2023-05-16, 17:37
Medlem
goofers avatar
Antingen så bestämmer de styrande och ledande att vi måste bli färre människor för att rädda planeten, eller så tar jorden hand om det själv och utrotar människan med ett klimat vi inte kan överleva i.

Väldigt enkelt sammanfattat.
Citera
2023-05-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Så trött på er nazister.
Man kan ge er hundratals studier och bevis på vad som sker idag men ni känner er kränkta och tror att 8 miljarder kan förgifta och förstöra jorden permanent. Ni kommer aldrig bli nöjda med nånting.

Hejdå. Loser. F*** you cunt.
Ursäkta mig. Jag upptäckte inte att du har en förståndsvariation. Det gör ju att jag måste ge dig rätt oavsett vilka idiotier du häver ur dig
Citera
2023-05-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är ni människohatare som förstör miljön i rekordfart.

Det är korrekt. Jag hatar negrer som inte tar sitt världsmedborgaransvar. Och såna som du som inte förstår orsak och verkan.
Citera
2023-05-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Vadå troligtvis! Det är odiskutabel fakta att upp till tio gånger fler dör av kyla än av värme då det på alla sätt är betydligt svårare att skydda sig från kyla.

Nej, du har fel. Det finns ingen sån odiskutabel fakta. Det finns helt enkelt ingen tillräckligt tillförlitlig statistik. Men det troligaste är att fler dör av värme än av kyla.
Citera
2023-05-16, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Vadå troligtvis! Det är odiskutabel fakta att upp till tio gånger fler dör av kyla än av värme då det på alla sätt är betydligt svårare att skydda sig från kyla.
Du tror inte att folk dör i 40+ grader C?

Du verkar inte så kunnig inom området.
Citera
2023-05-16, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Antingen så bestämmer de styrande och ledande att vi måste bli färre människor för att rädda planeten, eller så tar jorden hand om det själv och utrotar människan med ett klimat vi inte kan överleva i.

Väldigt enkelt sammanfattat.
Ja det kan vara så. Det var det jag anade när jag startade tråden.

En allvarlig pandemi kan också göra jobbet, iofs.
Citera
2023-05-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Värmerekord slås på löpande band. Speciellt i sydostasien har temperaturerna varit höga.

Detta kommer att leda till att folk dör.

Eftersom det är mycket tätbefolkade områden som drabba kan det bli väldigt många och om värmen blir ännu högre i framtiden kan det påverka jordens befolkning.

Är det egentligen något positivt med tanke på att jorden är överbefolkad?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1115739

Även andra delar av Asien drabbas:

https://www.dn.se/varlden/tidiga-var...kan-bli-varre/
Jag kan garantera att de där rekordmätningarna inte håller för en djupare analys.

Vad folk inte förstår är att koldioxid inte kan skapa högre maxtemperaturer, inte enligt de fysiska lagar som finns. Koldioxid kan på sin höjd göra att det inte blir lika kallt på nätter och vintrar, men inte ens det är bevisat.

Nej, befolkningen har ökat under samma period som temperaturerna påstås ha ökat.
Citera
2023-05-16, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag kan garantera att de där rekordmätningarna inte håller för en djupare analys.

Vad folk inte förstår är att koldioxid inte kan skapa högre maxtemperaturer, inte enligt de fysiska lagar som finns. Koldioxid kan på sin höjd göra att det inte blir lika kallt på nätter och vintrar, men inte ens det är bevisat.

Nej, befolkningen har ökat under samma period som temperaturerna påstås ha ökat.
Var nämnde jag koldioxid . . . . ???

Meteorologiska data visar att klimatet blir varmare.
Citera
2023-05-16, 19:09
Medlem
Klimatförändringen som började runt 1850.
Co2 runt 300 PPM väldigt lite utsläpp.

Då var folk fattiga sjuka dög av oväder i mycket större utsträckning än idag. Det brann mer skog var missväxt och medellivslängden var under 50 år. Sot och annan skit i luften för det eldade med biobränsle(ved)

Ju mer Co2 nu 415 ppm, dessbättre mår människan. Högre välstånd. Dramatisk höjd medellivslängd rekordskördar, mindre areal skog brinner färre väderrelaredade dödsfall.

Allt har blivit bättre sen 1859 överbefolkningen kommer fortsätta. Det finns ingen klimatkris.
Citera
2023-05-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Allt har blivit bättre sen 1859 överbefolkningen kommer fortsätta. Det finns ingen klimatkris.
Men utrotningen av djurarter, grundvattenbrist, torka är väl ingen förbättring?
Citera
2023-05-16, 21:39
Medlem
maskoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Värmerekord slås på löpande band. Speciellt i sydostasien har temperaturerna varit höga.

Detta kommer att leda till att folk dör.

Eftersom det är mycket tätbefolkade områden som drabba kan det bli väldigt många och om värmen blir ännu högre i framtiden kan det påverka jordens befolkning.

Är det egentligen något positivt med tanke på att jorden är överbefolkad?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1115739

Även andra delar av Asien drabbas:

https://www.dn.se/varlden/tidiga-var...kan-bli-varre/

Jag tror absolut att stigande temperaturer i redan varma regioner kommer att påverka både befolkningstal, demografisk sammansättning med mera, både direkt och indirekt.

Dels lär ju allt större områden bli obeboeliga, svaga individer kommer säkerligen att dö bara av värmen i sig, men framförallt tror jag att begreppet klimatflyktingar kommer att bli allt mer aktuellt.
Jag tror också att den totala mängden eller ytan av jordbruksmark kommer att minska till följd av förändrade klimat, vilket kommer att göra det svårare att tillgodose matförsörjning, vilket då också kan ge effekt på befolkningstal genom svält. Ökad frekvens av extremväder lär nog också påverka detta, exempelvis torka eller extrema perioder av nederbörd.
Citera
2023-05-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suslov
Men utrotningen av djurarter, grundvattenbrist, torka är väl ingen förbättring?

Vilken djurart tänker du på? Isbjörnarna ökar.

Sen sköts det för mycket buffalo.

Torka har alltid funnits. Grundvatten nivåer varierar och har alltid gjort det.

Världen och människorna har aldrig i historien varit så många och haft det så bra.

Att kalla det kris är hjärntvättad
.

Det finns ingen klimatkris. Det kommer vara 10 miljarder snart och då kommer det inte heller vara nån kris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in