• 1
  • 2
2023-05-19, 17:35
Medlem
Sagodjurs avatar
En annan grej man kan göra om man inte tycker springa i värme är tillräckligt är ju att springa i två nummer för små skor? Snacka om utmaning!
Citera
2023-05-19, 17:40
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
En annan grej man kan göra om man inte tycker springa i värme är tillräckligt är ju att springa i två nummer för små skor? Snacka om utmaning!

Eller springa i Converse. Det gjorde jag när jag började med löpträningen för fjorton år sedan.

Det var inte bekvämt. Stod ut i några månader sen köpte jag mina första riktiga löparskor. 😀
Citera
2023-05-19, 19:07
Medlem
Gillar själv att springa i värmen, allt man behöver är en tshirt och shorts, det är vackert ute så man vill gärna springa lite längre och se mer. Dricker lite vatten innan jag ger mig ut, brukar springa 7-14 km. Förstår mig inte på folk som gillar att springa i kylan, jobbigt att andas, man måste ha på sig massa kläder och om du har på dig för lite fyser du? Ser förövrigt tråkigt ut utomhus.
Citera
2023-05-19, 19:38
Medlem
Kanske? Träning generellt är extremt bra vid psykisk ohälsa. Mår du skit? Ut och löp en timme så kan jag garantera att du mår bättre åtminstone några timmar efteråt.
Citera
2023-05-19, 19:50
Medlem
Sqrbankens avatar
Kan bara utgå från mig själv (livslång, tilltagen, ångest- och depressionsproblematik) och tar med bakgrund till samma ordval som föregående talare - kanske?

Precis som när det är snöstorm, mörkt och apa-kallt - helst samtidigt som en offentlig uppmaning om att stanna inomhus briserat - så är det nått som triggar mig att plåga mig igenom en runda i värmeböljan. Nått i dramat som pirrar i plågan, nått som ligger väldigt i synk med psyket. Typ.

Svårt att förklara.
Citera
2023-05-19, 19:57
Medlem
lyxelitistens avatar
Det är onaturligt.
Citera
2023-05-19, 19:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ja att de har någon omänsklig förmåga att inte kollapsa i värmen. Jag blir yr, illamående och tappar alldeles för mycket vätska om jag ger mig på längre distanser. Men det kanske är så att de ligger i gränslandet för psykopati - att de i själva verket känner av värmen men ångar på ändå. Pannben eller fullblodspsykopat, gränsen är nog hårfin.

Jag frågade en kompis och hen sa att hen hade samma tanke. Att är det en fin dag måste man ta den tillvara. T ex genom att springa.

Så har jag aldrig tänkt. Jag stannar inne om jag vill oberoende av väder men vissa känner att de måste ut och uppskatta solskenet, annars blir de straffade av väderguden.
Citera
2023-05-19, 20:33
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Det finns ju olika skäl till att springa - t ex för att få bättre kondition eller för att någon t ex jagar en. En del kanske till och med tycker det är skönt att springa.
Men sen har vi dom som springer när det är varmt - alltså i solen när det är 20-25 grader (eller mer) lider dessa människor av nån slags psykisk ohälsa? Är det något tvångsmässigt eller någon slags form av självplågeri? För det verkar ju ganska korkat att springa när det är som varmast på dagen.

Gjorde det mycket förr. Är riktigt skönt bara man har byggt upp kondition och uthålliga muskler för det. Kan kännas bättre än sex eller att käka choklad.
Citera
2023-05-19, 20:38
Medlem
Jag springer för kondition/hälsa och för att det faktiskt är ganska skönt(frigör endorfiner osv). Givetvis då i lagom tempo, sprinta är såklart inte skönt. Jag springer även i alla väder förrutom möjligtvis ösregn då. Har inga problem att springa i 20-25 grader och sol. Man har ju oftast avsatt tid för sin löprunda, kanske efter jobbet eller innan när man har en ledig lucka? Ska man så skippa träningen för att det är lite varmt och fint väder? Du låter som en riktig soffpotatis som retar dig på folk med pondus eftersom du själv saknar precis det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in