• 1
  • 2
2023-05-23, 04:44
Medlem
TinyNuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Nej men https://www.washingtonpost.com/techn...-database-dhs/

Ta således inte bilder på när du mördar folk och köper knark och ligger med småtjejer osv och all dum skit som folk håller på med.

Svar nej.

Detta håller jag helt och hållet med om. [Detta kan bli en del off-topic], men Helt ärligt lever vi i en tid då detta inte längre är sci-fi, utan det har testats åter och åter om för att aldrig kunna hamna bakom "seriösa hot" eller "information som är kritisk för ett lands (både integritet, och säkerhet) såsom -- israel".

Sitter man helt enkelt och har lite tråkigt kan du få fram denna data helt utan att lämna spår efter dig, skapat av andra kreaktörer som finns fritt på t.ex. Youtube.

Förövrigt, om du tycker chatGTP - skiten - är avancerad, så är tekniken som säkerheten/säkerhetstjänster har bakom sitt förfogande i samma utstreckning något helt annat.

För er som vill att jag ska lämna en källa; Ja. Källan finns, fullt fungerande i en nybörjad fas som ChatGTP. Eller, som jag skrev -- Youtube.

((Förövrigt, Israel är förbannat coolt land.))
Senast redigerad av TinyNuffe 2023-05-23 kl. 05:04.
Citera
2023-05-23, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av TinyNuffe
Detta håller jag helt och hållet med om. [Detta kan bli en del off-topic], men Helt ärligt lever vi i en tid då detta inte längre är sci-fi, utan det har testats åter och åter om för att aldrig kunna hamna bakom "seriösa hot" eller "information som är kritisk för ett lands (både integritet, och säkerhet) såsom -- israel".

Sitter man helt enkelt och har lite tråkigt kan du få fram denna data helt utan att lämna spår efter dig, skapat av andra kreaktörer som finns fritt på t.ex. Youtube.

Förövrigt, om du tycker chatGTP - skiten - är avancerad, så är tekniken som säkerheten/säkerhetstjänster har bakom sitt förfogande i samma utstreckning något helt annat.

För er som vill att jag ska lämna en källa; Ja. Källan finns, fullt fungerande i en nybörjad fas som ChatGTP. Eller, som jag skrev -- Youtube.

((Förövrigt, Israel är förbannat coolt land.))

Man bajsar inte där man äter är väl regeln med IT. Ha olika enheter till olika saker.

Som de flesta nationellt sinnade så tycker jag att judar hör hemma i sitt eget land, då är det svårt att vara mot Israel.

Det är enkel matematik.

Det är mest vänsterfolk som ifrågasätter Israel men det är OT.
.
Citera
2023-05-23, 11:07
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Intressant anekdot kanske - men reste in en gång till Israel på affärsresa. På vägen ut snodde dom handbagaget (dator mm) vid säkerhetskontrollen och sen fick man tillbaks det vid påstigning - alltså motsvarande 30-60 minuter senare. Hände alla på flighten tror jag. Förutsätter nästan att nåt skit händer däremellan och att min data är potentiellt kopierad, även om logiken kanske säger annorlunda.

Det handlar alltså inte om att visa att datorn går att starta, vilket hänt rätt mkt vid in/ut-resor till USA, England mfl ställen genom åren, utan att man lämnar ifrån sig rubbet över en längre tid. "Inte för att jag har något att dölja" men ändå rätt upprörande som princip. (På vägen in förresten fick jag klä av mig i kalsonger i El Al special-lounge eftersom mina kläder "indikerade explosives".)

Kommer nog inte besöka det landet igen. Inte ett antisemitiskt menat alls, beundrar snarare landets styrka, sammanhållning, hur man pallar leva i en sån tryckkokare av terror, grannar som vill skicka ut en i Medelhavet, samt starka försvar och underrättelsetjänster - men mer en principsak om att inte vilja dagtinga för mycket med ens personliga integritet.
Din krypterade data kan de ju kopiera till solen slocknar utan att ha nån nytta av den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in