2023-05-21, 15:48
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Förlåt för sent svar. Jag tog Gut feeling labs magtarmtest

Jag har svåra magproblem nu efter COVID (lång covid). Uppsvälld, gaser osv..

Hur ser polyfenol intaget ut?
Testa köra torkade blåbär + torkade rabarber varje dag 40-100g.

Granatäpple juice bör också vara potent.
Citera
2023-05-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Hur ser polyfenol intaget ut?
Testa köra torkade blåbär + torkade rabarber varje dag 40-100g.

Granatäpple juice bör också vara potent.

Jag äter 300 gram blåbär + 50 gram granatäppelkärnor varje dag
Citera
2023-05-25, 08:24
Medlem
Citat:
Hur funkar den för er? Hur stor dos tar ni och hur snabbt hjälpte det? Vad tar ni den för?

Råder ingen att ta Litium om det inte är under kontrollerade former. Du måste ta rejäla mängder för medicinsk verkan och chansen att du då tar för mycket är stor och det är ingen trevlig upplevelse.
När det görs inom sjukvården ökar man med ett piller varje vecka och man får också lämna prover varje vecka för att hitta rätt nivå.
Jag var tillsammans med en tjej som tog 6 piller om dagen och har en kompis som tar 5.
När det mäts i blodet är den medicinska verkan 0.6-1.2, över 1,2 kan bli riktig jobbigt och under 0.6 är totalt verkningslöst.
Senast redigerad av brasnyggman 2023-05-25 kl. 08:38.
Citera
2023-05-25, 08:30
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Har svår ångest också, kommer det att göra det värre?

Ta bara psykedeliska om du känner dig helt redo, det är en mental resa som tar lite energi - men som någon annan sa så har den minskat min ångest rejält, var många år sen jag orkade trippa men de kan vara värt det.
Citera
2023-05-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Råder ingen att ta Litium om det inte är under kontrollerade former. Du måste ta rejäla mängder för medicinsk verkan och chansen att du då tar för mycket är stor och det är ingen trevlig upplevelse.
När det görs inom sjukvården ökar man med ett piller varje vecka och man får också lämna prover varje vecka för att hitta rätt nivå.
Jag var tillsammans med en tjej som tog 6 piller om dagen och har en kompis som tar 5.
När det mäts i blodet är den medicinska verkan 0.6-1.2, över 1,2 kan bli riktig jobbigt och under 0.6 är totalt verkningslöst.

Skillnad på Lithium orotate och den som skrivs ut.
Citera
2023-05-25, 16:21
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Lithium orotat är klassificerat som ett kosttillskott och du kan köpa det i hälsokostar.

Det är betydligt mer biotillgängligt än lithium karbonat eller lithium sulfat, vilket gör att biverkningsprofilen blir mycket, mycket bättre.

Jag har självt sett hur bipolära blivit rätt snabbt stabila på 10-20mg lithium orotat, då var personen ifråga väldigt kort, vägde lite och var kvinna.
Citera
2023-05-25, 21:24
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Lithium orotat är klassificerat som ett kosttillskott och du kan köpa det i hälsokostar.

Det är betydligt mer biotillgängligt än lithium karbonat eller lithium sulfat, vilket gör att biverkningsprofilen blir mycket, mycket bättre.

Jag har självt sett hur bipolära blivit rätt snabbt stabila på 10-20mg lithium orotat, då var personen ifråga väldigt kort, vägde lite och var kvinna.
Källa på att biverkningsprofilen blir mycket mycket bättre ,snackar du magroblemj eller vad? Du vet att njurarna kan slås ut ganska lätt vid för hög dos ? Det är därför vi som käkar litium går på regelbundna prover . Varför skulle en bipolär välja ett kosttillskott om hon är inne i ett skov? Hon kan ju få litium utskrivet och säkra tester som säkerställer att hon inte blir förgiftad .galenskap
Citera
2023-05-26, 21:45
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Källa på att biverkningsprofilen blir mycket mycket bättre ,snackar du magroblemj eller vad? Du vet att njurarna kan slås ut ganska lätt vid för hög dos ? Det är därför vi som käkar litium går på regelbundna prover . Varför skulle en bipolär välja ett kosttillskott om hon är inne i ett skov? Hon kan ju få litium utskrivet och säkra tester som säkerställer att hon inte blir förgiftad .galenskap

Different pharmacokinetics of lithium orotate inform why it is more potent, effective, and less toxic than lithium carbonate in a mouse model of mania

https://www.biorxiv.org/content/10.1...05.01.490227v2

Lithium orotate: A superior option for lithium therapy?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8413749/
Citera
2023-05-29, 03:14
Bannlyst
Heter det inte Lithionit?
Citera
2023-05-29, 08:41
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanFingersvamp
Heter det inte Lithionit?
Lithionit är medicinen som läkarna skriver ut, och håller koll på nivåer i blodet med prover det andra är ett kosttillskott som går att köpa på nätet
Citera
2023-09-30, 21:27
Medlem
Citat:
Skillnad på Lithium orotate och den som skrivs ut.
Vad är den stora skillnaden?

Kan Orotate göra nåt med oro och den krypande ångesten? Värt att testa iaf.
Citera
2023-09-30, 23:04
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Vad är den stora skillnaden?

Kan Orotate göra nåt med oro och den krypande ångesten? Värt att testa iaf.

Skillnaden är att lithionit är depåtabletter ,och skrivs ut av läkare .sedan tas blodprover för att säkerhetsställa den snäva blodkoncentrationen på 0.5-0.7mmol/L.
Över 0.9 börjar det bli farligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in