2023-05-25, 03:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag gick hungtig som barn och inte var vi på när fattiga.
En polare likaså hans morsa drack och knaprade bort pengarna.
En annans farsa spelade och festade bort pengarna.
En han åt enbart snabbmakaroner och kokt grillkorv med ketchup till. Det var enkelt ordnat så tyckte hans mor och pojken tyckte ju om det! Hans far han hade inget att säga till om.
Och så han med jättegodispåsarna, alltid godis, ordentlig närande mat det fick han på helgerna.

Det är så här att någon riktig nöd det existerar ej i Sverige utan enbart omogenhet, egoism, lättja och idioti!
Dessa beteenden tillåts att frodas fritt ja till och med bejakas och så blir det då till samhällets skuld och en massa gnölande om hur jävla uselt och fel som det är vilket löses med fler och större bidrag där den siste till att erhålla något det blir lille fjun, hen går fortsatt hungrig!

Däremot att dem höga elpriserna har slått stenhårt på sina håll, ser att en del har fått betala upp till 50 000kr på året och det på en ordinär villa, nu pratar vi om att sänka folk på riktigt!
Citera
2023-05-25, 03:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jo det gör det faktiskt. Potatis är enda livsmedlet som det går att överleva på om man bara får äta en enda sak. Detta bevisades redan för 100 år sedan av en dansk matforskare. Dansken åt endast potatis i ett helt år och mådde utmärkt. Potatisdieten gav honom tillräckligt av de näringsämnen som krävs för överlevnad.

Det finns en engelsman som lever enbart på ceddarost! Så har det varit i 40 år och han mår skitfint!

Allvarligt fel i huvudet ja och då går det tydligen + slaskmedias ljugarhistorier.

Vi normala vi överlever enbart på potatis men att vi skulle inte må så värst bra och särskilt inte barn vilket är historiskt belagt.
Citera
2023-05-25, 04:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag gick hungtig som barn och inte var vi på när fattiga.
En polare likaså hans morsa drack och knaprade bort pengarna.
En annans farsa spelade och festade bort pengarna.
En han åt enbart snabbmakaroner och kokt grillkorv med ketchup till. Det var enkelt ordnat så tyckte hans mor och pojken tyckte ju om det! Hans far han hade inget att säga till om.
Och så han med jättegodispåsarna, alltid godis, ordentlig närande mat det fick han på helgerna.

Det är så här att någon riktig nöd det existerar ej i Sverige utan enbart omogenhet, egoism, lättja och idioti!
Dessa beteenden tillåts att frodas fritt ja till och med bejakas och så blir det då till samhällets skuld och en massa gnölande om hur jävla uselt och fel som det är vilket löses med fler och större bidrag där den siste till att erhålla något det blir lille fjun, hen går fortsatt hungrig!

Däremot att dem höga elpriserna har slått stenhårt på sina håll, ser att en del har fått betala upp till 50 000kr på året och det på en ordinär villa, nu pratar vi om att sänka folk på riktigt!

Och de här problemen hör ju också ihop. De barn som får växa upp på havregrynsgröt och potatis blir sedan som vuxna så dumma i huvudet att de värmer sitt hus med direktverkande elektricitet
Citera
2023-05-25, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Vilket år lever du? Det är nog snarare Åkesson som ser upp till Stalin, som en stark ledare till skillnad från vänster-demokrater som vill minska klass-klyftorna.

Världen har förändrats sen Christer blandade till sin Rotebroare.
Har du fastnat i en tidsmaskin i snart 40 år, eller vad är det frågan om?

Vänsterpartiet har öppet hyllat kommunistdiktaturer både Stalins Sovjet , DDR , Kuba och Nordkorea.

Dom flesta V politiker är dessutom spioner som jobbat åt främmande makt.
Citera
2023-05-25, 06:35
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Vänsterpartiet har öppet hyllat kommunistdiktaturer både Stalins Sovjet , DDR , Kuba och Nordkorea.

Dom flesta V politiker är dessutom spioner som jobbat åt främmande makt.

Topic är barn som går hungriga.
Att du har svårt att hålla dig till topic är inget nytt men du borde växa upp och lära dig att hålla dig till topic i huvudsak och annat som bisak.

Så fortsätt med topic och förklara varför föräldrar är de som ska skamskämmas.

Du får gärna samtidigt gärna förklara vilken samhällshjälte du är gentemot barn som går hungriga eller på vilket sätt du överhuvudtaget bidrar till samhället mer än ordbajseri.
Citera
2023-05-25, 06:37
Bannlyst
Hungringar barn och kommunism hör ihop. Fråga dem har växt upp Polen, DDR och m fl dom fick gå hungringar. Nu har VPK 10% av rösterna, klart med ett VPK samhälle så kommer hungringar barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Topic är barn som går hungriga.
Att du har svårt att hålla dig till topic är inget nytt men du borde växa upp och lära dig att hålla dig till topic i huvudsak och annat som bisak.

Så fortsätt med topic och förklara varför föräldrar är de som ska skamskämmas.

Du får gärna samtidigt gärna förklara vilken samhällshjälte du är gentemot barn som går hungriga eller på vilket sätt du överhuvudtaget bidrar till samhället mer än ordbajseri.
Citera
2023-05-25, 06:41
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Hungringar barn och kommunism hör ihop. Fråga dem har växt upp Polen, DDR och m fl dom fick gå hungringar. Nu har VPK 10% av rösterna, klart med ett VPK samhälle så kommer hungringar barn.

Jag vet att du har en alternativ historiebeskrivning, att du har svårt för vad partier kallas och valresultat.

Vad skulle kostnaden vara för att ge alla barn en skolfrukost som leder till bättre studieresultat och minskar utanförskap?
Citera
2023-05-25, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
I Sverige finns bred politisk enighet om att så många som möjligt skall gå på högskolan. Många praktiskt lagda ungdomar gör detta, men fixar sen inte i längden att arbeta på kontor, utan blir utbrända. Det går att skapa enkla akademikerjobb som pärmbärare på kommunen, men de tillför inte samhället något värde.

Situationen var dock värre på 90-talet när gymnasieskolan blev högskoleförberedande. Massor av unga från icke studievana hem hade ställt in sig på att bli "riktiga knegare" som sina föräldrar. De klarade inte av gymnasiet så slutresultatet blev inte sällan förtidspension. Elevkullarna några år senare fick det dock lättare då lärarna sänkt kraven så att alla(h) ska med.

Största gruppen av sjukskrivna är vårdanställda och 1/3 av dessa är pga psykisk ohälsa.

Skulle säga att det allmänt är ett tecken på att våran välfärd har blivit sämre. Jobbar själv inom vården och för några år sen så ramlade jag bara ihop och sedan vaknade upp på akuten med ekg inkopplat. Minns inget utan fått återberättat.

Men man kom tillbaka. Dock så märker man stor skillnad på hur arbetet var för 15 år sedan. Kan tänka mig att det är liknande inom andra offentliga arbeten.

Men med det sagt och som farsa som har ett låglöneyrke så har jag inte märkt så stor skillnad förutom att matkassen har blivit lite dyrare.

Dock så sitter inte jag på en massa krediter och blancolån som äter upp min ekonomi.
Citera
2023-05-25, 07:07
Medlem
Som jag tolkar hennes artikel handlar det om debattklimatet i Sverige.

Magdalena Andersson har lärt sig av amerikanska vänsterrörelsen att man ska göra allt till en strid mellan gott och ont.

På hennes tid de godas tid fram till sep 2022 då fanns det inte några hungriga barn.

Men redan ett halvår in på de onda och högerextrema regeringperiod då är barnen hungriga.

Det är den polariserande retoriken Lena A vänder sig emot.

Sossarna använder sig av en farlig retorik.

Det hade varit exakt lika om S hade suttit i regeringen.
Citera
2023-05-25, 07:17
Medlem
Skulle vara fint med uttalande från livsmedelsverket. Hur påverkas en växande människa av en proteinsvag och vitaminfri kost under hela sin uppväxt. Tror att barnen kommer få skörbjugg och värre om de bara får potatis, ris, bröd och lök. Tror inte det täcker alla aminosyror, vitaminer, mineraler och andra spårämnen. Aha, SR länken hade det, får lyssna nu då...
Senast redigerad av trekantshatt 2023-05-25 kl. 07:22.
Citera
2023-05-25, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Jag vet att du har en alternativ historiebeskrivning, att du har svårt för vad partier kallas och valresultat.

Vad skulle kostnaden vara för att ge alla barn en skolfrukost som leder till bättre studieresultat och minskar utanförskap?

Det är fakta! Kommunismen och VPK orsakat så mycket ondska på vård.Ovastätt om ledaren heter Stalin, Lars Werner eller Lars Only så är det ren ondska som härska.
Citera
2023-05-25, 07:43
Medlem
Arethas avatar
Provocerande.
Jag ifrågasätter inte att det finns barnfamiljer som har svårt att få ihop ekonomin, men inbilla mig inte att det inte går att dra ner på annat än sina barns mat. OM det ni är så att barn inte får tillräcklig mat hemma under helgerna så borde föräldrarna anmälas till socialtjänsten. De bränner säkert tusenlappar på skit och sitter och dumglor på tiktok hela dagarna istället för att fundera på hur de ska få ihop en matkasse som funkar.

Och sossarna ska förstås vara övermammor till sin valboskap. Grattis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in