.
Citera
2023-05-25, 14:27
Medlem
Foliekavajs avatar
Du kan ha läst situationen fel, personen som hugger i kan vara sur för att denne täcker upp för en glad lallare som mest står och snackar, den är alltså inte sur bara för att vara sur och den glade är glad just för att den inte jobbar så hårt och kommer undan med det.

Själv jobbar jag bäst sjuk eller förbannad, inte idealet men då har jag inga förhoppningar om att kunna göra något efter jobb utan bränner allt. När jag är förbannad är det för ledningen har gjort bort sig och satt oss i skiten.
Citera
2023-05-25, 15:55
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Människor i panik är ändå snabbare.....
Citera
2023-05-25, 17:43
Medlem
Tror mer det är folk med ett visst psyke som går in i väggen och stressar med mera.
Många gånger man varit less genom åren men det är bara nöta på.
Så kommer det ut nån snorvalp med skev världsbild från skolan och går in i väggen på 6 månader fast andra köttat samma yrke i 30 år utan gnälla.
Citera
2023-05-25, 17:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Min farfar var så, dog på jobbet med hjärtstopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in