2006-07-26, 18:05
Medlem
MetamorpHs avatar
Då och då stöter man på annonser på blocket och diverse sidor där folk erbjuder sig att köpa precis vad för typ av bil som helst omgående och kontant.
t.ex denna
http://www.blocket.se/vi/7749992.htm?ca=11_k

Man börjar ju undra lite.
Är det mindre bilhandlare som söker objekt?
Är det rent fiffel & båg?

Kanske man bara får rena skambud på sin hyfsat nya bil?

Är lite i planerna på att sälja min 150tkr bil.
Tyvärr är jag rätt lat av mig ibland och att annonsera ut och hålla på med massa olika spekulanter är lite jobbigt då jag jobbar ruskigt mycket och på alla möjliga tider på dygnet.

"Är det för bra för att vara sant är det troligen lögn"

Givetvis är det så.

Dock skulle jag gissa att det här är något mellanting.
Men är det någon annan som har provat sig av en sån "enkel lösning"?
Tänkte att det är nog bättre att fråga här innan man ringer till någon av dom och blir övertalad till någon halvdålig affär av en ivrig skojare.

Jag prioriterar nog inte så mycket pengar som möjligt, snarare enkel och smidig affär.

Mvh
Citera
2006-07-26, 18:14
Bannlyst
http://www.flashback.org/showthread.php?t=352405

Får mig i tankarna på den här tråden också: http://www.flashback.org/showthread.php?t=352370
Citera
2006-07-26, 18:41
Bannlyst
Om JAG får sätta priset kan jag oxå köpa ALLA bilar.

Akta dig för prammare. Så kallas de som betalar liten summa och ska betala resten sen, men aldrig gör det..
Citera
2006-07-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Om JAG får sätta priset kan jag oxå köpa ALLA bilar.

Akta dig för prammare. Så kallas de som betalar liten summa och ska betala resten sen, men aldrig gör det..

Yup, säljer vidare bilen flera gånger och till sist har nån köpt bilen i "god tro" och du kan glömma att få tillbaka den.
Citera
2006-07-26, 19:47
Medlem
MetamorpHs avatar
Haha.

Tyckte jag hade sökt lite efter liknande inlägg, ska köpa glasögon.
Men då har jag i varje fall frågat.
Tack för svaren.
Ska försöka vara mindre lat i fortsättningen.

Måste ju uppenbarligen finnas mängder med folk som går på det där eftersom det finns mängder med de där annonserna.
Citera
2006-07-27, 16:51
Medlem
Great Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetamorpH
Haha.

Tyckte jag hade sökt lite efter liknande inlägg, ska köpa glasögon.
Men då har jag i varje fall frågat.
Tack för svaren.
Ska försöka vara mindre lat i fortsättningen.

Måste ju uppenbarligen finnas mängder med folk som går på det där eftersom det finns mängder med de där annonserna.

Ha! Jag har en Till Salu-skylt i min bil just nu. Blev antastad av tre araber på en parkeringsplats som föreslog precis den dealen. 5000 kontant och "skuldebrev". De körde en Volvo registrerad på någon gammal snubbe i Småland, jag ringde honom och frågade om han visste var hans bil var - den stod på gården, så de hade byggt skylten själv. Är väl bara för den stackars jäveln att vänta på trängselskattekraven i brevlådan. Jag polisanmälde så klart. De skulle sätta en flagga på bilen, men bedrägeriförsöket var det inte mycket att göra åt. De hade ingen chans mot en misstänksam jävel som jag, men jag är rädd att det här är ganska vanligt och ganska lukrativt.
Citera
2006-07-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Great Cthulhu
Ha! Jag har en Till Salu-skylt i min bil just nu. Blev antastad av tre araber på en parkeringsplats som föreslog precis den dealen. 5000 kontant och "skuldebrev". De körde en Volvo registrerad på någon gammal snubbe i Småland, jag ringde honom och frågade om han visste var hans bil var - den stod på gården, så de hade byggt skylten själv. Är väl bara för den stackars jäveln att vänta på trängselskattekraven i brevlådan. Jag polisanmälde så klart. De skulle sätta en flagga på bilen, men bedrägeriförsöket var det inte mycket att göra åt. De hade ingen chans mot en misstänksam jävel som jag, men jag är rädd att det här är ganska vanligt och ganska lukrativt.

När jag skulle sälja min S40 så ringde en om ungefär samma deal. Jag skulle tom få betald hyrbil under tiden dom rekonda den och lockade kunder. Jag skulle även få runt 8-10 tusen mer för den än vad jag satt ut den för om den köparen han hade fortfarande var intresserad.

Men när han hörde att jag hade avbetalningar på den så blev han ointresserad.
Citera
2006-07-27, 17:54
Medlem
stRs avatar
Sätt ut en annons med bild och all information på blocket och skriv billigare vid snabb affär. Ange vilka tider du kan nås på hemtelefonen om du inte har en telefonsvarare. Bilen blir såld på nolltid om det är något att ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in