2023-05-17, 10:13
Medlem
Tjena, Förutsatt att jag vill jobba med IB, MC eller Corp finance efter min ekonomexamen, vilket extrajobb av dessa två är bäst?

Revisorassistent på Big 4

Administratör/Back office på fond

Har nämligen ett erbjudande för båda dessa två. Fondjobbet är bättre avlönat men jag bryr mig inte om lönen utan vill bara veta vad som ser bäst ut på CV:et.

Förövrigt tycker jag faktiskt att Big 4 kulturen verkar väldigt "kul", det här med en gigantisk arbetsplats och många kollegor i ens egna ålder där man sliter hårt osv. Så är även lite nyfiken på detta: Säg att fondjobbet är klart mer meriterande för jobb inom IB osv, är big4 jobbet bättre om jag vill jobba just inom big 4 i framtiden? Inom de tuffare områdena då som corp i big4 kanske, känns ju uppenbart att revisorassistent är bäst om jag vill bi revisor.
Citera
2023-05-17, 11:00
Medlem
Kione211s avatar
Ta det som ligger nära. I Sverige är det ganska lika lön för arbete.
Har en barndoms kamrat som gjorde praktiken på ett företag ibranschen för sitt fritidsintresse. Han är kvar 30 år senare och gnäller.
Han gör ändå allt i företaget och inte bara tråkigt kontor sysselsättning.
Citera
2023-05-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elevatorgoingup
Tjena, Förutsatt att jag vill jobba med IB, MC eller Corp finance efter min ekonomexamen, vilket extrajobb av dessa två är bäst?

Revisorassistent på Big 4

Administratör/Back office på fond

Har nämligen ett erbjudande för båda dessa två. Fondjobbet är bättre avlönat men jag bryr mig inte om lönen utan vill bara veta vad som ser bäst ut på CV:et.

Förövrigt tycker jag faktiskt att Big 4 kulturen verkar väldigt "kul", det här med en gigantisk arbetsplats och många kollegor i ens egna ålder där man sliter hårt osv. Så är även lite nyfiken på detta: Säg att fondjobbet är klart mer meriterande för jobb inom IB osv, är big4 jobbet bättre om jag vill jobba just inom big 4 i framtiden? Inom de tuffare områdena då som corp i big4 kanske, känns ju uppenbart att revisorassistent är bäst om jag vill bi revisor.

jag hade tagit revisorassistent på Big 4. ha kul, lär dig, kanske kan växa inom bolaget.. även det bra på CV. fokusera på att lära dig och kunna växa mer än lön just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in