Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-11-24, 11:52
Medlem
biupy6ips avatar
Det finns några ställen med svenska ägare i Stockholm. Oftast dom lyxiga klassiska krogarna. Dock så anställer ju dessa oftast negrer som ska röra i din mat, som gömmer sig i köket eller disken.

Enda stället vart jag sett en svensk ägare med svensk personal är Rolfs Kök faktiskt. Man ser kockarna jobba från restaurangen. Riktigt trevligt ställe. Hoppas inte Jureskog blir jagad av expo för att jag nu hyllar hans restaurang.

Äger en svensk en restaurang ska han fan inte gömma en indier i köket som ska göra köttbullar och potatismos? Och ta betalt 300 för det. Det är en jävla scam. Finns det ingen jävla identitet stolthet eller svenskhet i dagens entreprenörer.
Citera
2025-11-25, 22:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Det finns några ställen med svenska ägare i Stockholm. Oftast dom lyxiga klassiska krogarna. Dock så anställer ju dessa oftast negrer som ska röra i din mat, som gömmer sig i köket eller disken.

Enda stället vart jag sett en svensk ägare med svensk personal är Rolfs Kök faktiskt. Man ser kockarna jobba från restaurangen. Riktigt trevligt ställe. Hoppas inte Jureskog blir jagad av expo för att jag nu hyllar hans restaurang.

Äger en svensk en restaurang ska han fan inte gömma en indier i köket som ska göra köttbullar och potatismos? Och ta betalt 300 för det. Det är en jävla scam. Finns det ingen jävla identitet stolthet eller svenskhet i dagens entreprenörer.

Påminner om när jag såg ett brittiskt matprogram där reportern besökte Andalusien i södra Spanien för att äta lokala specialiteter. Servitören som kom ut med maten till bordet var en neger, även om kockarna och ägarna sannolikt var spanjorer. Precis som när folk i Italien anställer afrikaner i jordbruket. Så är det ju tyvärr numera.
Citera
2025-11-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip

Precis, och av den anledningen kan man inte besöka den restaurangen heller!
Citera
2025-11-27, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorBengt
Café Facile ... Svenskägd fransk bistro i Vasastan.

Ja men dom som jobbar där är vadå?
Gratis negrer och araber från arbetsförmedlingen?
Citera
2025-11-27, 07:47
Avstängd
Svenskägda restauranger finns det gott om i Stockholm. Däremot att dom enbart anställer blattar som har diverse bidrag o skit från arbetsförmedlingen är väl knappast konstigt. Gratis arbetskraft som utnyttjas till fullo.
Citera
2025-11-28, 18:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja men dom som jobbar där är vadå?
Gratis negrer och araber från arbetsförmedlingen?

Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Svenskägda restauranger finns det gott om i Stockholm. Däremot att dom enbart anställer blattar som har diverse bidrag o skit från arbetsförmedlingen är väl knappast konstigt. Gratis arbetskraft som utnyttjas till fullo.

Det är vanligt att rasfrämlingar jobbar för vita. Som när jag såg ett brittiskt matprogram där reportern besökte Andalusien i södra Spanien för att äta lokala specialiteter. Servitören som kom ut med maten till bordet var en neger, även om kockarna och ägarna sannolikt var spanjorer. Och dessutom i Spanien, och i Italien, så jobbar en hel del afrikaner i jordbruket.

Men hellre detta än att de bara sitter hemma på arslet, eller hur?
Citera
2025-11-28, 20:30
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel

Är väl bra om dom skrämmer bort några rasister genom det. Tänk om man ska gå och äta och så sitter det nån sverigedemokrat där. Asså fyfan.
Citera
2025-11-30, 13:11
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Precis, och av den anledningen kan man inte besöka den restaurangen heller!

Åtminstone jobbar dom. Är du inte trött på din egna hycklandet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in