Citat:
Början av 90-talet kanske det var enklare att kunna koppla till att det hela var en och samma man, efter ett par skjutningar.Vi hade lasermannen Ausonius i en tid av motsättningar, kickers på stan och ny demokrati.
Ausonius blev lasermannen ett efter ganska taffliga skjutningar då invandrare blev skjutna, de flesta oförtjänt egentligen vad jag förstått.
Nr 2 Mangs i Malmö samma sak, gav sig på invandrare men samma här att oskyldiga fick sätta livet till.
Frågan är ju varför episod 3 inte kommer med tanke på hur otroligt mycket mer invandrare Sverige tagit emot och hur brottsutvecklingen skenar åt fel håll.
Man läser om invandrarrelaterade problem varje dag och att hitta legitima måltavlor för en ny laserman måste vara barnsligt enkelt.
Är det så att SDs framgångar ger hopp till ev lasermän?
Eller sitter de nöjda och tittar på när invandrarna skjuter bort sig själva?
Att polisen eller säpo skulle jobba proaktivt för att förekomma ev lasermän räknar jag inte ens in med tanke på det redan dåliga polisarbete som genomförs idag.
Behöver vi vara orolig för att trean kommer?
Själv är jag faktiskt förvånad att alla potentiella nya lasermän sitter stilla i båten.
Ausonius blev lasermannen ett efter ganska taffliga skjutningar då invandrare blev skjutna, de flesta oförtjänt egentligen vad jag förstått.
Nr 2 Mangs i Malmö samma sak, gav sig på invandrare men samma här att oskyldiga fick sätta livet till.
Frågan är ju varför episod 3 inte kommer med tanke på hur otroligt mycket mer invandrare Sverige tagit emot och hur brottsutvecklingen skenar åt fel håll.
Man läser om invandrarrelaterade problem varje dag och att hitta legitima måltavlor för en ny laserman måste vara barnsligt enkelt.
Är det så att SDs framgångar ger hopp till ev lasermän?
Eller sitter de nöjda och tittar på när invandrarna skjuter bort sig själva?
Att polisen eller säpo skulle jobba proaktivt för att förekomma ev lasermän räknar jag inte ens in med tanke på det redan dåliga polisarbete som genomförs idag.
Behöver vi vara orolig för att trean kommer?
Själv är jag faktiskt förvånad att alla potentiella nya lasermän sitter stilla i båten.
Men i dagsläge så skjuts det ju titt som tätt. Det är svårt att veta om det är en Lasermannen som vandrar runt och skjuter.
Kanske är det fler Lasermän som inte känner varandra och har ingen aning om att de är flera som skjuter hej vilt och har målet mot människor med invandrarbakgrund.