Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Snacka om överreaktion. Varför så triggad? Vad vet du om min civilstatus eller arbete?
Snarare du som verkar lida av mindervärdeskomplex. Skärp dig.
Det har jag aldrig sagt heller. Finns smarta arbetare och simpla akademiker. Däremot har jag aldrig sett någon större intelligens hos fotbollsspelare, många verkar bara simpla och ytliga, se bara vilka fruar/flickvänner (wags) de väljer som är av samma skrot och korn. Finns självklart undantag men fördomen tycks stämma rätt bra.
Precis. Sen finns det ju faktiskt personer också som ÄR ointelligenta. Även om det tycks förnekas helt i denna tråd av någon märklig anledning.
Jag baserar det utifrån vad han visar upp. Han visar upp ett ointelligent beteende, en slö korkad blick, följer skocken tar inga egna initiativ alls.
Fördomen om fotbollsspelare som korkade är etablerad, inget som jag hittat på. Så skjut inte budbäraren tack. Däremot finns det självklart undantag men det undantaget är inte Bosse utan Bodström som också är fd fotbollsspelare men på en helt annan nivå än Bosse, vilket borde vara rätt uppenbart för det flesta.
Som jag även skrivit i ett tidigare inlägg; att bli klubbdirektör eller sportchef är knappast tecken på briljans eller intelligens. Det är ju ofta den vägen som många tar efter den aktiva karriären och får som belöning för lång och trogen tjänst, utan någon större konkurrens från andra. Lite som fotbollens motsvarighet till Regeringskansliets elefantkyrkogård.
Tycker du är ganska hård.
Inte lätt att vinna mot nån som har ett övertag. Inte säkert att man klarat det bättre, iaf inte jag. Tittarna sitter ju på facit och har den mest relevanta infon utvald, sorterad och paketerad i klippningen - då är det lätt att se mönstren.
Det var inte de trogna som var dåliga, det var förrädarna som var bra.