2023-05-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat
Beror väl helt på omfattningen och hur platsen ser ut. Är det en olycka är det väl antingen en nyfiken fan som gått dit och försökt släcka, eller så är det den som tänt på. Grillat och fått en hjärtattack, grillat och snubblat, tältat med öppen låga, tagit livet av sig. Kan hålla på hur länge som helst. Dom har ju redan gått ut med att dom tror olycka. Då har dom säkert redan en relativt tydlig bild.. hittar man en bränd kropp brukar man ju knappast uttala sig på det viset. Om man inte redan har ganska bra på koll.
Hjärtattack när man grillar och elden sprider sig? aa jo det händer nog..
Citera
2023-05-24, 12:52
Medlem
Kan helt enket vara någon som skulle bränna lite skräp eller dögräs och råkar tända eld på sig själv i oaktsamhet. Endera pga att elden sprider sig i marken och släckningsförsök går fel.
Citera
2023-05-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kan helt enket vara någon som skulle bränna lite skräp eller dögräs och råkar tända eld på sig själv i oaktsamhet. Endera pga att elden sprider sig i marken och släckningsförsök går fel.
Men det var ju eld på flera olika ställen?🤔
Citera
2023-05-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Var det där som zigenarbarnen blev påkörda av en gammal farbror för många år sedan?

Det var vid Pilbo, ja
Citera
2023-05-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Men det var ju eld på flera olika ställen?🤔

Japp så kan det bli när elden "hoppar", flagor sprids med vinden. Vid en av de större bränderna tror det var 2018 "hoppade" elden över en större sjö.

Vet även av egen erfarenhet hur fort elden kan sprida sig i dögräs och tog sig vidare över flera meter med ett område som som bestod av gröngräs till andra sidan med tort dögräs, det gick bra men jag gör aldrig om samma misstag igen.
Citera
2023-05-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattMammaTraktor
Det är vid Muskarbo/Pilbo hållet. Typ mellan Söderfors och Tierp ute i skogen. Ingen aning vem den avlidne är dock...

Verkar vara straxt efter infarten mot muskarbo. på google streetview ser man en tomt som är full med kabeltrummor. Verkar matcha bilderna på https://www.instagram.com/utryckning_uppsala/
Citera
2023-05-24, 14:25
Medlem
Tydligen stod en gammal pensionär där och eldade sopor där när en bekant åkte förbi. Sedan ska några grannar hört en hög smäll. Dessa bor typ 500m därifrån,

Kan vart att ägaren till fastigheten skulle rensa och kastat nåt med mera fart i 🙃
Citera
2023-05-24, 14:35
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin30jansson
Tydligen stod en gammal pensionär där och eldade sopor där när en bekant åkte förbi. Sedan ska några grannar hört en hög smäll. Dessa bor typ 500m därifrån,

Kan vart att ägaren till fastigheten skulle rensa och kastat nåt med mera fart i 🙃
Iofs står han och eldar sopor så räcker det med att han kastar på bensin eller liknande med fel metod så kan han framkalla en explosion och få brinnande vätska över sig. Är man då själv på platsen finns nog inte så mycket att göra.

Vila i frid Eld gubben!
Citera
2023-05-24, 20:01
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin30jansson

Född i slutet av 1940-talet fick jag höra nyligen. Finns några män i den åldern i Pilbo och Muskarbo, varav ett för mig bekant namn.
Citera
2023-05-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Hjärtattack när man grillar och elden sprider sig? aa jo det händer nog..
Fan va bra! Du har hittat lösningen mot alla sjukdomar och olyckor. Stå vid en brasa eller grill så är du immun mot hjärtfel, bristande kroppspulsåder eller vad som. Inte kan man ramla eller liknande heller. Du har löst livets gåta. Nä men du har nog rätt hittas man i en askhög är det automatiskt mord.
Citera
2023-05-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Finns bild här.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...-tierp--cgxx6k
Tackar. Ser ut som en skräphög någon stått och eldat vid? Visst kan man göra så för att dölja kroppen eller få mer fart i elden.. Men min magkänsla säger mig att det nog är en olycka. Säkert någon som eldat och så har något gått fel.
Citera
2023-05-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Född i slutet av 1940-talet fick jag höra nyligen. Finns några män i den åldern i Pilbo och Muskarbo, varav ett för mig bekant namn.
Det är väldigt lätt att hitta fastigheten på Google Earth. Tomten har haft flera hundra kabeltrummor (vid tiden för bilderna på GE), ställningar, containrar och annat utspritt. Det ser helt sjukt ut med alla kabeltrummor. Kvinnan som äger fastigheten är gift med en 76-årig man, men ingen av dem är skrivna i Pilbo eller Muskarbo utan Sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in