2023-05-24, 02:54
Medlem
timpanis avatar
Vad finns det för skvaller om Jonas Dahlquist, programledare, kommentator och reporter inom fotboll, speciellt Allsvenskan, och just nu på Discovery+?

• Han håller på Djurgården (vilket syns på utseendet och hörs på sociolekten).
  • Han tog 2017 ett sabbatsår för att bo i Myanmar på grund av att hans sambo jobbade där som kommunikationschef för Läkare utan gränser.

Jag gillar honom i hans professionella kapacitet, men tycker ofta att han framstår som dryg när han deltar i diverse poddar. Den privata Jonas Dahlquist verkar hel enkelt oskön, som dagens ungdomar skulle uttrycka det. Han gillar att trycka ner dom han snackar med, och framstår som ganska bufflig och överlägsen i sina åsikter och sin attityd.
Senast redigerad av timpani 2023-05-24 kl. 02:57.
Citera
2023-05-24, 04:58
Medlem
Kongruensbojds avatar
Han är oerhört politiskt korrekt. Minns att kollegorna Grankvist och Åström i ett tidigt avsnitt av Sporthuset framhöll vilken reko grabb Jonas var som så tydligt tog ställning för ”flyktingarna” som kom till Sverige 2015.

Förvånar inte att han är sambo med en ”gränslösis”; de är väl drivande med att få så många afrikaner som möjligt till Europa.

Som sportjournalist tyckte jag väl att han var ok på den gamla goda Canal+-tiden. Då när de sände Premier League och allsvenskan.
Citera
2023-05-24, 10:13
Medlem
zebra121s avatar
Han är överengagerad. Det höfs och märks tydligt. Han tror att världen står och faller med att Häcken sätter en kvittering i 72a minuten och får det att framstå som jordens största grej. Ruggig pinsamt. Ingen jag gillar. Släpp ner axlarna och ta det lugnt för fan.
Citera
2023-05-24, 11:37
Medlem
TheJackets avatar
Jag tolererar honom. Inte så mycket mer. Men det finns klart sämre inom samma yrke. Men också många bättre.

Han verkar gilla att på olika vis smyga in att han snusar. Vet inte varför
Citera
2023-05-24, 19:40
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han verkar gilla att på olika vis smyga in att han snusar. Vet inte varför

Kanske för att tona ner sin överklass-aura?
Citera
2023-05-24, 19:42
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

Ja så kan det mycket väl vara. Har märkt liknande beteende hos random rika människor jag mött genom åren faktiskt.

"Jag snusar, jag är som du"
Citera
2026-02-05, 19:36
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

Han är inte överklass, visserligen uppväxt på Östermalm och gick Östra Real men utan pengar. Vilket gav honom ett väldigt stort minnesvärdeskomplex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in