2023-05-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Sverige hade VM 2002 nr man lade det i Gteborg, Jnkping och Karlstad. Hur gick det d rent publikmssigt, ngon som minns?
Efter en kort Googling hittade jag bara denna: https://www.aftonbladet.se/sportblad...tet-sedan-2002

"5 557 skdare per match r det lgsta publiksnittet sedan VM i Sverige 2002."

Detta var allts under frra VM s ja det var nog ganska uselt i Gteborg ocks. Sverige r utdende som hockeynation.
2023-05-15, 12:21
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Sverige hade VM 2002 nr man lade det i Gteborg, Jnkping och Karlstad. Hur gick det d rent publikmssigt, ngon som minns?
Hr finns statistik frn d: https://www.svt.se/sport/artikel/res...och-tabeller-8
2023-05-15, 13:43
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Hr finns statistik frn d: https://www.svt.se/sport/artikel/res...och-tabeller-8
Frn 2013 http://www.ishockeytabeller.se/vm-2013 ser man att de svenska matcherna spelades infr vlfyllda lktare.
Men on topic s ser jag hellre ett vm som spelas i andra stder n Stockholm, och snds i en kanal som svt.
Jag tror att det fortfarande gr att f vm-stmning i stugorna men det gr inte av sig sjlvt. Och det blir uppfrsbacke bara av det ligger sent i maj och inte i slutet av april som frr
2023-05-16, 00:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Kan hlla med om att VM frmst br hllas stder dr sporten r populr. I Stockholm r det fotboll,fotboll,fotboll. Framfrallt i Maj. Tror det blir totalflopp.
Hller med. Handbolls vm var ju en megasucce i gteborg och fiasko i sthlm. Malm och gteborg borde dela p turneringen istllet.
2023-05-16, 00:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Frn 2013 http://www.ishockeytabeller.se/vm-2013 ser man att de svenska matcherna spelades infr vlfyllda lktare.
Men on topic s ser jag hellre ett vm som spelas i andra stder n Stockholm, och snds i en kanal som svt.
Jag tror att det fortfarande gr att f vm-stmning i stugorna men det gr inte av sig sjlvt. Och det blir uppfrsbacke bara av det ligger sent i maj och inte i slutet av april som frr
Maj borde vara bttre i teorin d de flesta stjrnorna r utslagna ur stanley cup. Problemet r att de inte stller upp ven med en mnads vila. Fr man med 3-4 stjrnor s blir det ett helt annat drag kring turneringen.
2023-08-05, 12:19
Medlem
BizarreReverends avatar
Hockey VM fr Tre Kronor,har brjat bli frknippad med Fiasko. Om man ska tro p media/experterna
2023-08-05, 13:36
Medlem
MitchRapps avatar
Jag vet inte om det r grbart eller om intresse skulle finnas. Men om frbundet bjd in samtliga supporterklubbar i SHL/HA till ett samarbete med SHL/HA med lite tvlingar, fredrag och att de sedan fick lite reducerade priser.
Det skulle bli ett underbart party och s i Globen.

Frgan r om folk skulle kunna kra tillsammans eller om alla r s tuffa s de aldrig skulle vga acceptera ngot sdant gemensamt samarbete.

Jvm i Gteborg har slt ganska bra vad jag kan se, s varfr skulle inte fungar i stockholm?
Senast redigerad av MitchRapp 2023-08-05 kl. 13:40.
2023-08-05, 20:03
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jag vet inte om det r grbart eller om intresse skulle finnas. Men om frbundet bjd in samtliga supporterklubbar i SHL/HA till ett samarbete med SHL/HA med lite tvlingar, fredrag och att de sedan fick lite reducerade priser.
Det skulle bli ett underbart party och s i Globen.

Frgan r om folk skulle kunna kra tillsammans eller om alla r s tuffa s de aldrig skulle vga acceptera ngot sdant gemensamt samarbete.

Jvm i Gteborg har slt ganska bra vad jag kan se, s varfr skulle inte fungar i stockholm?

Finns annat som lockar mer i huvudstaden.
2023-08-05, 20:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Finns annat som lockar mer i huvudstaden.

Rinkeby?
2023-08-05, 20:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Rinkeby?

Bland annat, men fotbollen r vl mer hetare n hockeyn och har vl varit s i mnga r nu.
2023-08-06, 09:00
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bland annat, men fotbollen r vl mer hetare n hockeyn och har vl varit s i mnga r nu.

r det bara massa medgngare i stockholm allts? Inga genuina supportrar av fotboll och hockey eller andra sporter. En stad av stockholms storlek borde sjlvklart kunna skramla fram 10000 hockeyintresserade mnniskor.
2023-08-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
r det bara massa medgngare i stockholm allts? Inga genuina supportrar av fotboll och hockey eller andra sporter. En stad av stockholms storlek borde sjlvklart kunna skramla fram 10000 hockeyintresserade mnniskor.

Blir det lag med ett antal framstende NHL-spelare kar intresset per automatik.
Ta NHL Global Series som exempel. Biljetterna till de fyra matcherna har slt bra, trots skyhga biljettpriser.
Att biljetterna till JVM slt bra frvnar mig inte heller. De bsta som r gamla nog att ha blivit draftade spelar redan i NHL, men i vrigt r det ju de bsta spelarna i sin ldersgrupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in