• 3
  • 4
2023-05-27, 09:32
Medlem
För egen del har jag inga problem med att tro att det är på grund av hans personliga säkerhet, precis som att han letade sig dit för att justera. Men man kan försöka ha två bollar i luften. Ja, man kan vara ordförande för ett parti på distans, absolut. Men en partiledare för ett relativt nytt parti ska var och varannan vecka, år efter år, vara ute på gator och torg. Det räcker inte att gräsrötterna har en bra representation i vissa sociala medier, tex Twitter där i princip alla redan har en mycket bestämd åsikt.

Jag startade ett företag för runt 20 år sedan efter att ha indirekt varit involverad i både svensk och utrikespolitik(underleverantör genom ett produktionsbolag). Den delen av branschen tog kanske 10år av mitt liv. Min poäng är att de partier som poppade upp på den tiden, och även de stora partiledarna som tex Alf Svensson, samt ett parti som Folkpartiet som ökade kraftigt en period. Samtliga fall, nya partier, partier som tar sig in i Riksdagen, och partier som ökar kraftigt efter det. Det är mycket få som kan lyckas med detta. Man behöver ha en klockren partiledare för folk tänker ”Jag gillar honom, han är så lugn och saklig, men jag gillar inte hans politik”. Utan den gruppen finns det knappt någon potential alls. Kärnväljarna räcker enbart för S, M och SD, dvs deras kärnväljare håller dem i Riksdagen. Möjligen C också.

Det finns ingen historik som visar på något positivt med att leda ett parti från annat land. Det måste vara partiledaren som jobbar på att ta över varje torg i Sverige. Och flygblad med en sympatisk bild på honom.

Ok, lite långt inlägg kanske men jag tycker ni missar hela poängen. Ena sidan säger borde han inte bo i Sverige som nationalist, andra halvan säger klart han kan bo i Finland. Men kvalitén och leveransen är det avgörande!
Citera
2023-05-27, 16:58
Medlem
Jag håller med att vara partiledare för ett parti registrerat i Sverige men att bo i Finland känns tokigt.

Jimmie Å överlevde tills 2010 när SD kom in i riksstaden. Då fick Jimmie skydd av säpo.

Kanske Kasselstrand vill ha ett behagligt liv i Finland bekostat av AFS.s medlemmar.
Citera
2023-08-06, 20:58
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Kanske för i Finland är sekretessen starkare? Är bl.a väldigt svårt att få tag i telefonnummer till folk där.
Citera
2023-08-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
AFS.s partiledare Gustav Kasselstrand bor i Finland. Varför bor han inte likt Jimmie Åkesson i sin hemkommun?

Jimmie Å bor i Sölvesborg. Varför bor inte Gustaf K i Valdemarsvik?

2016 flyttade Kasselstrand till Finland.https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Kasselstrand
Han gillar asiater?
Citera
2024-02-05, 10:33
Medlem
senhackarens avatar
Han är en fegis som inte vågor vida sig på gatorna i Sverige. I Finland så tas han nog inte på större allvar. En axelryckning och åk hem. 😆. Undrar just om GK har anpassat sig till den finska kulturen med lagar, seder, etik och moral? Den som han gapar om när han ibland är på hemmaplan.
Citera
2024-02-05, 10:37
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Han slipper alla vänster-terrorister och invandrare i Finland.

En invandrare som vill slippa invandrare

Vänsterfolk finns även i Finland. Han kommer inte undan.
Citera
2024-02-05, 10:40
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Har han sökt politisk asyl eller? I så fall är väl det höjden av ironi.

Bästa kommentaren på länge
Citera
2024-02-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Bästa kommentaren på länge
Men, då är det ju åtminstone sanningsenligt OCH befogat, vilket inte är detsamma för alla blattar som har använt den ursäkten.
Citera
2024-02-05, 13:29
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Men, då är det ju åtminstone sanningsenligt OCH befogat, vilket inte är detsamma för alla blattar som har använt den ursäkten.

Jaså. Så GK har flytt från krig och förföljelser? GK kanske verkar lida av traumatiska upplevelser den stackarn.

Dom andra som du kallar blattar. Dom har verkligen haft anledning till att fly. Din rasse.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in