2023-05-19, 13:28
Medlem
Marabouoreos avatar
Känner mer och mer att jag irriteras av alla nya poddar som alla eftersträvar samma sak; antingen att vara en go’ och skön snackpodd med två coola Stockholmsprofiler ELLER att göra ytterligare en pod om alla jäkla mord som tas upp ÖVERALLT.

Och all denna reklam! Spolar förbi tiotals av minuter varje poddavsnitt. I topp i kategorin reklamförekomst står: Alex&Sigge, Skäringer/Nessvold och Edvin&Johannas Ursäkta.

Håller ni med mig?
Citera
2023-05-19, 13:31
Bannlyst
Jag stör mig som fan på Alexander Rasks podd "Ryslig kuslig och mysig" eller vad den nu heter. Han läser upp spökhistorier med sliskig röst men googlar man på historian så hittar man att poddaren bara har googlat efter en historia och sedan lagt in den i Google Translate och läser den rakt av.
Citera
2023-05-19, 13:38
Avstängd
Sagodjurs avatar
dom flesta.

vet inte varför folk lyssnar på skiten? lite att göra antingen. hela tiden måste folk vara upptagna och uppkopplade.

alex och sigge - sigge, går ju inte att lyssna på hans röst.

fredrik och filip - snackar dom fortfarande engelska? lyssnade en gång när dom gjorde det och det var ju pinsamt.

sen alla dom här idiotkändisarna - berg, gynning osv hur kan nån orka lyssna på gynning mer än 30 sekunder? hon har ju en röst som gör att glas går sönder.
Citera
2023-05-19, 13:42
Medlem
kl4sseKocks avatar
Bygga åt idioter - numera verkar det gå ut på att intervjua dem som är där än att höra deras historier.
Citera
2023-05-19, 14:02
Medlem
Alex och Sigge's podcast är nog det bästa exemplet på hur man gör en usel pod fylld med reklam, pretentiösa kommentarer och gäster.
Citera
2023-05-19, 14:07
Medlem
I regel stör man sig inte på poddar eftersom det inte är något tvång att lyssna så man kan lika gärna låta bli, problemet löst. Men Alex och Sigge var en som jag tyvärr lyssnade några för många avsnitt av innan jag hade vett att sluta.
Citera
2023-05-19, 14:11
Medlem
Har under tiden byggt upp en gigantisk avsky mot reklam i poddar. Helt förståeligt att kreatörerna vill kunna försörja sig på sin skapelse men att slänga in reklaminslag som kreatörerna inte själva skapat och som alltid håller 50% högre volym där den som pratar har så skrikig röst som möjligt är fruktansvärt irriterande. I synnerhet när du lyssnar på samtidigt som du går och lägger dig. Jag har av den anledningen slutat lyssna på vissa poddar eftersom jag helt enkelt inte klarar av 3-4 reklamavbrott.

Podden som först dyker upp i huvudet är den med Hasse Aro. Det är så fruktansvärt många och långa reklamavbrott att jag får psykbryt. Lade ner lyssnandet efter enbart några få avsnitt. Bra podd men tyvärr helt förstörd av all reklam. Sveriges Radio är därmed som balsam för själen under kvällstid. Noll förbannad reklam och ofta väldigt bra producerat.
Citera
2023-05-19, 14:14
Medlem
urress avatar
Poddar som består av en massa utdraget skitsnack som i princip inte ger en någonting. Samma ned komiker som inte ens anstränger sig för att vara rolig utan kör samma skämt.Som liza lampanelli.
Citera
2023-05-19, 14:29
Medlem
seranoskinkans avatar
Nätets mörka sida, bra koncept men Markus förklarar vad som hackats som man vore en idiot och konstant drar han "så låt oss spola tillbaka, vad är det egentligen som hänt" efter att han nyss förklarat vad som hänt. otroligt långdragen podd.
Citera
2023-05-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Känner mer och mer att jag irriteras av alla nya poddar som alla eftersträvar samma sak; antingen att vara en go’ och skön snackpodd med två coola Stockholmsprofiler ELLER att göra ytterligare en pod om alla jäkla mord som tas upp ÖVERALLT.

Och all denna reklam! Spolar förbi tiotals av minuter varje poddavsnitt. I topp i kategorin reklamförekomst står: Alex&Sigge, Skäringer/Nessvold och Edvin&Johannas Ursäkta.

Håller ni med mig?
Låt oss hålla det simpelt.

Majoriteten av de som gillar att lyssna mordpoddar är kvinnor.
Reklam riktas i huvudsak mot kvinnor.
Är du kvinna?

Om du tar emot poddar som algoritmiskt rekommenderas till dig så kan du räkna med att de är avsedda för någon som är på sin höjd medelbegåvad och relativt lättpåverkad, det är mest lönsamt så.
Är du <medelbegåvad och lättpåverkad?

Din frustration har troligen upptäckt något din logiska förmåga ännu inte sett. Att privata bolag och dess algoritmer inte på något sätt försöker hjälpa dig att hitta stimulerande material att lyssna på, de försöker utnyttja dig och tjäna pengar på din uppmärksamhet.

Tror du mig inte? Fråga dig själv varför det finns så mycket material av den kategorin du själv beskriver. Det är inget sammanträffande.
Senast redigerad av Snigel 2023-05-19 kl. 14:49.
Citera
2023-05-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Alex och Sigge's podcast är nog det bästa exemplet på hur man gör en usel pod fylld med reklam, pretentiösa kommentarer och gäster.
När har Alex & Sigge haft en gäst i podden?
Citera
2023-05-19, 16:23
Medlem
OneTaps avatar
p3 dokumentär. massa tråkiga fakta historier om sånt ingen bryr sig om :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto