2023-05-21, 13:57
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Lirade Amnesia: Rebirth och tyckte mycket om spelet, blev överraskad att det kommer ännu ett Amnesia spel!

Vad tror ni om detta spel? -
Citera
2023-05-21, 14:39
Medlem
När kommer det? Vågar man spela utan risk för hjärtattack?
Citera
2023-05-21, 14:42
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellarspindel
När kommer det? Vågar man spela utan risk för hjärtattack?

6:e juni på steam, hoppas att spelet skrämmer skiten ur mig
Citera
2023-05-22, 22:48
Medlem
mbois avatar
Tack! Hade ingen aning. Tyckt bra om alla Frictionals spel allt från Penumbra till Amnesia.
Citera
2023-05-24, 18:34
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
6:e juni på steam, hoppas att spelet skrämmer skiten ur mig
Man är bra sugen, men jag är så jäkla vek att jag aldrig vågar spela klart skräckspel.
Citera
2023-05-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Man är bra sugen, men jag är så jäkla vek att jag aldrig vågar spela klart skräckspel.
Vilket skulle du säga är det läskigaste spel du har spelat klart?
Citera
2023-05-24, 21:50
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Vilket skulle du säga är det läskigaste spel du har spelat klart?
Det är nog de gamla Resident Evil-spelen och Silent Hill 2. Sen hamnade jag i FPS-träsket, efter det blev det rpg och strategi. När jag sedan gick tillbaks till att testa skräck så hade jag inte kvar nerverna. Kanske det beror på att man har blivit bättre på att bygga upp stämningen i de nyare skräckspelen.

Jag har dock testat många "nyare" skräckspel för jag kan på nåt sätt inte hålla mig ifrån dom, det är lite som en drog. Men jag klarar knappt av att lira ens halva spelen innan jag slutar. Är tydligen skitkänslig för sånt idag. Klarar ändå av att se skräckfilm, men det är ju inte samma sak tycker jag.

Spelade Penumbra: Overture och Black Plague till hälften ungefär.
Likaså med Amnesia: The Dark Descent och Soma. Ville ha stämningen men pallade inte med den tillslut.

Det var ännu värre med Alien: Isolation. Stämningen var så fruktansvärd att jag slutade spela innan jag ens stötte på någon alien. Gömde mig i skåpen bara av att jag triggade igång mig själv.
Citera
2023-05-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det är nog de gamla Resident Evil-spelen och Silent Hill 2. Sen hamnade jag i FPS-träsket, efter det blev det rpg och strategi. När jag sedan gick tillbaks till att testa skräck så hade jag inte kvar nerverna. Kanske det beror på att man har blivit bättre på att bygga upp stämningen i de nyare skräckspelen.

Jag har dock testat många "nyare" skräckspel för jag kan på nåt sätt inte hålla mig ifrån dom, det är lite som en drog. Men jag klarar knappt av att lira ens halva spelen innan jag slutar. Är tydligen skitkänslig för sånt idag. Klarar ändå av att se skräckfilm, men det är ju inte samma sak tycker jag.

Spelade Penumbra: Overture och Black Plague till hälften ungefär.
Likaså med Amnesia: The Dark Descent och Soma. Ville ha stämningen men pallade inte med den tillslut.

Det var ännu värre med Alien: Isolation. Stämningen var så fruktansvärd att jag slutade spela innan jag ens stötte på någon alien. Gömde mig i skåpen bara av att jag triggade igång mig själv.
Tack för svaret!

Din upplevelse i Alien-spelet speglar väl ganska mycket hur Sigourney Weaver agerade i filmen?

Det läskigaste jag har klarat ut är väl Bioshock, haha...
Citera
2023-05-24, 22:05
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Tack för svaret!

Din upplevelse i Alien-spelet speglar väl ganska mycket hur Sigourney Weaver agerade i filmen?

Det läskigaste jag har klarat ut är väl Bioshock, haha...
Haha ok, Bioshock lirade jag till slutet. Det hade sina moment men jag ser de inte riktigt som ett renodlat skräckspel.

Kommer i alla fall köpa The Bunker, för jag vill utmana mig själv och har gett mig fan på att genomlida det till slutet. Jag såg lite av ett gameplay från det, där en snubbe knatade i en massa gångar och plötsligt fick ett monster efter sig. Bara av att se när han lirade fick mig att fundera på om jag verkligen ska köpa det. Men det blir ett köp i alla fall.

Kommer ihåg ett spel till jag slutade lira. F.E.A.R.
Vännerna tipsade mig om det (de visste hur känslig jag var) och de ljög om skräckflickan. Jag trodde det skulle vara lite vanligt FPS-stuk med små skrämmande inslag. Men när den lilla flickan dök upp slutade jag att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in