2025-12-02, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
De trogna behöver ju inte veta att det finns en förrädare med på listan? De hade lika gärna kunnat satt alla trogna på den.

Nej exakt. Dock kan det komma att avslöjas senare, av Gago t.ex.
Citera
2025-12-02, 02:35
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Nej exakt. Dock kan det komma att avslöjas senare, av Gago t.ex.

Jag tvivlar faktiskt på det. I så fall de ju kastat Ahmed under bussen som trots allt frivilligt gick med på att stå på listan. Det känns som något de borde ha tydliggjort i förväg om den fanns en sån risk att bli avslöjad.

Tror däremot att produktionen förväntade sig mer konflikt om vem som skulle stå på listan i konklaven. Det var perfekt upplagt för krig eftersom de var så oense sist
Senast redigerad av nickenyfik007 2025-12-02 kl. 02:37.
Citera
2025-12-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Måste ändå säga att detta var ett väldigt bra avsnitt. Och Alexandra är så sjuk lol. Men ändå underhållande

Ja, hon är ju inte så bra på att hantera sina känslor. Och att säga ”jag tror att jag kommer bli mördad”. Perfekt att få henne att bli misstänkt som förrädare.
Citera
2025-12-02, 13:21
Medlem
Strobeliciouss avatar
Svenska förrädarna är så tråkigt. Man vet inom någon sekund vid runda bordet vem som kommer bli utröstad i varje avsnitt.
Citera
2025-12-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Svenska förrädarna är så tråkigt. Man vet inom någon sekund vid runda bordet vem som kommer bli utröstad i varje avsnitt.
Fast alla följer ju bara varandra. För att rädda sig själva. Har varit så i många säsonger, händer ju på uk versionen också ibland
Citera
2025-12-02, 13:45
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Alexandra är en fullblodsnarcissist alltså.

När Janina tog illa vid sig efter att hennes teori visade sig felaktig förra veckan så sa Alexandra ”det är inte synd om dig, det är synd om Pumahjärta som röstades ut”. Nu när Alexandras teori visade sig vara felaktig så är det såklart Alexandra det är synd om, och ingen annan.

Och att bli kränkt över tanken på att någon skulle kunna misstänka en i ett spel som går ut på att misstänka varenda jävel i rummet. Hon är verkligen knäpp i ordets kliniska bemärkelse.

Citat:
Fast alla följer ju bara varandra. För att rädda sig själva. Har varit så i många säsonger, händer ju på uk versionen också ibland
Fast de brittiska deltagarna brukar vara mer benägna att gå sin egen väg i röstningen, åtminstone under de första dagarna. Och röstningarna har varit mindre strömlinjeformade i tidigare svenska säsonger också. Gago har rätt i att denna säsongs deltagare är extraordinärt enkelriktade. Ta in Niklas Källner igen, säger jag.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2025-12-02 kl. 13:48.
Citera
2025-12-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

Fast de brittiska deltagarna brukar vara mer benägna att gå sin egen väg i röstningen, åtminstone under de första dagarna. Och röstningarna har varit mindre strömlinjeformade i tidigare svenska säsonger också. Gago har rätt i att denna säsongs deltagare är extraordinärt enkelriktade. Ta in Niklas Källner igen, säger jag.

Håller med om att nästan alla deltagarna i denna säsongen verkar ha som taktik att gå under radarn vid utröstningen så att man inte själv ska kunna bli misstänkt. Det är nog smart taktiskt, men blir trist för tittarna. Undra vad som är bästa sättet för produktionen att undvika det.
Citera
2025-12-02, 14:23
Medlem
Märkligt upplägg på mordet.

Tänker jag fel eller kan inte de trogna räkna ut att den som blev satt att dricka sist är 99,99% säker trogen?
Citera
2025-12-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Håller med om att nästan alla deltagarna i denna säsongen verkar ha som taktik att gå under radarn vid utröstningen så att man inte själv ska kunna bli misstänkt. Det är nog smart taktiskt, men blir trist för tittarna. Undra vad som är bästa sättet för produktionen att undvika det.
Jag tror ändå att många skulle göra det. Om man sticker ut eller avviker, kanske många misstänker en då
Citera
2025-12-02, 14:49
Medlem
Citat:
Jag tror ändå att många skulle göra det. Om man sticker ut eller avviker, kanske många misstänker en då
Det intressanta är ju att av 9 personer så var det kanske 1-2, max 3 som var övertygade i omröstningen idag, 6-8 pers röstade bara av taktiska skäl.
Citera
2025-12-02, 15:19
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Märkligt upplägg på mordet.

Tänker jag fel eller kan inte de trogna räkna ut att den som blev satt att dricka sist är 99,99% säker trogen?
Så borde det vara ja såvida det inte finns någon regel att en förrädare inte dör även om den dricker av det förgiftade vinet. Då skulle förrädarna också våga sätta någon av sig själva sist.

Även om det är så är det ytterst få av de kvarvarande trogna som är tillräckligt smarta för att kunna dra denna slutsats. Wilmer är den enda jag kommer att tänka på. Sådana som Malou, Alexandra, Tom och Mackan Birro är ju inte i närheten av att kunna dra en sådan slutsats även om den ju är ganska självklar som du säger.
Citera
2025-12-02, 15:37
Medlem
Alltså gry var nog den hittills smartaste trogen deltagare som har varit med I förrädarna. Hon hade varit en grym förrädare nog. Det var tur för ahmed att hon rök, även om hon nog skulle ha mördats förr eller senare. Det var det enda som var dumt att hon berätta sin misstanke till han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in