2023-05-21, 19:04
Medlem
Mina föräldrar är båda late boomers (omkring 1960-tal). Jag är en millennial, född tidigt 90-tal, och därmed tillhörande en generation som knullar lika lite som gammelfarmor född under depressionen, har populariserat incel-begreppet och upplever sig mer ensamma. Nu vet jag inte hur mycket det har sin grund i uppfostran i förhållande till samhällets nutida utformning. Vad jag kan tänka måhända spelar roll när jag analyserar uppväxten är faktorer som:

- Separation tycks ha börjat bli mycket vanligare än tidigare under min barndom.
- Curling och curlingföräldrar blev en ofta diskuterad term när jag växte upp för att beskriva modernt föräldraskap.

Nu vet jag inte hur det jämförelsevis ser ut bland de födda sent och 90-tal och därefter. Däremot funderar man så klart en hel del på de som växer upp idag och är barn till vår generation. Kommer sånt som könsdynamik vara lika illa för dem om några decennier? Kommer de vara lika eller än mer förvirrade kring manlighet och relationer? Kan vi förbereda dagens småpojkar bättre än vad boomers förberedde oss på att bli socialt kompetenta, säkra i sig själva och starka? Eller är det kört på förhand p.g.a. stor obalans i demografin, aggressiv feminism och passiviserande teknik?
Citera
2023-05-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Mina föräldrar är båda late boomers (omkring 1960-tal). Jag är en millennial, född tidigt 90-tal, och därmed tillhörande en generation som knullar lika lite som gammelfarmor född under depressionen, har populariserat incel-begreppet och upplever sig mer ensamma. Nu vet jag inte hur mycket det har sin grund i uppfostran i förhållande till samhällets nutida utformning. Vad jag kan tänka måhända spelar roll när jag analyserar uppväxten är faktorer som:

- Separation tycks ha börjat bli mycket vanligare än tidigare under min barndom.
- Curling och curlingföräldrar blev en ofta diskuterad term när jag växte upp för att beskriva modernt föräldraskap.

Nu vet jag inte hur det jämförelsevis ser ut bland de födda sent och 90-tal och därefter. Däremot funderar man så klart en hel del på de som växer upp idag och är barn till vår generation. Kommer sånt som könsdynamik vara lika illa för dem om några decennier? Kommer de vara lika eller än mer förvirrade kring manlighet och relationer? Kan vi förbereda dagens småpojkar bättre än vad boomers förberedde oss på att bli socialt kompetenta, säkra i sig själva och starka? Eller är det kört på förhand p.g.a. stor obalans i demografin, aggressiv feminism och passiviserande teknik?
Ddt finns hur mycket bra kvinnor i asien som inget hellre vill än att komma hit, så varför ta något av avskrädet till kvlnnor som bor i detta land.
Citera
2023-05-21, 21:07
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Jag är lite äldre än dig men också millennial med föräldrar som är yngre boomers. Jag har själv ynglat av mig och upplever att mina kids (som är, om möjligt, än mer curlade) inte alls tagit efter vår generations öppna men naivt accepterande inställning till livet och samhället.
Istället för att vara små feminiserade, miljövurmande globalister är denna generation nästintill konservativ. Blivit förvånad många gånger kan jag säga.

Dock så är de uppväxta i ett mycket hårdare klimat med grova kulturkrockar som inte alls fanns i samma utsträckning på sent 90-tal/tidigt 2000-tal när jag gick högstadiet/gymnasiet.

De är vidare helt oförstående till varför man bryr sig så mycket om att vara "PK", de har liksom inte levt under en tid där det var jättehemskt att bli kallad "rasist" (en stämpel de förövrigt bara skrattar åt). De tycker att vår generation är pinsam, konstig och ängslig.
Dessutom beskyller de, med all rätta, oss för problemsamhället vi röstat fram. De är således väldigt politiskt medvetna (kommer inte ihåg att jag brydde mig om politik på högstadiet).
Det är nog inte så många i den generationen som kommer "rösta som morsan/farsan", det här är en informerad generation som kommer rösta högst medvetet.

Kolla skolvalsresultatet: https://www.mucf.se/resultat-i-skolval-2022
Det är inga mini-Gretor (blivande Karens) som många trott eller hoppats på. M 27,2% SD 20,8% S 16,1%...
De flesta av dessa kommer alltså rösta i kommande val 2026.

Skulle säga att feminism, multikulti och lulllull är ute nu...det nya Sverige kommer bli alltmer höger.
Citera
2023-05-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
Finns tyvärr ingen online förmedling för detta trots att året är 2023.

Du måste åka till Asien och hämta en om du inte vill bli lurad vill säga.

Har du inget för dig och vill tjäna bra slantar?

Starta upp en community sida där dessa asiatiska tjejer du syftar på får live-chatta direkt med svenska män. Win win och du gör dig en bra hacka på idén! Det här kommer bli ett stort scoop och en växande trend framöver, vänta bara och se!

Glöm inte var du läste det först!
Finns redan ,
Citera
2023-05-22, 19:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De är vidare helt oförstående till varför man bryr sig så mycket om att vara "PK", de har liksom inte levt under en tid där det var jättehemskt att bli kallad "rasist" (en stämpel de förövrigt bara skrattar åt). De tycker att vår generation är pinsam, konstig och ängslig.
Dessutom beskyller de, med all rätta, oss för problemsamhället vi röstat fram. De är således väldigt politiskt medvetna (kommer inte ihåg att jag brydde mig om politik på högstadiet).
Det är nog inte så många i den generationen som kommer "rösta som morsan/farsan", det här är en informerad generation som kommer rösta högst medvetet.

Kolla skolvalsresultatet: https://www.mucf.se/resultat-i-skolval-2022
Det är inga mini-Gretor (blivande Karens) som många trott eller hoppats på. M 27,2% SD 20,8% S 16,1%...
De flesta av dessa kommer alltså rösta i kommande val 2026.

Fast det där har ju inte mycket med trådens ämne att göra. Nämligen hur dessa uppväxande grabbar kommer att klara sig som män i förhållande till det motsatta könet och omvärlden. Att man röstar höger betyder inte att man blir socialt kompetent eller självsäker. Det behöver man inte vistas länge på FB för att bli förvissad om.
Citera
2023-05-22, 19:17
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
............... Eller är det kört på förhand p.g.a. stor obalans i demografin, aggressiv feminism och passiviserande teknik?

Jag tror det ser illa ut tyvärr.

Demografin är huvud orsaken, ett enormt antal främlingar har ju kommit hit under 20 år , merparten av dessa är män .
Även om det kommit kvinnor med så bestämmer ju deras religion att dessa inte får gifta sig med Svenskar.
Citera
2023-05-22, 19:18
Medlem
De flesta män blir män. Men något som verkligen verkar påverka är frånvarande/avlidna eller våldsamma pappor.

Anektodisk bevisföring här - men jag har sett sorgen i två män jag levt med.

Närvarande pappor som visar kärlek och tar stabilt vuxenansvar är nyckel. Visa omtanke och hur man uppför sig mot andra.
Citera
2023-05-22, 22:45
Medlem
Vad som händer nu är att kvinnorna blir allt mer LGBT. ung.40% av de under 25 år i USA. Detta är inte allt det beror på men det kommer ytterligare försämra tillståndet.

Män kommer inte trivas i ett sådant samhälle utan de kommer bli mer deprimerade.

Trenden är att det kommer gå dåligt.

I USA men detta kommer sprida sig till andra länder.

Självmorden går upp.

Alkoholdöd går upp.

Drogdöd går upp.

Politiker och media kommer inte bry sig så länge de har fler män att stoppa in i spelet ,det är ingen brist på män eftersom det kommer nya hela tiden. Men det enda som skulle kunna få dem att reagera vore att det vart brist på män.

Alltså det bästa vi kan göra är att minska tillförseln av män så de är tvungna att försöka tänka ut något som är bra för män.
Citera
2023-05-23, 02:40
Bannlyst
Vårt öde ligger i våra egna händer.

Vi kan bli andra klassens medborgare, delegerade åt lågavlönad skitgöra och öppen formaliserad diskriminering. Uteslutna ifrån utbildning och fråntagna alla rättigheter.

Eller så kan vi bekämpa feminismen innan den hinner gå så långt.
Citera
2023-05-25, 20:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Fast det där har ju inte mycket med trådens ämne att göra. Nämligen hur dessa uppväxande grabbar kommer att klara sig som män i förhållande till det motsatta könet och omvärlden. Att man röstar höger betyder inte att man blir socialt kompetent eller självsäker. Det behöver man inte vistas länge på FB för att bli förvissad om.

Så du tycker inte att trådstartarens egen fråga "Eller är det kört på förhand p.g.a. stor obalans i demografin, aggressiv feminism och passiviserande teknik?" hör till ämnet?🤦‍♀️
Citera
2023-06-05, 10:29
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
Finns tyvärr ingen online förmedling för detta trots att året är 2023.

Du måste åka till Asien och hämta en om du inte vill bli lurad vill säga.

Har du inget för dig och vill tjäna bra slantar?

Starta upp en community sida där dessa asiatiska tjejer du syftar på får live-chatta direkt med svenska män. Win win och du gör dig en bra hacka på idén! Det här kommer bli ett stort scoop och en växande trend framöver, vänta bara och se!

Glöm inte var du läste det först!
De kommer ändå hit och barnen uppfostras här, detta är en kosmetisk lösning på problemet och inte långsiktigt. om vi är missnöjda och har sett resultatet av vad som inte funkar och vi vill förändra då ska vi ställa oss de frågor:
1 vad är jag missnöjd med (det har vi identiferat här) och i många av tråd och inlägg i flashback. Men en summering vore super kul ändå 😊
2 vad är mitt förslag på en förändring , gäller det nya generation barn och dagens ungdomar? kan förändring vara genom skolan, sociala medier, oss själva?
3 Behöver vi bilda en grupp som tar upp detta och se hur vi kan ta det vidare?
Jag tror på att förändring är möjlig men då behöver vi veta hur vi går tillväga?
Män har en förmåga att hitta lösning och vara resultat fokuserade samt verkställa så det är bara att börja 😉.
Citera
2023-06-05, 11:30
Medlem
CompressorVanes avatar
Vi kommer fortsätta förstöra för oss själva. I alla fall dem som använder social media, där de absolut största egoisterna, narcissisterna, de med grav personlighetsstörning tar mest plats och också får uppmärksamhet.

Ju mer psykopati du lider av, desto mer kommer du kunna utnyttja systemet, medans de som faktiskt har en fungerande hjärna får stå tillbaka.

Jag har sett det, upplevt det, tagit i det.
På arbetsplatser, i socialt liv etc.

Relationer är ju inte idag var dem en gång varit.
En dam som knullade runt förr blev ju inget för någon, förvisso inte i dag heller, men nu kan hon fortsätta sin karusellåkning genom Tinder.
Dessutom kan fanskapet vara kräsen också.

Framtidens män måste vara rustade för ensamhet, medias nedlåtande syn emot dem, ha stort tålamod, inneha konsekvenstänk på en större nivå än idag, vara problemlösare, och sträva efter att egen härd är guld värd!!

Ett litet felsteg och du får sitta på rättegång anklagad, du kan få kravbrev ifrån FK på tusentals kronor för något du inte ville, eller påhälsning av hennes babbe ex och hela hans klan för att du satte på hans dam till babian!?

Damer känner inte kärlek. De kommer inte göra det i framtiden heller. Mannen behöver känna till detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in