• 3
  • 4
2009-12-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opioidmannen
Va menar du med nervryckningar. Du menar väl muskelryckningar?

prova Lyrica, då får du krampa som ett CP.. jag hade oturen att blanda lyrica med zyprexa och tryptizol och jag låg och krampade i 10 timmar enligt polaren som var med för jag kommer inte ihåg ett piss av kvällen. jag har tryp och zyprexa men inte lyrica så de var ingen bra coctail. varnar alla er på FB nu så ni inte får gå igenom samma sak som jag
Citera
2009-12-25, 21:05
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlund
dom har slutat med varningstrianglar så vitt jag vet.. käkar själv tryp och det står alltid en liten varningstext att man inte bör framföra fordon innan man vet hur tryp fungerar just på dig.. är alltid olika för person till person
om du kollar lite närmre så är tråden från 2007
Citera
2010-02-07, 14:59
Medlem
JackTheTrippers avatar
For your information...

Tryptizol används främst som smärtstillande idag. Detta för att de hindrar krampreflexer.

Såhär: Om min hund gör illa tassen, så leder det till en reflexorder från hjärnan till musklerna i benet, så att det drar ihop sig, och hunden trampar inte på tassen. På samma sätt har många med smärta problem med eviga kramper i muskler, som leder till mer smärta.

När man tyckte om att "stänga av" människor, back in the institutionialised days, så var det antidepp att stänga av någons reflexer. Nu används det knappt för det syftet längre.

Jag äter Lyrica och har nu fått Tryptizol utskrivet (har inte börjat bruka dock). Så det verkar inte som om det skulle vara någon fara att kombinera dessa. Men som vi (nog?) alla vet, så är det svårt att förutse folks reaktioner på dessa starka kemikalier.

Tryp och LSD lät intressant....
Citera
2010-02-13, 19:08
Medlem
Tryptizol hjälper även mot IBS (irritable bowel syndrome). Behöver man springa på toa i tid och otid hjälper 25 mg tryptizol bra.

Innan man vant sig vid dessa tabletter somnar man mycket snabbt. Jag blev mycket trött ca 15 min efter jag tagit bara 10 mg. Detta hjälpte dock inte mot magproblemet... Har övat upp toleransen mot tryptizol nu så blir inte trött av det längre. Men än så länge blir magen bättre av det..
Jag skulle inte rekomendera att använda det som sömnmedel då du riskerar att vara trött dagen efter.
Senast redigerad av Siea 2010-02-13 kl. 19:12.
Citera
2010-03-18, 05:44
Medlem
fan sitter här med två burkar tryptizol 25mg asså kan man fan inte änns flumma på dom
Citera
2010-03-18, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belzebudz
fan sitter här med två burkar tryptizol 25mg asså kan man fan inte änns flumma på dom

HAHA nope det kan du inte.... Köpt dom dyrt och blivit blåst eller?

mvh
Citera
2010-03-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
HAHA nope det kan du inte.... Köpt dom dyrt och blivit blåst eller?

mvh
nej nej inget sånt. gamla grejer som ligger och skräpar bara
Citera
2010-03-28, 23:31
Medlem
kothics avatar
Jag äter 100 mg Tryptizol varje kväll för sömnproblem, äter dom tillsammans med Propavan och Zopiklon.
Den ända nämnvärda "flumm" effekten jag kände i början av behandlingen var myrkrypningar i armar och ben. Inget att rekommendera i flumm syfte med andra ord, man blir relativt dåsig vid doser på över 75 mg dock.
Citera
2010-03-29, 03:06
Hur det fungerar kan du se här:
http://deprimerad.net/Global/deprimerad/tricyk.gif
Citera
2012-08-15, 18:18
Medlem
*bump*

Såg rätt många olika åsikter och förklaringar av detta medel.
Sitter just nu med 95 stycken 10mg. Finns de överhuvudaget nåt syfte till dessa tabletter? "mot sängvätande" "för att höja smärttröskeln" låter ju som att läkarna då FAN inte vet vad de ska användas till.

Och: kan man bli flum på dessa?
Citera
2012-08-15, 20:48
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
*bump*

Såg rätt många olika åsikter och förklaringar av detta medel.
Sitter just nu med 95 stycken 10mg. Finns de överhuvudaget nåt syfte till dessa tabletter? "mot sängvätande" "för att höja smärttröskeln" låter ju som att läkarna då FAN inte vet vad de ska användas till.

Och: kan man bli flum på dessa?

Flum och flum, du kan bli lugn som en filbunke eller typ trött på sin höjd med något dimmig syn och väldigt milda koordinationssvårigheter. Helt klart inte värt det..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in