2023-05-14, 22:43
Medlem
Deedeees avatar
Någon som har erfarenhet av Kulturama gymnasium? Och Fryshuset? Tumba gymnasium?
Försöker hjälpa dottern välja inför gymnasiet...det enda hon kan tänka sig är att gå estetiskt program bild o form. Fryshuset verkar ha väldigt engagerade och trygga lärare, hur är det på Kulturama?
Nordens största estetiska skola läser jag om Kulturama, kan det kännas elitistisk och snobbigt där eller är det bara mina farhågor och fördomar?
Någon med npf som har erfarenhet av skolorna?
Var på Öppet hus på Tumba gymnasium men där lär hon nog sticka ut lika mycket som hon gjort nu och är svinrädd att åter bli mobbad. Hur är Tumba gymnasium?
Det är väldigt längesen jag själv gick i gymnasiet men jag minns inte mobbing från den tiden. Högstadiet var nåt annat, där var det illa. Är det mycket mobbing även i gymnasieåldern nu för tiden rent generellt?
Senast redigerad av Deedeee 2023-05-14 kl. 22:48.
Citera
2023-05-14, 23:27
Medlem
pn222jws avatar
Kul att någon förälder bryr sig! Lägg till Täby Enskilda gymnasium till checklistan - trygg resväg med roslagsbanan nära intill. Täby är fortfarande tryggt även om det inte är Djursholm...bästa fritids-motions- kommunen i Stockholms län 15 år i rad.
Citera
2023-05-15, 01:36
Medlem
mikaelss avatar
Tror nog att Frysen eller Kulturama är fullt med blåhåriga emos med näsringar som känner sig udda ...
'alla är dumma utom jag', typ.
Kanske vore bildande att gå på Östra, eller Norra Real istället, och möta andra människor?
Citera
2023-05-15, 15:37
Medlem
Deedeees avatar
Inte alla gymnasium som har just bild o form, och vi bor söder om södertälje så jag har tänkt på så kort resväg som möjligt, dvs så söderut som möjligt. Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in