Citat:
Ursprungligen postat av
Dillskruv
Nej sant, Andres är ju 60, vet inte om det är svårare att få lån till hus när man troligen bara arbetar fem år till och sedan blir pensionär? Så de kanske inte har så mycket att välja på. I takt med att barnen lämnar boet så blir det mer och mer utrymme, de slipper sitta ensamma i ett jättehus i slutänden. OT men när jag kollade A:s ålder på hitta.se står "I kedjehuset på xxxxxx bor även H*go Andr*s Gonzal*z Barr*os, Di*go Gonzal*z Oya*zo". Vem är Dieg* G*nzalez O*arzo? Bor det fler vuxna i huset? Eller brukar det stå tokigt på hitta?
Vet inte hur det fungerar med ålder och bolån, om bankerna räknar in att man snart går i pension. Samtidigt kan ju bankerna inte utgå från att man verkligen går i pension snart, kanske man jobbar längre ändå. Sen tror jag att familjen är så himla hemkära i det där radhuset att de ändå inte vill lämna det...
Di*go är Andr*s son. Tror han bara är skriven där. Men var han verkligen håller hus vet jag inte. Han är skriven hos familjen sedan 2021. Jag använder Ratsit och MrKoll. På MrKoll ser man att han mellan 2016 och 2021 bodde i en lägenhet. På Ratsit och Biluppgifter ser man att han äger en bil sedan 2016 och att den används då mätarställningen ökar varje år. Så antingen bor han på annan adress, kanske hos en tjej som har bostadsbidrag. Eller så bor han utomlands eller på ett vårdboende exempelvis och någon annan använder bilen. Finns flera tänkbara orsaker att vara skriven hos familjen. Men ja, ser lite småmärkligt ut att vara 40+ och skriven hos sin pappa med familj...