2023-05-18, 19:59
Medlem
Känner inte till pojken, men tragiskt med unga människor som dör på 2-hjulingar. Vet hur starkt påverkad man blir av att få sätta sig på sin första hoj, sedan rullar det bara liksom på såhär snart 50 år senare, nästan lika lycklig varje gång! Vet att halva Norrland heter Marklund, men är det släkt till "Turbo" och "Liza"?
Citera
2023-05-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
RIP Tim....
Fy fan.

Han dog när han gjorde det han älskade iallafall.

Körde på fyllan?
Citera
2023-05-18, 20:31
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Körde på fyllan?

Japp köra motocross
Citera
2023-05-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Köra cross mitt i natten när det är mörkt
Nu vill jag inte ta den förolyckade i försvar, men det är inte mörkt klockan fyra på morgonen i Piteå den här tiden på året. Det är ljust och fint.
Citera
2023-05-19, 07:59
Medlem
Dinitrols avatar
Det här med alkohol och körning och om hur vissa ställer allt med motor så fort de luktat på en öl.. alltså kom igen nu…

I Finland tex är det 0,5 som gäller i trafiken, har aldrig haft problem att ta två bärs på krogen till maten och kunnat köra hem normalt. Lägger ni undan erat PK tänk så håller ni med mig.

Om man han setts på krogen samma natt med en öl i handen så säger det fan ingenting.. skulle inte gå och skylla olyckan på alkoholen och stämpla honom som en oansvarig förare på grund av det.

Men kommer det däremot fram att han varit full på riktigt.. ja då är det en annan sak. Men innan något sånt kommer fram tycker jag inte att hans namn ska dras ned i skiten. Se till hur mycket gott han gjort för många. 50 anställda, det är många familjer som får räkningarna betalda..
Citera
2023-05-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Nu vill jag inte ta den förolyckade i försvar, men det är inte mörkt klockan fyra på morgonen i Piteå den här tiden på året. Det är ljust och fint.

Ljust ute, van att hantera motorfordon med hög effekt, förmodligen på betydligt mer svårbemästrade underlag än en landsväg, och det slutar med att han avlider. Det kan i vart fall inte ha gått sakta på den färden, snarare först-hem-vinner tempo.
Citera
2023-05-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Vet att halva Norrland heter Marklund, men är det släkt till "Turbo" och "Liza"?

Nej.
Citera
2023-05-19, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Det här med alkohol och körning och om hur vissa ställer allt med motor så fort de luktat på en öl.. alltså kom igen nu…

I Finland tex är det 0,5 som gäller i trafiken, har aldrig haft problem att ta två bärs på krogen till maten och kunnat köra hem normalt. Lägger ni undan erat PK tänk så håller ni med mig.

Om man han setts på krogen samma natt med en öl i handen så säger det fan ingenting.. skulle inte gå och skylla olyckan på alkoholen och stämpla honom som en oansvarig förare på grund av det.

Men kommer det däremot fram att han varit full på riktigt.. ja då är det en annan sak. Men innan något sånt kommer fram tycker jag inte att hans namn ska dras ned i skiten. Se till hur mycket gott han gjort för många. 50 anställda, det är många familjer som får räkningarna betalda..

han var iaf så full så att han blev utslängd från Kalles. om Kalles fortfarande är vad det alltid har varit så betyder det att han var rejält full.

sen känner min kusin grabben som var först på plats. Tim levde men talade osammanhängande och vissa kroppsdelar var i onaturliga lägen.

vila i frid
Citera
2023-05-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
han var iaf så full så att han blev utslängd från Kalles. om Kalles fortfarande är vad det alltid har varit så betyder det att han var rejält full.

sen känner min kusin grabben som var först på plats. Tim levde men talade osammanhängande och vissa kroppsdelar var i onaturliga lägen.

vila i frid

Känns ju inte helt otippat att de var så de gick till ändå, sättet han plantera crossen i skylten tyder ju på att han varit påverkad av ngt iallafall. Normalt sett med en ljus natt så har du god sikt på den sträckan av vägen.
Citera
2023-05-19, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av deeler
Känns ju inte helt otippat att de var så de gick till ändå, sättet han plantera crossen i skylten tyder ju på att han varit påverkad av ngt iallafall. Normalt sett med en ljus natt så har du god sikt på den sträckan av vägen.

Om han inte körde in i den med flit ?
Citera
2023-05-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre

Nä, de gjorde han inte. Han var en glad kille som hade allt å levde livet max…
Citera
2023-05-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre

Torde finnas säkrare mål att sikta på om man har dödslängtan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in