2023-05-21, 07:49
Medlem
Ni som skriver om "jag gör vad fan jag vill-syndromet, så tänker jag att herr C.S alltid varit lite sån (eller kanske bara inte så smart?)

I Freestyles ungdom när de var ute på sin första turné (eller i af en av de första) var de i min stad. Jag var för ung för att vara ute på lokal då men en äldre tjej jag kände hade varit ute den kvällen. Hon och hennes kompisar hade kommit rätt sent så de hade missat freestyles uppträdande och min kompis visste nog inte ens att det var uppträdande den kvällen, de skulle bara ut och dansa så som de ofta gjorde. Hon kände heller knappt till Freestyle, så nytt var det.

Iaf, nånstans runt midnatt blir min bekant uppbjuden av C.S men hon tackar nej, för hon stod och pratade med sina vänner. Då hade C.S tittat "hårt" på henne, slagit ur med armarna i en gest som "men vad fan" och sagt: "vet du inte vem jag är!" (hybris redan då liksom). Min kompis bara: "eh, nej?" När han förstod att hon inte ens sett när de uppträdde gick han därifrån.
Citera
2023-05-21, 08:10
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Klassiker när Christer tar återfall - https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-aterfall-i-tv
Han hade åkt fast för rattfylla 2 gånger, 0,24 och 0,27 promille.
I normala Europeiska länder har han inte åkt fast för rattfylla alls.
Sverige har redan mellan östernlagar.
Citera
2023-05-21, 11:54
Medlem
Prokloss avatar
Vet man vem det handlar om? Ser att Christer S, pekas ut men stämmer det?

”Känd artist”, ja kan ju vara många som man kan misstänka…
Citera
2023-05-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Vet man vem det handlar om? Ser att Christer S, pekas ut men stämmer det?

”Känd artist”, ja kan ju vara många som man kan misstänka…

Det står ju i protokollet som ligger i tråden.
Citera
2023-05-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanticlife
Ni som skriver om "jag gör vad fan jag vill-syndromet, så tänker jag att herr C.S alltid varit lite sån (eller kanske bara inte så smart?)

I Freestyles ungdom när de var ute på sin första turné (eller i af en av de första) var de i min stad. Jag var för ung för att vara ute på lokal då men en äldre tjej jag kände hade varit ute den kvällen. Hon och hennes kompisar hade kommit rätt sent så de hade missat freestyles uppträdande och min kompis visste nog inte ens att det var uppträdande den kvällen, de skulle bara ut och dansa så som de ofta gjorde. Hon kände heller knappt till Freestyle, så nytt var det.

Iaf, nånstans runt midnatt blir min bekant uppbjuden av C.S men hon tackar nej, för hon stod och pratade med sina vänner. Då hade C.S tittat "hårt" på henne, slagit ur med armarna i en gest som "men vad fan" och sagt: "vet du inte vem jag är!" (hybris redan då liksom). Min kompis bara: "eh, nej?" När han förstod att hon inte ens sett när de uppträdde gick han därifrån.
Oj vilket scoop. En hård blick 1986.
Citera
2023-05-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
På sätt och vis kan man väl säga att Sandelin skriver låtar ”till” Spotify då fenomenet ”påhittade artister” är superstort där.

” En gång hyllad popartist är sångaren och låtskrivaren Christer Sandelin numera något av en doldis. Nu visar det sig att artisten gjort sig ett namn inom så kallad chillmusik och byggt upp en miljonindustri på Spotify med hjälp av påhittade artister, skriver Svenska Dagbladet. ”

Källa: DagensPS

Ja, som jag förstått det kommer beställningen av musiken från Spotify, så ja han skriver åt Spotify. De beställer detta för att komma runt att behöva betala stimpengar till riktiga artister genom att ”kuppa in” sin egen musik på egna spellistor. Källa: bekanta som jobbar på Spotify.
Citera
2023-05-22, 23:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Ja, som jag förstått det kommer beställningen av musiken från Spotify, så ja han skriver åt Spotify. De beställer detta för att komma runt att behöva betala stimpengar till riktiga artister genom att ”kuppa in” sin egen musik på egna spellistor. Källa: bekanta som jobbar på Spotify.
Det var som fan…! Smutsigt.
Citera
2023-05-23, 15:38
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:

Spotify “beställer” ingen musik av Sandelin eller någon annan

Däremot lyssnar faktiskt väldigt mycket folk på ”avslappningsmusik” vilket enligt musik snobberi är fel och konstateras vara inte ”riktig musik”
Citera
2023-05-27, 15:18
Medlem
Citat:

Beställningen?Vad jiddar du om?

Och hur har du "förstått" det här exakt?
Citera
2023-05-27, 16:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Spåren efter ett jättebeslag av knark leder till en misstänkt liga – och en framgångsrik svensk artist.
https://www.expressen.se/noje/missta...rika-artisten/
Tyvärr redan låst artikel om CS.
Citera
2023-06-02, 05:09
Medlem
Nu är tydligen Sandelin utsläppt och så gott som avförd från utredningen. Nu kan han söka ett fett skadestånd av Staten för tiden han satt häktad👍
Citera
2023-06-10, 08:00
Medlem
Kantarell1423s avatar
Christer Sandelins Fup + Dom
https://gofile.io/d/sXeITv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem