• 2
  • 3
2023-05-26, 17:49
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Finns inget tilltalande med europeisk kultur. De som tycker det brukar ofta vara rätt motbjudande individer med bristfällig moral och svag karaktär. De kan inte stå upp för nånting utan följer bara strömmen, medflytare utan inflytande. Svenska medborgare har mer inflytande över sitt samhälle än italienare, européer bara gör det som förväntas av dom och kan inte stå upp för nånting själva. De är typ som kineser en hord av folk som alla tycker lika, bara att européer låtsas tycka olika för demokratins skull.

Det skulle inte jag påstå.

Jag är både svensk och italiensk medborgare (min far är romare), och röstar nästan varje år i något italienskt val. Medan Sverige avskyr val och att få höra vad folket tycker. Sverige har i princip inga folkomröstningar mer än skendemokratin var fjärde år.
Tvärtom, varje gång en fråga i en svensk kommun "riskerar" att gå till val (oftast genom att SD protesterar) blir vänstern rasande och beklagar sig och gör allt för att undvika eller stoppa det.

Jag får papper hem från italienska ambassaden flera gånger per år om olika italienska intressen och valdeltagande.

Italien är ett riktigt trevligt land där norr är en kulturskatt utan dess like, och likaså min andra hemstad, Rom.
Italien har också en större regional makt än vad svenska kommuner har, som förväntas underordna sig centralmakten i Stockholm. Därför är det mycket fokus i Italien var andra italienare kommer från eftersom varje region är mer sin egen. Min far är romare först och främst, och sedan italienare, om du frågar honom.
Senast redigerad av Kukduken 2023-05-26 kl. 17:51.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in