• 2
  • 3
2023-05-24, 21:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Dom är inte olagliga, jag köpte en på Jula; https://www.jula.se/catalog/fritid/f...achete-770169/

En gång fick jag lämna in lite knivar o sånt, springstilletter o butterflyknivar på uppmaning av psykiatrin, men nu i efterhand kom jag på att de inte är olagliga att inneha om man är över 21 år. De är dock förbjudna att föra in i landet eller sälja de. Men inte att bara inneha. Däremot lämnade jag även in en el-pistol o nån tårgasspray, som är helt förbjudna. Min läkare tyckte inte om att jag hade sånt, o de har skyldighet att anmäla misstänkt vapeninnehav (vilken el-pistol o tårgas räknas som).

Men om du tvunget vill lämna in den o är orolig ändå så har dom ju ibland vapenamnesti, där du kan lämna in vapen utan att bli straffad.

Nåja, det finns i alla fall huggknivar för skogsbruk som är snarlika machetes...

När vi var små så brukade vi använda isolerknivar (den slöa typen som är mer som en sorts såg) och låtsades att det var machetes när vi gick i skogen etc. På den tiden kunde barn köpa isolerknivar utan att någon såg snett.
Citera
2023-06-01, 13:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Trodde det var olagligt att ha den hemma, var lite små paranoid att polisen skulle ta mig om jag ringde, men jag ringer till polisen och kollar med dom, tack för hjälpen!
Du kan skicka den till mig!

Jag har redan 6 machetes,så det gör inget om jag har 7...
Citera
2023-06-01, 13:21
Verkar gå att sälja på Tradera...
Citera
2023-06-01, 13:29
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Verkar gå att sälja på Tradera...

Ja, det är inget som är olagligt att äga, köpa eller sälja knivar och svärd och liknande. Man får bara inte gå runt med sådant på stan.
Citera
2023-06-01, 14:09
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Ja, det är inget som är olagligt att äga, köpa eller sälja knivar och svärd och liknande. Man får bara inte gå runt med sådant på stan.

Menade mest att Tradera tillåter den typen av annonser, och det finns en marknad med tillgång och efterfrågan. Men det är en bra poäng du skriver.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in