2023-10-04, 16:29
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
ja så är fallet. OM du lyckas bli medlem i diverse "svensk" arabiska facebook/motsvarande så finns det de även som utrycker att de vill attackera svenska skolor och dagis då det skulle hindra "fler otrogna", det är jävligt tyst i massmedia om detta
Det måste du tipsa polisen om. Vad heter gruppen?
Citera
2023-10-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Garvade som fan när jag såg Expressens rubrik "2 tyska bröder" och sedan när man klickar på artikel så står det att det är 2 syrianer det handlar om

De har åkt på autobahn. De är därmed att anses som urtyskar.
Citera
2023-10-04, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
De har ju i vilket fall som helst lyckats att sätta svenska kristna människor i stor fara! Det är precis det syftet koranbrännarna varit ute efter! De vill vita människor ont dessa inkräktare. De vill få varenda arabland emot oss! Så tror jag!
Islam är (och har alltid varit) en fara för kristna. Ska kristna behöva avsäga sig sin tro för att få behålla huvudet?
Citera
2023-10-04, 17:24
Medlem
Jahapp, tyskarna är det ordning o reda på, dessa bröder missade det faktum att förberedelse till brott och utförda brott sällan upptäcks och/ eller klaras ut här i Sverige.
” Oh så trevligt, har ni en stor trädgård?” Bleve nog frågan i Sverige när någon köper mängder m gödningsmedel-i Tyskland lyser varningsflaggan istället.

Om det inte vore att jag är passionerat fäst vid svenska kyrkor pga det kulturarv de bär på tycker jag nästan att det är komiskt att de ville spränga en kyrka-religionsfanatiker som islamisterna är har de inte insett att Sverige är ett oerhört sekulärt land samt att det finnns INGEN organisation som vurmar mer för muslimer är Svenska kyrkan….. De hade nog fått betydligt större effekt genom att spränga en syriansk kyrka…

Jag har befarat att något liknande skulle ske eftersom svinen inte bryr sig ett dugg om kulturarv ( se Palmyra, museet i Mosul etc etc) och en fasa vore att en medeltidskyrka förstördes. Det räckte att en galning brände ner en av våra få medeltidsklenoder, Södra Råda kyrka med fantastiska målningar fr 1200-1300-talen. Det var förkrossande att nås av den nyheten ( 2001).
Hoppas nu Tyskland låser in dessa svin på livstid!!
Citera
2023-10-04, 17:25
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Syrier. Syrianer är kristna.

Fast den som tillhör folkgruppen syrianer och är medborgare i Syrien är till nationaliteten syrier.
Enklare uttryckt: En syrian kan visst vara syrier!
Citera
2023-10-04, 17:28
Medlem
Mamma Merkels gunstlingar igen alltså?

Angela måste vara väldigt stolt nu.
Citera
2023-10-04, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Fast den som tillhör folkgruppen syrianer och är medborgare i Syrien är till nationaliteten syrier. Enklare uttryckt: En syrian kan visst vara syrier!

Ja men dessa är knappast syrianska syrier då de är islamister. Ergo: Alltså inte syrianer.
Citera
2023-10-04, 17:33
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men dessa är knappast syrianska syrier då de är islamister. Ergo: Alltså inte syrianer.

Det stämmer säkert, men det var inte det mitt inlägg gällde. Det inlägg jag bemötte från dig ger sken av att en syrian inte kan vara syrier, vilket ju inte stämmer.
Citera
2023-10-04, 17:37
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Bra att de jävlarna stoppades.
Hoppas att detta uppmärksammas ordentligt så kanske självaste Antje Jacklén kan få upp ögonen någon jävla gång. Men det är väl för mycket begärt.

Du tycker inte att AJ och den svenska kyrkan gott kan få en rejäl spark i röven som inte har fattat budskapet.
Nu i dagarna vill de även överlåta kyrkorna till motståndarlaget.
Citera
2023-10-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Att inte hata, provocera, mobba och generalisera är inte att krypa för någon.

Att akta sig för vad man säger och gör - inte främst för att man vill vara naturligt "respektfull" inför något/någon utan främst för att man är rädd att bli mördad annars är väl ändå själva definitionen av att "krypa" för någon? Precis som folk kryper inför kriminella organisationer, maffia, diktatorer osv. Det handlar om respekt som inte är förtjänad eller frivilligt given utan den typen av "respekt" som folk skräms in i.
Senast redigerad av Kallfusion 2023-10-04 kl. 17:40.
Citera
2023-10-04, 17:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det stämmer säkert, men det var inte det mitt inlägg gällde. Det inlägg jag bemötte från dig ger sken av att en syrian inte kan vara syrier, vilket ju inte stämmer.

Nej jag skrev bara att dessa inte är syrianer, vilket stod i inlägget jag svarade på. Men det är inte viktigt.

"Ursprungligen postat av tigerpu
Garvade som fan när jag såg Expressens rubrik "2 tyska bröder" och sedan när man klickar på artikel så står det att det är 2 syrianer det handlar om"
Citera
2023-10-04, 17:48
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag gissar på frikyrka med utländska rötter (egyptisk, grekisk, serbisk, etc) och att det skulle varit en markering mot kristna i dessa länder. Varför man skulle valt att attackera deras tro i Sverige vet jag inte, men många muslimer betraktar ju Sverige som muslimskt numera.

Muslimer är så jäkla obildade, åtminstone de ifrån Mellanöstern, att de tror att varenda svensk flockas till högmässan. När de i själva verket ligger hemma bakfulla. Omkring 7 procent av befolkningen är kristna i egentlig bemärkelse.

Men det begriper som sagt inte en muslim, så han bombar troligen en vanlig svensk kyrka, gärna med symbolvärde som Uppsala domkyrka. De utgår från att vi är lika känsliga när det gäller religionen, så de tror att de ger igen rejält.

Vill de verkligen hämnas ska de ge sig på Schlagerfestivalen. Då blir det gråt och tandagnisslan hos svenska folket.
”En kränkning av det öppna samhället och allas lika värde” osv. Följt av massdemonstrationer mot främlingsfientlighet och homofobi och klimatproblem och allt som är dåligt på Sergels Torg.
”Vi vill visa att i Sverige håller vi ihop!”

But I digress..
Senast redigerad av Black-butts-matter 2023-10-04 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in