2023-05-21, 17:14
Medlem
Vilka ställen finns det på svenskspråkiga internet där svensk utrikespolitik diskuteras?

Jag tror faktisk Flashback kan vara det största forumet, mätt som innehåll och nättrafik.

Andra ställen som jag känner till.
Twitter (under #Swepol, #säkpol, #föpol)
Familjeliv
Enfråge-grupper på Facebook

Att diskutera: Finns det andra ställen som är stora? Har t ex de politiska förbunden interna forum som är stora? Jag har själv aldrig varit partipolitiskt aktiv. Finns det discords, stora instagrams, inflytelserik tiktoking, Youtubers? Hur viktig är bloggosfären och deras kommentarfält? Ett exempel är Wilderäng på Cornucopia i Ukrainakriget, finns det liknande bloggare i annan utrikespolitik? Greta? Eller är all nätdebatt fullständigt marginaliserad i förhållande till partierna och gammelmedia?

Jag tror själv att Flashback kan vara ett av de mest inflytelserika eftersom det är en plats som uppmanar till att lägga ut texten lite och diskutera fram och tillbaka. T ex Facebook består ofta av folk som stolt deklarerar sin hållning rakt ut i luften. Men de försöker reellt inte påverka varandra med bra argument.

Denna tråd är alltså dels tänkt som "länksamling" men även diskussion om vad som räknas som den svenska publika online-sfären.
Citera
2023-05-21, 17:31
Bannlyst
Vi hade behövt ett svenskt forum!

Som inte styrs av judar som cencurerar viktiga nyheter. Finns det något sådant?
Citera
2023-05-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaverkanOperation
Vi hade behövt ett svenskt forum!

Som inte styrs av judar som cencurerar viktiga nyheter. Finns det något sådant?

Censur är ju klart ett problem i alla de forum jag räknade upp. Det tyder ju på att de bedöms som betydelsefulla.
Citera
2023-05-21, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Censur är ju klart ett problem i alla de forum jag räknade upp. Det tyder ju på att de bedöms som betydelsefulla.
Inte lite heller, är riktigt skrämmande att se hur hårt flashback cencurerar. Dom försöker inte ens göra det snyggt. Det verkligen skriker påverkan operation om sidan

Men det var väll naivt att tro att flashback var ett forum för svenskar. Det har nog alltid använts till att försöka påverka folkets väldssyn. Minns inte hur flashback var under judarnas inbördeskrig av mellanöstern, om man skrev lika mycker propaganda som bottarna gör för ryssland och ukraina
Citera
2023-05-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaverkanOperation
Inte lite heller, är riktigt skrämmande att se hur hårt flashback cencurerar. Dom försöker inte ens göra det snyggt. Det verkligen skriker påverkan operation om sidan

Men det var väll naivt att tro att flashback var ett forum för svenskar. Det har nog alltid använts till att försöka påverka folkets väldssyn. Minns inte hur flashback var under judarnas inbördeskrig av mellanöstern, om man skrev lika mycker propaganda som bottarna gör för ryssland och ukraina

Till skillnad från dig ser jag inte judar i varenda (brinnande) buske. Men åter till trådens ämne, oavsett om det är judar, rysstroll, WEF, eller några andra - vilka kanaler finns i Sverige?
Citera
2023-05-21, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Till skillnad från dig ser jag inte judar i varenda (brinnande) buske. Men åter till trådens ämne, oavsett om det är judar, rysstroll, WEF, eller några andra - vilka kanaler finns i Sverige?
Eller så läser du tråden om Radio Islam och hur man listat judarnas påverkan i sverige under 300 år bakåt. Och hur vi numera är ett judiskt land. Finns tung bevisning bakom.

Ser du inte sverige hatet som myndigheten bedriver? Fnyser åt tortyrvåldtagna svenska mäns döttrar, skrattar åt förnedringsrånade grabbar osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in