• 1
  • 2
2023-05-15, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Om man kör försiktigt är det inga som helst problem. De som kör ihjäl sig kör ju åt helvete för fort.

Jag kör ofta fyrhjuling utan att råka ut för någon olycka, nånsin.

Dör ett antal äldre varje år också som använder 4-hjulingen i skogen, välter och kommer under. Men ofta är farten och fylla inblandade i dessa olyckor.
Citera
2023-05-15, 19:47
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Om man kör försiktigt är det inga som helst problem. De som kör ihjäl sig kör ju åt helvete för fort.

Jag kör ofta fyrhjuling utan att råka ut för någon olycka, nånsin.

Det sista har nog varenda en som kört ihjäl sig också sagt, om jag får gissa. Det är ju "inget kan hända mig"-mentaliteten som är farlig, att folk kör som galningar. Det ligger mer i det än att bara köra fort.
Citera
2023-05-16, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Det sista har nog varenda en som kört ihjäl sig också sagt, om jag får gissa. Det är ju "inget kan hända mig"-mentaliteten som är farlig, att folk kör som galningar. Det ligger mer i det än att bara köra fort.
jag är alldeles för gammal för att ha den mentaliteten.

Hade jag den skulle jag inte köra så försiktigt, troligtvis.
Citera
2023-05-19, 12:14
Medlem
Körde på fyllan från hemmet till en fäst en bit bort, brände av vägen i en kurva å ner i en ravin. Olyckan skulle enl hörsägen hänt redan vid midnatt och han hittades först vid 0700 av förbipasserande. Sjukvårdspersonal fick liv i han men dog senare på väg till eller på sjukhuset i Sunderbyn.
Citera
2023-05-20, 21:34
Medlem
DennisOlofs avatar
@deeler tack för den informationen.

Det var ju tråkigt men numera är det nog få människor som reagerar. Så fort jag hör att skoter eller 4-hjulingen är inblandad så tänker jag direkt vårdslöshet i trafiken eller skogen, fylla, saknar skyddsutrustning osv.

Precis som man fruktar många drunkningsolyckor i sommar om det blir varmt väder. Tråkigt när så pass unga människor avlider.

R.I.P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in