2007-02-09, 00:01
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genium
1. Mankan hur kan du ens påstå att livet inte är obetydligt? Endast den som har svaret på "Vad är menningen med livet?" kan påstå något sådant, och om jag inte tolkar det fel så är det just det svaret du frågat om i tråden.

2. Ja, kroppen dör men såvitt jag vet så är det slutet, eller har du någon information som jag missat?

3. Det finns massa forskare som säger att big bang exesterat och man kan än idag se verkningar av smällen (tex att univerum expanderar), nu eftersom du påstår att det är en "överreklamerad nonsensteori" så kan ju du ta och lägga fram lite motbevis"

4."Fel, evolutionsteorin är bara en överreklamerad nonsensteori!"

Mankan, jag vet inte riktigt vad du vill få ut av denna tråd men såvitt jag vet så har människan sökt svaret på denna gåta (Vad är menningen med livet?) i tusentals år och jag tror ju knappast att du eller nån annan på detta forum har svaret, sorry att jag förstör denna meningslösa tråd.

PS sluta med jävla

1) Meningen med livet är att ta sig tillbaka till vårt eviga hem!

2) Nej, kroppens död är INTE slutet, här är infot du missat:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=413926

3) Apropå Big Bang-myten:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=418133

4) Apropå Evolutions-myten:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=186544

Citera
2007-02-09, 17:54
Medlem
Geniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
1) Meningen med livet är att ta sig tillbaka till vårt eviga hem!

2) Nej, kroppens död är INTE slutet, här är infot du missat:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=413926

3) Apropå Big Bang-myten:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=418133

4) Apropå Evolutions-myten:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=186544

Manken vilket misslyckande, jag har sett att i nån tråd här på flashback skrev du nått i stil med "man måste alltid ifrågasätta!" tror det var i Saddam lever tråden, detta har du dock rätt i men det är en sak som du misslyckas med, man måste också ifrågasätta motbevisen du hittar. och att bero på denna forskning kring reinkarnation så har du inte funderat på varför så få fall presenteras? och varför denne forskare inte får uppmärksamhet? och eftersom det födds ca 265 barn / minut i världen så är ju chansen gansk stor att vissa av dom föds med märken som kan likna/sitta på samma plats som en avliden persons? OCH angående dessa påståenden om att barn skulle ha uttalat sig om en annan person.. haha fattar ju vem som helst att det finns många som gör allt för uppmärksamhet titta bara på myten om Anastacia.

Angående big bangs brister, vill du att jag ska förklara bristerna med dina teorier? Det är på grund av sånna som dig som religion existerar, människans rädsla för döden och slutet!

Apropå Evolutions-myten okej nu eftersom du inte tror på detta så skulla jag vilja läsa hur du tror att allt vart gjort.

"Nå, någon som kan hitta EN ENDASTE liten mellanform som kan evolvera vidare i djurriket?" detta kan jag lätt dementera med att det inte finns någon sådan form eftersom vi inte vet hur arter kommer att utvecklas(DETTA TAR MILJONER ÅR) kanske är det tom så att människan är i en mellanform än och om 10 miljader år så ser vi ut som elefanter gör idag, vem vet? men att fråga efter en mellanform är ju rentav idiotiskt eftersom tidsmaskinen inte är uppfunnen(än!).
Citera
2007-03-04, 04:46
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genium
Apropå Evolutions-myten okej nu eftersom du inte tror på detta så skulla jag vilja läsa hur du tror att allt vart gjort.

"Nå, någon som kan hitta EN ENDASTE liten mellanform som kan evolvera vidare i djurriket?" detta kan jag lätt dementera med att det inte finns någon sådan form eftersom vi inte vet hur arter kommer att utvecklas(DETTA TAR MILJONER ÅR) kanske är det tom så att människan är i en mellanform än och om 10 miljader år så ser vi ut som elefanter gör idag, vem vet? men att fråga efter en mellanform är ju rentav idiotiskt eftersom tidsmaskinen inte är uppfunnen(än!).

Elefanten existerar och människan existerar, på samma sätt som äppelträdet och apelsinträdet existerar...varför skulle då naturen börja förvandla äppelträdet till ett apelsinträd, eller människan till en elefant?

Idioti!
Citera
2007-03-05, 15:05
Medlem
Citat:
Föddes vi bara för att sedan dö?

Och sedan?

Vad är poängen liksom?

Personligen så tror jag inte att det finns något riktigt bra svar på det. Hur ska man kunna avgöra vilken förklaring som ligger närmast sanningen?
Citera
2007-03-05, 19:11
Medlem
Murdoch_s avatar
Människan är begåvad med ett intellekt som skulle kunna användas till att ifrågasätta varför vi existerar. Detta behöver inte innebära att det finns en given anledning.

Konstigt hur vetenskap blir nonchalerat för att det kanske är en och annan pusselbit som människan inte ännu lagt ut. Mycket bättre är det ju då att hänge sig till något som enbart innefattar tro, där "bevis" och dylikt görs irrelevant.

Känns det så jobbigt att behöva skapa en egen mening med sitt liv?

För övrigt hoppas jag att det där med att trådskaparen skulle ha en son, enbart var en hypotes.
Citera
2007-03-05, 20:23
Medlem
AndreaS1s avatar
Felpost
Citera
2007-03-05, 20:23
Medlem
AndreaS1s avatar
Kan gott sammanfattas med namnet: Allah eller gud om ni nu vill så.
Citera
2007-07-06, 12:07
Medlem
för att atomer vill ha ädelgasstruktur? eller typ så lite energi som möjligt?
Citera
2007-07-06, 12:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Föddes vi bara för att sedan dö?

Och sedan?

Vad är poängen liksom?

Ett medvetande är en jävla grej att behöva utrustas med.

Min teori om livet sträcker sig till att försöka gå igenom det utan att försöka såra andra och "göra så gott jag kan". Låter kanske jävligt mesigt. Men va fan, det är ju inte direkt att man har facit. Än.
Citera
2022-09-16, 14:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ett medvetande är en jävla grej att behöva utrustas med.

Min teori om livet sträcker sig till att försöka gå igenom det utan att försöka såra andra och "göra så gott jag kan". Låter kanske jävligt mesigt. Men va fan, det är ju inte direkt att man har facit. Än.

Vem har utrustat oss med ett medvetande?

Vederbörande bör ju själv ha ett medvetande!

Det är vi själar som är medvetna, som har förmågan att uppleva ock känna!

Det är vi själar som är den medvetna, levande, andliga energin!

Utan medvetande, inget liv!

Eller hur?
Citera
2022-09-17, 20:03
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vem har utrustat oss med ett medvetande?

Vederbörande bör ju själv ha ett medvetande!

Det är vi själar som är medvetna, som har förmågan att uppleva ock känna!

Det är vi själar som är den medvetna, levande, andliga energin!

Utan medvetande, inget liv!

Eller hur?

Varför måste vederbörande också ha medvetande för att skapa vårt medvetande?
Är inte det lite som att säga att bara för människan har en hjärna så måste dem ha skapats av någon med en hjärna vilket går emot hela evolutionsteorin och biologin.
Citera
2022-09-17, 20:06
Medlem
LeCastles avatar
Jag tror att alla mår bättre av att inte få den frågan besvarad. För det kommer du aldrig få.

Ha det bra och lev väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in