2024-07-10, 10:03
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skall Länsstyrelsen göra menar du?
Bötfälla ungarna för att de lät hundarna löpa fritt?
Vilka ungar? Det är PS som slår sina hundar detta inlägg handlar om

När domen vunnit laga kraft så ska Länsstyrelsen bedöma åtgärd. Jag hoppas på djurförbud men gissningsvis är Länsstyrelsen för beiga för ett sådant beslut.
Citera
2024-07-10, 10:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Vilka ungar? Det är PS som slår sina hundar detta inlägg handlar om

När domen vunnit laga kraft så ska Länsstyrelsen bedöma åtgärd. Jag hoppas på djurförbud men gissningsvis är Länsstyrelsen för beiga för ett sådant beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av coolchey97
Så pinsamt jävla dåligt att han bara fick dagsböter...
Har bott i samma område om PS som barn. När jag var kanske 10 så var jag och två jämnåriga vänner ute med min mormors hundar. Vi lät dem löpa fritt på en fotbollsplan. Plötsligt stack den ena hunden iväg och vi sprang efter. Runt ett hörn står då PS med Z* och akitan.
Han blir flyförbannad på oss (med viss rätt) för att vi hade hundar lösa som inte kom på vår inkallning.
Men efter det så förföljde han oss med hundarna, kom ikapp oss och skällde ut oss medans han höll fast och drog mina vänner i håret, hårt.
Helt sinnessjukt. Vi var väldigt skärrade, han fortsatte att följa efter oss ända tills vi lyckats ta oss hem tillbaka till mormor. Vi gjorde aldrig någon anmälan på honom, det var ju de vuxnas ansvar men ingen tog tag i det.

På det svarar du att man skall anmäla.

Citat:
Rent polisiärt kan det vara preskriberat MEN jag är inte säker på att Länsstyrelsen tänker lika dant...Så jag hade anmält och sett till att Länsstyrelsen får samma anmälan

Vad skall Länsstyrelsen göra? Bötfälla mormor som släppte ut hundarna med tre ungar? Eller bötfälla ungarna för att de lät hundarna löpa fritt?

I det som berättas där finns det ingen klander som Länsstyrelsen kan rikta mot mannen - det är inte mannen som haft dålig hundhållning i det som inlägget berättar om.
Citera
2024-07-10, 11:03
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skall Länsstyrelsen göra? Bötfälla mormor som släppte ut hundarna med tre ungar? Eller bötfälla ungarna för att de lät hundarna löpa fritt?

I det som berättas där finns det ingen klander som Länsstyrelsen kan rikta mot mannen - det är inte mannen som haft dålig hundhållning i det som inlägget berättar om.
Jo klandern är att han inte har några hämningar alls utan agerar helt gränslöst vid de möten han har med andra människor. Läs pedofildomen. Läs alla anmälningar i FUP:en.

"Men efter det så FÖRFÖJE han oss med HUNDARNA, kom ikapp oss och skällde ut oss medans han höll fast och drog mina vänner i håret, hårt. Helt sinnessjukt. Vi var väldigt skärrade, han fortsatte att följa efter oss ända tills vi lyckats ta oss hem tillbaka till mormor."

Det är inte hundarna det är fel på utan PS och hans hantering av sitt humör och hundarna. Så det hjälper inte att införa koppeltvång (redan gjort) då det är han som VÄLJER att gå fram till den han är arg på och vrålskälla mitt i ansiktet på 1 m avstånd (koppeltvånget är på 2 meter lina max). Han söker alltså upp offren och ger sig på dem som i detta exempel.

Det visat på hans olämplighet som hundägare då hans vett försvinner då han blir arg. Han tar sig vilka friheter som helst. Slår till ett postbud, slår en gammal dam i huvudet, flyger med drönare och kikar in i folks lägenheter flera våningar upp och påtalar för mamman som bor där "säg till din dotter att hon ska vara klädd då hon går runt i lägenheten" (hon gick naken efter att ha duschat).

Han ÄR gränslös och det påverkar hans hundhållning.
Citera
2024-07-10, 11:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jo klandern är att han inte har några hämningar alls utan agerar helt gränslöst vid de möten han har med andra människor. Läs pedofildomen. Läs alla anmälningar i FUP:en.
Vad har Länsstyrelsen med det att göra?

Citat:
"Men efter det så FÖRFÖJE han oss med HUNDARNA, kom ikapp oss och skällde ut oss medans han höll fast och drog mina vänner i håret, hårt. Helt sinnessjukt. Vi var väldigt skärrade, han fortsatte att följa efter oss ända tills vi lyckats ta oss hem tillbaka till mormor."

Det är inte hundarna det är fel på utan PS och hans hantering av sitt humör och hundarna. Så det hjälper inte att införa koppeltvång (redan gjort) då det är han som VÄLJER att gå fram till den han är arg på och vrålskälla mitt i ansiktet på 1 m avstånd (koppeltvånget är på 2 meter lina max). Han söker alltså upp offren och ger sig på dem som i detta exempel.
Hundarna var LÖSA det framgår tydligt i inlägget

Vad har det med Länsstyrelsen att göra? De hanterar djurärenden, inte om folk uppträder otrevligt eller inte.

Citat:
Det visat på hans olämplighet som hundägare då hans vett försvinner då han blir arg. Han tar sig vilka friheter som helst. Slår till ett postbud, slår en gammal dam i huvudet, flyger med drönare och kikar in i folks lägenheter flera våningar upp och påtalar för mamman som bor där "säg till din dotter att hon ska vara klädd då hon går runt i lägenheten" (hon gick naken efter att ha duschat).

Han ÄR gränslös och det påverkar hans hundhållning.
Nej, att han blir arg över lösspringande hundar påverkar inte hans djurhållning - och det är vad som hände i det som inlägget beskriver.

Inget av det är något som hanteras av Länsstyrelsen.

Det fetade finns inte med i inlägget och är alltså ingenting som de kunde anmäla - och inte heller något som angår eller hanteras av Länsstyrelsen.
Citera
2025-01-25, 12:18
Medlem
Teklanissens avatar
Hovrätten tog inte upp P.S fall utan domen är fastslagen sedan en tid. Först i och med att domen fastslogs kan Länsstyrelsen ta ett beslut om åtgärd. Exempelvis djurförbud eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in