Idag, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Återigen förvånande att de är så otroligt dåliga på att försvara sig vid runda bordet. Det är egentligen bara att slänga ur sig någon random anklagelse av typen ”du hade blåa skor på uppdraget därför tror jag att du är en förrädare”. Sedan se den man anklagat bli nervös, röd i ansiktet och som enda försvar använda ”jag ÄR trogen” och på så sätt gräva sin egen grav utan att man behöver göra något ytterligare.
Återigen så är det ju helt bakvänt att tänka att de som har ett osammanhängande icke-försvar MER sannolikt är förrädare. Det är ju förrädarna som har mest tid att fundera på hur man ska försvara sig om situationen uppstår och har ett välformulerat försvar. En trogen är ju upptagen med att hitta förrädarna och kan ibland få det som en chock att bli anklagad och därmed stå ganska svarslös. Speciellt i dagens avsnitt.
Citera
Idag, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Haha, jag fick rätt. Janina måste vara den dummaste "robotingenjören" i världshistorien.

Roligt att se Ahmed svinga mot Matilda. Han vill ta hem detta själv.
Man kan bete sig som Ahmed om man har fog för det och har koll på läget själv. Men är trött på hans bittra gnäll på alla andra hela tiden som att han är något slags geni. Riktigt borta i dagens tävling t.ex.
Citera
Idag, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Ja har man tur så går man under radarn på så vis, men det är ju inte ovanligt att man då blir anklagad för att undvika ämnet och på så vis uppvisa misstänkt beteende etc.
Alltså vid det här fallet, hade jag pratat om hur brända folk är som litar helt blint på janina helt utifrån en lista som hon har skapat. Om jag var pumahjärta alltså. Ibland så är defens den bästa offens
Citera
Idag, 13:41
Medlem
Janina var ju nästan manisk i dagens avsnitt, blir inte förvånad om hon blir utplockad pga psykiska besvär när det drar ihop sig mer.

I övrigt mycket bra avsnitt, höjdpunkterna för mig är när rådsalen går som idag.
Citera
Idag, 13:51
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Janina var ju nästan manisk i dagens avsnitt, blir inte förvånad om hon blir utplockad pga psykiska besvär när det drar ihop sig mer.

I övrigt mycket bra avsnitt, höjdpunkterna för mig är när rådsalen går som idag.

Ja, helt manisk. Förstår att man kan ha en övertygelse men Janina sprang runt helt paranoid och uttryckte "Jag måste ha en sköld!!" med ett anteckningsblock med ett betygsystem i handen. Och när hon väl hade laddat sin ammunition och skulle trycka av så var hennes argument "Du sa att va ett medium som inte kunde känna vem som är förrädare, men sedan sa du plötsligt att du kände.... att Tom var förrädare"

Haha allvarligt, det va så pinsamt. Hoppas det inte knäcker hennes självkänsla för hon verkar genuint vara en snäll tjej.

Personligen reagerade jag mest på att hon inte uppmärksammade att Ahmed gav upp utan en fight om holken och extra rösten. Det verkade gå helt obemärkt förbi henne
Senast redigerad av nickenyfik007 Idag kl. 13:58.
Citera
Idag, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alltså Matildas strategi kan funka hos vissa. Men det är ingen bra strategi överlag och Ahmed har rätt i att hon får för mycket uppmärksamhet när hon håller på sådär. En bra och strategisk förrädare tar inte så mycket plats. Tar plats, men inte för mycket. Katia är ett riktigt bra exempel på det. Man måste kunna smälta in i gruppen, prata men prata inte för mycket. Jag menar Wilmer var ju på henne i spåret. Och sedan så är många av de trogna riktigt dåliga. Matilda, jag håller faktiskt med Ahmed där att hon sätter sig själv i centrum många gånger och att ingen förutom Gry misstänkte Matilda efter hennes reaktion på Alex är sjukt. Och att dom är bara ute och cyklar många gånger.
Matilda spelade ju 100% rätt idag. Hon kunde inte ha spelat bättre än hon gjorde idag, Ahmed är en idiot.

När alla säger "Jag misstänker Matilda, hon går väldigt mycket under radarn.", så går man ju faktiskt inte under radarn.
Citera
Idag, 14:11
Moderator
Dr Kings avatar
På tal om att ”gå under radarn” så är väl den enda som på riktigt går under radarn Mackan Birro. Ingen har ens nämnt en antydan till att de tror att han är förrädare (vilket förvisso råkar vara korrekt då han ju är trogen). Jag tror dock det främst har att göra med att han ses som ganska blåst och förvirrad av övriga och en som inte utgör något hot. Till viss del är det ju sant men till visst del underblåser han också denna blåsta aura genom att själv aldrig föra fram något han misstänker eller komma med några ”smarta” argument i diverse diskussioner o.s.v.

Denna blåsta persona kan nog ta Mackan åtminstone till finalprogrammet. Väl där är det väl troligt att han mosas av smartare förrädare såvida det inte finnas några smarta trogna kvar som kan se Mackan som en smart bricka att ha på sin sida för att ta sig fram till vinsten.
Citera
Idag, 14:45
Medlem
Det är faktiskt intressant om hur finalen kommer att gå. Kommer ahmed och Matilda ens spela ihop. När han i dagens avsnitt sa att deras relation var över
Citera
Idag, 14:47
Medlem
Varför behövde Janina dolken så jävla mycket?

Visst, en extra röst är en extra röst, men det lät på henne som att det var ett måste för att hennes ”plan” skulle fungera.
Citera
Idag, 15:14
Medlem
Det är ju lite ruttet av Ahmed att hävda att det är hans tur att bestämma eftersom hon fick bestämma sist. Hon fick ju bestämma som en födelsedagsgåva från Ahmed.

Men jag håller med honom om att hon spelar lite väl självdestruktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in