2024-11-12, 22:12
Medlem
Är det någon som har en bra länk till den australienska versionen?
Citera
2024-11-13, 08:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Är du säker på att Filip berättar allt han tänker? Han kanske istället har en tydlig strategi av att högt och brett skrika ut vad han "tänker" så att de fortsatt ej så misstänkta förrädarna (läs Kelda och Thomas) känner sig fullständigt förvissade om att han inte misstänker dem, behåller honom eftersom han inte är ett hot. Om han då samtidigt samlar ledtrådar till sina egentliga misstankar så kan han göra det tämligen ostört eftersom ingen misstänker att han tänker något annat än det han gapar om....

Jag vet ingenting om Filip eller hur han funkar, hade aldrig hört hans namn innan, men gör han så är han mer smart än folk tror.
Kom ihåg att Jocke (tror jag) nämnde att han och Filip tänkte lika men att Jocke var mer tystlåten....

Tror inte det, han håller ju samma tonläge när han sitter i de här mellansegmenten när dom pratar själva mot kameran. Tror isåfall att han hade avslöjat "spelet" där för att framstå som smart, men istället fortsätter han mala på med sina idiotiska teorier.
Citera
2024-11-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Var såg du Finska förädarna?
Skulle vilja se den.

På finska 4:an, men vet att den gått på Ruutu med.
Citera
2024-11-14, 07:08
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag tycker castingen i år är rätt dålig.
Varför ha med folk som känner varandra?

Jag har sett Förädarna UK och den är så mycket bättre. Det går inte ens att jämnföra.
Roligare när folk inte känner varandra och inte har en aning. Det röstas hej vilt och
är mycket mycket bättre.

Inte en massa kändisar. I Sverige ska de alltid vara kändisar.
Så tråkigt helt enkelt.
Den här säsongen är inte bra och så
bortkastat för ett så roligt koncept.
Detta har redan av avhandlats färdigt tidigare i tråden.
Citera
2024-11-14, 07:16
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holaqwerty
[Filip] vore ju perfekt för förrädarna att värva när den möjligheten ges!
Som jag skrivit tidigare: Gapiga och jobbiga trogna är bättre att inte rekrytera. Dom kommer för eller senare bli misstänkta och förvisas av de trogna.

Förrädarna brukar rekrytera trogna som är populära och som uppfattas som smarta och pålitliga av övriga trogna.

Men om en sån som Filip blir för farlig för förrädarna kan dom rekrytera honom för att sen direkt orkerstrera att han blir förvisad. Det har hänt i andra länder.

En sak som inte berörts så mycket här är att en trogen får tacka nej till att bli rekryterad av förrädarna. Vanligtvis tackar dom inte nej, men det har hänt i vissa länder. Dom får dessutom tala om det under frukosten nästa morgon. Men nån valde att inte avslöja för gruppen att de fått detta erbjudande av diverse taktiska skäl.

Om en trogen blir rekryterad, tackar nej och inte berättar det, förstår övriga trogna att nån tackat nej, eftersom gruppen inte decimerats under natten.

Och senare i programmet får förrädarna möjlighet att tvångsrekrytera en trogen ("Gå med oss eller bli mördad nu direkt"). Dessa tvångsrekryterade brukar ofta bli förvisade redan dagen efter på grund av att förrädarna skapat misstankar runt dom under dagen och är sen med och röstar ut dom.
Senast redigerad av timpani 2024-11-14 kl. 07:24.
Citera
2024-11-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Som jag skrivit tidigare: Gapiga och jobbiga trogna är bättre att inte rekrytera. Dom kommer för eller senare bli misstänkta och förvisas av de trogna.

Förrädarna brukar rekrytera trogna som är populära och som uppfattas som smarta och pålitliga av övriga trogna.

Men om en sån som Filip blir för farlig för förrädarna kan dom rekrytera honom för att sen direkt orkerstrera att han blir förvisad. Det har hänt i andra länder.

En sak som inte berörts så mycket här är att en trogen får tacka nej till att bli rekryterad av förrädarna. Vanligtvis tackar dom inte nej, men det har hänt i vissa länder. Dom får dessutom tala om det under frukosten nästa morgon. Men nån valde att inte avslöja för gruppen att de fått detta erbjudande av diverse taktiska skäl.

Om en trogen blir rekryterad, tackar nej och inte berättar det, förstår övriga trogna att nån tackat nej, eftersom gruppen inte decimerats under natten.

Och senare i programmet får förrädarna möjlighet att tvångsrekrytera en trogen ("Gå med oss eller bli mördad nu direkt"). Dessa tvångsrekryterade brukar ofta bli förvisade redan dagen efter på grund av att förrädarna skapat misstankar runt dom under dagen och är sen med och röstar ut dom.

Nja, det där stämmer väl inte riktigt? De kan ju lika gärna tackat ja och blivit en till förrädare? Oavsett ligger man lite pyrt till om man blir rekryterad, det smartaste om man blir rekryterad förrädare är nog att försöka välja en av de till synes smartaste förrädarna och bli dennes "nickedocka" för att tillsammans eliminera övriga förrädare men innan sista steget tas hugga vederbörande i ryggen så man står själv kvar som ensam förrädare.
Senast redigerad av Zebrima 2024-11-14 kl. 12:30.
Citera
2024-11-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

Exakt. Att rekrytera och sen låta honom bli förvisad, samt att han då även måste erkänna sig som förrädare, skulle undergräva trovärdigheten i hans tidigare farliga utpekanden och påståenden. DET gör att han vore en perfekt rekrytering.
Citera
2024-11-14, 19:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Är det någon mer än jag som tycker att Anna är en grymt vacker tjej?

Nu är jag 61år och tycker i princip att alla tjejer under 40 ser bra ut och tjejer i min ålder är grymt oattraktiva... :-)

Njae, jag håller inte med. Hon ser ut som Annika Jankell eller ännu mer hennes dotter Happy.
Citera
2024-11-14, 19:55
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nja, det där stämmer väl inte riktigt? De kan ju lika gärna tackat ja och blivit en till förrädare?
Ja, jag tänkte och uttryckte mig lite fel.
Citera
2024-11-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Njae, jag håller inte med. Hon ser ut som Annika Jankell eller ännu mer hennes dotter Happy.
Dom är ju för tusan snygga dom med! Men som sagt, jag är drygt 60 och tycker att det flesta upp till 35år är snygga.... :-)
Citera
2024-11-15, 07:46
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Dom är ju för tusan snygga dom med! Men som sagt, jag är drygt 60 och tycker att det flesta upp till 35år är snygga.... :-)
Anna är skitsnygg så enkelt är det.
Citera
2024-11-15, 08:19
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Denne unge Liam Pitt, Pitt-Liam...

Först stavar han Marie som Mari. Och idag skriver han Marianne som Mariam. MARIAM. Jag skrattade högt i soffan åt pojkspolingen.

Är han en Bernadotte eller är det hans generation (född 2003)? Vore ju taskigt att hånflina om han har diagnoser (jag har själv tre st. och jag knäpper den som dummar sig) Om hans bristande intellekt är självförvållat genom allt för många slag mot huvudet genom kampsportandet är det okej att flina åt, tycker jag. Lite mörkrädd blir jag.

Visst kan det vara erotiskt uppeggande med utövare av kampsporter, vita pyjamasar och svettdroppar över en välskulpterad lekamen som hetsar en likadan mot sig, men vafalls? Stavar alla fighters Mariam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in