2023-05-21, 23:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
AFS.s partiledare Gustav Kasselstrand bor i Finland. Varför bor han inte likt Jimmie Åkesson i sin hemkommun?

Jimmie Å bor i Sölvesborg. Varför bor inte Gustaf K i Valdemarsvik?

2016 flyttade Kasselstrand till Finland.https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Kasselstrand

Tryggheten. Enbart därför.
Citera
2023-05-21, 23:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Han slipper alla vänster-terrorister och invandrare i Finland.

Dessa finns i Finland också, även om Finland kanske är 25 år efter Sverige vad gäller andelen migranter.

Finska AFA-slödder: https://www.ruptly.tv/en/videos/2021...dependence-Day
Citera
2023-05-21, 23:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tryggheten. Enbart därför.

Jag skulle tro att Valdermarsvik är tryggt.

Det har tydligen irriterat Afs-medlemmar att partiledaren bor utomlands.

Jag tror han gör det för att han vet att Afs inte kommer någon vart i Sverige, så han kan lika gärna syssla med annat.
Citera
2023-05-21, 23:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag skulle tro att Valdermarsvik är tryggt.

Det har tydligen irriterat Afs-medlemmar att partiledaren bor utomlands.

Jag tror han gör det för att han vet att Afs inte kommer någon vart i Sverige, så han kan lika gärna syssla med annat.

Okej. Ja, det kan nog vara så.
Citera
2023-05-22, 00:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag är för att man ska bo där man känner sig hemma. Sen kan man säkert känna sig tvungen att bo där man inte vill bo.

Men vissa jobb kräver att man bor i Sverige.

Volvos VD och styrelse kan bo i Kina, det bryr sig nog ingen om. Även fast Volvos VD bor i Göteborg konstigt nog.

Jimmie Å skulle slaktas i Svt.s Agenda om han bodde i Köpenhamn,

Om han känner sig hemma i Finland är det väl ganska konstigt att han leder ett nationalistiskt parti i Sverige?
Citera
2023-05-22, 00:13
Medlem
Var det inte han som flyttade till Schweiz? Han och den andra stockholmaren?
Citera
2023-05-22, 00:17
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om han känner sig hemma i Finland är det väl ganska konstigt att han leder ett nationalistiskt parti i Sverige?

Fast jo, lite weird är det faktiskt. Ska man vara nationalist och verka och värna om sitt hemland tycker jag det är märkligt att välja att inte bo det hemlandet. SÄRSKILT om man företräder ett nationalistiskt parti dessutom.

Med det sagt får han såklart göra som han vill och han har gjort mer för sverige än vad många andra kan säga så det ska han ha.

Men det går inte att förneka att det är något humoristiskt att inte vilja bo i sitt hemland som nationalist.
Citera
2023-05-22, 00:33
Medlem
Sababas avatar
Han lär vara fett ”cancelled” i Sverige. Får inga jobb. Startar han eget blir kunder kontaktade av Expo.

Tror att han vill leva under radarn så att säga.
Citera
2023-05-22, 00:34
Medlem
Citat:
AFS.s partiledare Gustav Kasselstrand bor i Finland. Varför bor han inte likt Jimmie Åkesson i sin hemkommun?

Jimmie Å bor i Sölvesborg. Varför bor inte Gustaf K i Valdemarsvik?

2016 flyttade Kasselstrand till Finland.https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Kasselstrand
Har han sökt politisk asyl eller? I så fall är väl det höjden av ironi.
Citera
2023-05-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför det? MW blev aldrig slaktad.

"Wetterstrand var fram till 2012/2013 gift med Finlands tidigare miljöminister Ville Niinistö, med vilken hon har två gemensamma barn.[15] Den 7 juni 2012 offentliggjordes att paret skulle gå skilda vägar.[16]
Som riksdagsledamot i Sverige med make som minister i Finland hade Wetterstrand tre hem: Tullinge utanför Stockholm, i Åbo och i Helsingfors."

Har hon flyttat till Bryssel nu?
Maria Wetterstrand registrerades som utvandrad 2020-09-04.
https://www.ratsit.se/19731002-Ingri...JIM_BBI-UZElfs

https://dagensopinion.se/artikel/kla...-till-bryssel/

– Min före detta man (Ville Niinistö) jobbar som EU-parlamentariker och mina barn ska flytta till Bryssel. Så jag fick frågan om jag ville jobba för Miltton i Bryssel. Jag har jobbat deltid med det, men inte lyckats ta mig dit. Nu ska det bli av.

Wetterstrand är väl ändå lite mer globalist, viss skillnad i mina ögon.
Citera
2023-05-22, 01:27
Medlem
Kongruensbojds avatar
För familjens säkerhets skull tyckte jag mig läsa nånstans. Visst är det lite konstigt, men å andra sidan är Helsingfors närmare Stockholm än Haparanda är.

Han verkar ha lärt sig god finska.
Citera
2023-05-22, 02:04
Medlem
Man slipper politisk förföljelse i Finland, något som Sverige gärna anklagar andra länder för men så fort åsikterna skiljer sig från 7-klöverns så är det nästan lov att hänga män som Gustav Kasselstrand i närmsta lyktstolpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in