2024-12-13, 21:49
Moderator
Dr Kings avatar
Thomas Bodström totalt överlägsen denna säsong. Allt gick som han ville i finalen från punkt till punkt. Han kunde också ha kört ut Nadim och Kelda om han ville och stått som en ensam vinnare men var (till skillnad från förra säsongens vinnare Katia) schysst mot dem och lät dem vara med och dela vinsten.

Den stora likheten mellan Thomas och Katia (som vann förra året) var att de var de enda i sina säsonger som spelade för att vinna. Alla andra spelade för att inte förlora. Det gjorde att allt de siktade på var att överleva en vecka till och därmed var de lätta att som en fårskock att ledas att rösta på olika personer så länge det inte var de själva. De tänkte därmed också allt för kortsiktigt och lade för stor vikt vid ”dagens pusselbit” istället för att lägga hela pusslet vilket Thomas gjorde.

Egentligen tycker jag att Thomas och Kelda skulle ha gått ihop och kört ut Nadim också på slutet så att endast de som två originalförrädare skulle vinna. Problemet för en sådan taktik var väl att Kelda litade för lite på Thomas och var rädd att då själv bli blåst.

Bosse var verkligen urtypen av en nyttig idiot som bara tilläts vara kvar till slutet just för att han var för blåst och kunde ledas att rösta precis som förrädarna ville.
Senast redigerad av Dr King 2024-12-13 kl. 22:04.
Citera
2024-12-13, 21:51
Medlem
Förstår inte varför Anette och Bosse valde att rösta på Emilia? Borde varit ganska uppenbart att det var Kelda och Nadim som var förrädare.
Citera
2024-12-13, 22:02
Medlem
Om man såg Bodström just efter förrädarna valts ut och alla samlades och snackade, så var han helt annorlunda än sitt vanliga jag för nån minut. Nästan lismande och osäker.Det var väldigt annorlunda. Nån borde tagit det då. Sen måste man väl de andra sätta en högre analysprofil på honom. Van vid tv och diplomatiskt tvålsnack.
Citera
2024-12-13, 22:03
Medlem
Bodström skulle nog lätt kunnat stå där själv med hela vinstsumman så fint av honom att han delade den med de andra två.
Citera
2024-12-13, 22:05
Medlem
Ganska mediokert att de inte iscensätter morden. Å nån får upptäcka det, Ett brev du är död är väl ganska antiklimax. För alla.
Citera
2024-12-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Bodström skulle nog lätt kunnat stå där själv med hela vinstsumman så fint av honom att han delade den med de andra två.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...sa-bra-gar-det

Bodström har råd dela med sig.
Citera
2024-12-13, 22:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, tycker att det var ett jättebra slut.

Mycket bättre än ifjol då Katja svek både Claudia och Olivia.

Heder åt Bodström för att han delade vinstsumman med Keldanoch Nadim. Kändes som han villa ta lite samhällsansvar genom att stötta en kvinna och en nysvensk. Bra gjort!

Förresten. Ni som sett de andra ländernas versioner. Är Anette den sämsta trogna i spelets historia?

In competition with Bosse och Janne Josefsson😂
Citera
2024-12-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...sa-bra-gar-det

Bodström har råd dela med sig.

Om han skulle varit Moderat skulle han nog velat ha hela vinstsumman själv.
Citera
2024-12-13, 22:19
Medlem
exoticspices avatar
Undrar vad som hänt med Bodströms ena öga.
Citera
2024-12-13, 22:20
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Snacka om överreaktion. Varför så triggad? Vad vet du om min civilstatus eller arbete?
Snarare du som verkar lida av mindervärdeskomplex. Skärp dig.

Det har jag aldrig sagt heller. Finns smarta arbetare och simpla akademiker. Däremot har jag aldrig sett någon större intelligens hos fotbollsspelare, många verkar bara simpla och ytliga, se bara vilka fruar/flickvänner (wags) de väljer som är av samma skrot och korn. Finns självklart undantag men fördomen tycks stämma rätt bra.

Precis. Sen finns det ju faktiskt personer också som ÄR ointelligenta. Även om det tycks förnekas helt i denna tråd av någon märklig anledning.

Jag baserar det utifrån vad han visar upp. Han visar upp ett ointelligent beteende, en slö korkad blick, följer skocken tar inga egna initiativ alls.
Fördomen om fotbollsspelare som korkade är etablerad, inget som jag hittat på. Så skjut inte budbäraren tack. Däremot finns det självklart undantag men det undantaget är inte Bosse utan Bodström som också är fd fotbollsspelare men på en helt annan nivå än Bosse, vilket borde vara rätt uppenbart för det flesta.
Som jag även skrivit i ett tidigare inlägg; att bli klubbdirektör eller sportchef är knappast tecken på briljans eller intelligens. Det är ju ofta den vägen som många tar efter den aktiva karriären och får som belöning för lång och trogen tjänst, utan någon större konkurrens från andra. Lite som fotbollens motsvarighet till Regeringskansliets elefantkyrkogård.
Tycker du är ganska hård.
Inte lätt att vinna mot nån som har ett övertag. Inte säkert att man klarat det bättre, iaf inte jag. Tittarna sitter ju på facit och har den mest relevanta infon utvald, sorterad och paketerad i klippningen - då är det lätt att se mönstren.
Det var inte de trogna som var dåliga, det var förrädarna som var bra.
Citera
2024-12-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locri-Buffy
Tycker du är ganska hård.
Inte lätt att vinna mot nån som har ett övertag. Inte säkert att man klarat det bättre, iaf inte jag. Tittarna sitter ju på facit och har den mest relevanta infon utvald, sorterad och paketerad i klippningen - då är det lätt att se mönstren.
Det var inte de trogna som var dåliga, det var förrädarna som var bra.

Varför lägger du ner tid att argumentera med denna person? Uppenbarligen projicerar hen sina osäkerheter genom att attackera och spotta skit mot personer hen inte känner sympatier för.
Citera
2024-12-13, 22:25
Medlem
Slutet var tråkigt på ett sätt, men samtidigt vilsamt för själen. Tacksam över att Thomas Bodström med sin månadslön inte valde att vinna själv. Och för att det någonstans slutade med någon form av laganda.
De trogna spelare uruselt, ingen av dem förtjänade att vinna.
Hade gärna sett mer av Maria Wetterstrand och Jocke, båda intelligenta och hade kanske kunnat stoppa förrädarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in