Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
6 menar du, din lögnerska? Varför kan du inte ens vara ärlig om en sån liten jävla sak din pajas? Det är en förstörd och 5 skadade som blivit övergivna som vi definitivt vet.
"vi" - vilka fan är vi. Det låter på gränsen till vrickat när olika fanatiker talar om "vui"på flashback.
Uppgiften om 7 förlorade och 3 på reparation kom från någoot befäl i Brigaden i samband med att den drogs tillbaka.
Uppgiften att 21 Brigaden fått 5 eller 10 st Leopard 2 som ersättning för de förlorade Strv 122 var i en länk han med "stjärtgosse"-bilden lade in och de upptgifterna finns faktiskty ingen anledning att betvivla. Ukraina har fått massor av Leopard 2 och massor har förstörts.
Den där Expressen "juornalisten" vat att han skriver för okunniga och halvljuger fritt. Sen sitter någon alkad nasse-hemvärnsman här på flashback och får för sig att ALLA Strv 122 still going strong.
De här tre svenska som skickades till Litauen för reparation kan visserligen återvänt till Ukraina och en som provsköts visades på bild i somras.
Jag sätter större tilltro till vad befäl i 21 Brigaden säger till medier, tror det var Ukrainska Pravda, om brigaden och varför den drogs tillbaka från fronten än sådana där propagandasidor du tittar på. När det gäller problem i ukrainska armen sätter jag mer tilltro till dem som är i den eller står på dess sida som vissa militärbloggare.
När ryssar pratar om problem i Ukraina så tar jag faktiskt det med en stor nypa salt.
Asch så många av er Nato-troll är det inte som saknar ett uns av kritiskt tänkand?