2023-05-15, 19:35
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
15 maj 17:14, Mord/dråp, försök, Göteborg
Polisen larmas av flera personer om att det pågår ett bråk utanför GöteborgsOperan.

Polisen larmas av flera personer om att det pågår ett bråk utanför Göteborgs Operan. En man ska ligga på marken och där ta emot slag från ett flertal personer. Eventuellt ska också någon form av tillhyggen ha använts i samband med bråket. Polis anländer till området. Två personer, en man i tjugoårsåldern och en kvinna i trettioårsåldern, har gripits för försök till mord. En person som har varit inblandad i bråket är lindrigt skadad. Utöver inga kända personskador. Oklart förlopp och en hel del oklara omständigheter.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rsok-goteborg/
Citera
2023-05-15, 19:52
Medlem
Mycket afghaner och marockaner som becknar där. En av marockanerna stashar sina grejer i en buske som är där i närheten.
Citera
2023-05-15, 21:16
Medlem
Mordförsök vid Operan i Göteborg - 2023-05-15

Som rubriken lyder. Två personer anhållna; en man i 20-årsåldern och en kvinna i 30-årsåldern.

Tydligen ska det ha varit ett tiotal personer inblandade, där en person legat ner på marken och mottagit slag/sparkar.

Vad vet vi mer?
Citera
2023-05-15, 21:18
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Hmm är det vanliga människor inblandade? Kajen brukar väl dra till sig lösdrivare. Gäng som annars hänger i brunsparken osv. Hemskt hursom.
Citera
2023-05-15, 21:23
Medlem
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Mycket afghaner och marockaner som becknar där. En av marockanerna stashar sina grejer i en buske som är där i närheten.

Berätta mer, du som rör dig i området! Har mångkulturen tagit över hela scenen i Gbg?
Citera
2023-05-15, 21:24
Moderator
KomissarieBecks avatar
Trådar sammanfogade//Moderator
Citera
2023-05-15, 21:31
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Berätta mer, du som rör dig i området! Har mångkulturen tagit över hela scenen i Gbg?

Området kring Operan har varit en blattepark sen minst 2015. Är på något vis lite vackert att det är just framför operan dit fisförnäma godhetsknarkare går för att konsumerar "kultur".
Citera
2023-05-15, 21:40
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Området kring Operan har varit en blattepark sen minst 2015. Är på något vis lite vackert att det är just framför operan dit fisförnäma godhetsknarkare går för att konsumerar "kultur".

Samtidigt finns ett boende där för missbrukare. Men åldern talar väl för blatte
Citera
2023-05-15, 21:45
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Korrekt. Och det har tidigare varit osämja där mellan hiresta Marockaner och inhemska babbeluringar. Sannolikt bråk om knarkförsäljning.
Citera
2023-05-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit

Ja. Jobbat mycket runtomkring där mycket skumt folk som rör sig där. Såg en uteliggare sitta där varje dag efter nån vecka eller så ser jag att uteliggaren skriker polis och griper två afghaner den snuten tog verkligen till sig arbetsuppgiften som undercover.
Citera
2023-05-16, 01:11
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Ja. Jobbat mycket runtomkring där mycket skumt folk som rör sig där. Såg en uteliggare sitta där varje dag efter nån vecka eller så ser jag att uteliggaren skriker polis och griper två afghaner den snuten tog verkligen till sig arbetsuppgiften som undercover.

Hade de inte varit civilpoliser så hade de varit just uteliggare eller pundare. Jag ser alltid vilka som är civilare. När jag var yngre brukade jag gå förbi dem och skrika civilsnut o peka. Var inte jättepopulärt. Fy fan va de ser ut. Har sett dem plocka invandrarkillar runt nordstan, och de ser fan inte ut att ha alla hästarna hemma. Värsta trashen och två år i varje klass. Men folket som hänger vid operan är ju så nedpundade så de lever väl i ett parallelluniversum och uppfattar inte vilka som är poliser.
Citera
2023-05-16, 08:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hade de inte varit civilpoliser så hade de varit just uteliggare eller pundare. Jag ser alltid vilka som är civilare. När jag var yngre brukade jag gå förbi dem och skrika civilsnut o peka. Var inte jättepopulärt. Fy fan va de ser ut. Har sett dem plocka invandrarkillar runt nordstan, och de ser fan inte ut att ha alla hästarna hemma. Värsta trashen och två år i varje klass. Men folket som hänger vid operan är ju så nedpundade så de lever väl i ett parallelluniversum och uppfattar inte vilka som är poliser.

Haha jag blev stannad av en civilpolis en gång som garanterat hade fått uppdraget för att hans ögon tittade åt två olika håll när han tittade rakt fram

Han levde lite väl in i rollen dock då jag brukade se honom dricka folköl på min hållplats. Kan iofs varit vatten i burken.

Och ja han var verkligen civilpolis, fick följa med och pissa hos polisen när jag blev stannad av honom trots att jag var spiknykter och på väg till jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in