Citat:
Ursprungligen postat av
GostaWalde
Ok, öva mot sig själv? Är väl bättre köra mot en dator då? Ni som är duktiga för de antar jag ni är. Skulle ni säga att ni blivit bättre av att spela mot XtremeGammon? Är det så mycket bättre än GNU i spelstyrka eller är det andra saker som gör att ni betalar 500 kr?
Hittade en cheatkod för det

Så nu har jag det gratis!
I sak är en dator en bra motståndare att träna på men efter ett tag märker du hur algoritmerna funkar. En mänsklig motståndare med riktiga tärningar går sällan att förutse.
Har spelat otaliga data varianter, fanns en förr Jellyfish, jätteenkel mjukvara, olika svårighetsgrader 1-7,
Kör Loard of the Board som app det är mot människor men online och låtsaspengar det är helt okej men föredrar mänskligt motstånd. Xtremegammon är helt ok.
I slutändan är maskiner bra att träna på/med men du kommer nå toppen först efter du mästrat att spela mot människor och kasta själv.
Vet inte hur många mänskliga matcher jag spelat över ett spann på 31 år men det är nog minst 20.000. Började spela som 12 åring mot Farfar och sen Farsan, har kvar den brädan och kör med samma tärningar fast i en nyare bräda.
En vän o jag vi körde först till 1.000 poäng med både gammon (2 poängare) och backgammon (3 poängare), vill minnas att han vann med 1000 mot 995.