• 1
  • 2
2023-05-17, 19:33
Medlem
Kanske är baserat på världsmedel? Också upplevt problem med grande xl när man var yngre
Citera
2023-07-05, 18:48
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det här med att man kan få på sig alla kondomer kanske stämmer, jag vet inte, vissa lyckas jag knappt få över ollonet. Grande XL har jag lyckats klämma på, men tycker inte kuken når full potential. Har man sjukt tjocka ådror så kan det ömma om det sitter för tight.

Måste man beställa kondomer från nätet om man vill ha några som är bekväma på riktigt?
Citera
2023-07-08, 19:52
Medlem
Håller med gällande grand, sjukt obekväm.

Och allt snack om att man minsann kan dra på en kondom på benet. Ja det kan man absolut men det betyder inte att det är bekvämt.

Rekommenderar att köpa online, mysize är riktigt bra för mig åtminstone. Finns i flera storlekar från små till jättestora
Citera
2023-07-08, 21:33
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutsypopcorn
Håller med gällande grand, sjukt obekväm.

Och allt snack om att man minsann kan dra på en kondom på benet. Ja det kan man absolut men det betyder inte att det är bekvämt.

Rekommenderar att köpa online, mysize är riktigt bra för mig åtminstone. Finns i flera storlekar från små till jättestora

Många standardkondomer ligger ju på 10-11 cm i omkrets. Grande XL tror jag ligger på 12 cm.
Min är runt 13,5 cm, då har jag dock inte mätt med penisring eller så.

Jag har ju ingen megakuk, men upplever inte att den når fullt stånd i Grande.

Är det någon som är bra på storlekar som kan rekommendera någon särskild med min omkrets?
Citera
2023-07-09, 07:22
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHurtig
Tjenare. Jag är väldigt lång och har därför alltid trott att jag har rätt liten kuk, så igår när jag skulle köpa kondomer köpte jag grande för att se om jag hade fel.

Idag när det var dags så satt den så jävla tight, typ tightare än profil?

Är detta nån sorts marknadsföring mot män med liten fallos för att de ska känna sig större? Kanske är jag helt ute och cyklar men det kändes definitivt som att den satt för tight.

Jag har inte använt just den utan använder kondomen profil som du nämner å ja den är tight, jag har även provat mamba kondomen inte så mycket bättre den heller å då anser jag att jag har en normalstor kuk (18 cm om jag har mätt den rätt) så ja det är nog en bluff. Finns det ens passande kondomer för oss män? det är som att beställa en tröja på nätet å man tar storleken medium å den sitter snortight å man måste skicka den tillbaka eller banta bort några kilon. Hopplöst är vad det är, vi alla är olika på alla ställen å så finns det bara one size kondomer "som passar alla" märkligt.
Citera
2023-07-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Många standardkondomer ligger ju på 10-11 cm i omkrets. Grande XL tror jag ligger på 12 cm.
Min är runt 13,5 cm, då har jag dock inte mätt med penisring eller så.

Jag har ju ingen megakuk, men upplever inte att den når fullt stånd i Grande.

Är det någon som är bra på storlekar som kan rekommendera någon särskild med min omkrets?

Är ingen expert på storlekar och har aldrig mätt min men jag kör mysize 57 och tycker den sitter bra.
Upplever grande något för trång kan tilläggas
Citera
2023-09-11, 10:21
Medlem
Alla RFSU-kondomer har samma storlek och passform. Och de är skit.
Alldeles för tajta när man trär på, utsträckta och sladdriga när man knullat ett tag. Nån decimeter extra som hänger och slänger efter akten, om inte fanskapet redan glidit av.
Citera
2023-09-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Alldeles för tajta när man trär på, utsträckta och sladdriga när man knullat ett tag. Nån decimeter extra som hänger och slänger efter akten, om inte fanskapet redan glidit av.

De må vara skit av olika anledningar. Jag tycker de funkar bra tekniskt. Däremot håller jag med om att de är små i storleken.

De har inte samma storlek enligt deras information. Det kan vara felaktigt såklart så jag har rullat ut och lagt dem bredvid varandra och de mått som de anger stämmer.

Men som sagt tycker jag det inte skiljer tillräckligt tex som det skrivit som tidigare här så är granden inte alls så speciellt grande.

Jag använder Grande XL som är deras största (grönt omslag/förpackning). Den skiljer verkligen i storlek jämfört med deras övriga och är mycket större än grande.
Citera
2023-09-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling

Om du inte tror mig kan jag göra om den visuella jämförelsen och ta en bild.
Citera
2023-09-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrlaxen
De har inte samma storlek enligt deras information. Det kan vara felaktigt såklart så jag har rullat ut och lagt dem bredvid varandra och de mått som de anger stämmer.

Som deras egen guide (postad av annan användare ovan) visar, så skiljer det inte mer än 1cm i längd och 5mm i omkrets mellan deras största och minsta varianter. So sensitive har iofs lite större omkrets än så, men det är pga materialet. Grande är större i övre halvan men smalare än en vanlig närmare basen för att den ska sitta kvar. Funkar bra om man har stort ollon eller böjd kuk, men är egentligen inte större. XL är hyfsad och stretchar bättre, men glidet är fortfarande kasst och den nöts ut så fort.

Helt ärligt litar jag mer på gummit jag köpte på Lidl i Bulgarien än nån av RFSUs skitprodukter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in