2023-05-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusyao
Känns på något sätt lurt att Samir lägger ut helt plötsligt ut att han ska sluta som mäklare i samband med detta. Är han rädd tro att bli inblandad i denna soppa. Han kanske inte är oskyldig i detta

Vill minnas att Samir arbetade en kort period på Unik men bytte sen byrå, tror han är reko o inte har något med detta att göra.
Citera
2023-05-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panji
Min upplevelse med Unikfast, sålde en kvart i Hagastaden med en av deras mäklare för en kort tid sedan, riktigt shady. Lägenheten hade en sval budgivning och för nya intresserade köpare så sa mäklaren att det låg ett dolt bud över det ledande publika budet, det fanns aldrig något dolt bud, så lägenheten såldes avsevärt mycket högre än vad den skulle gjort med en regelrätt budgivning. Jag var tydlig med att jag behåller lägenheten om inte rätt pris dyker upp, en mäklares mardröm, så då togs lite okonventionella metoder till tydligen.
Klockren anmälan till FMI. Nu skriver du ju att dolda budet aldrig fanns, men dolda bud måste godkännas av säljaren och ska givetvis finnas med på budgivningslistan som du får efter avslutad affär. Vem var mäklaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Började inte han nyss sin karriär inom mäkleri?
Samir jobbade åt annan firma det senaste .
Citera
Medlem
Citat:
Min upplevelse med Unikfast, sålde en kvart i Hagastaden med en av deras mäklare för en kort tid sedan, riktigt shady. Lägenheten hade en sval budgivning och för nya intresserade köpare så sa mäklaren att det låg ett dolt bud över det ledande publika budet, det fanns aldrig något dolt bud, så lägenheten såldes avsevärt mycket högre än vad den skulle gjort med en regelrätt budgivning. Jag var tydlig med att jag behåller lägenheten om inte rätt pris dyker upp, en mäklares mardröm, så då togs lite okonventionella metoder till tydligen.

Fick köparen ta del av budgivningslista? Iofs kan de betala nån tjomme en liten peng för att säga att hen lagt bud men det är lite riskabelt om det börjar nystas i.
Citera
2023-05-10, 21:32
Tro fan att det är den där mäklar-babben på TikTok det rör sig om.

Det är väldigt mycket wannabe Wolf Of Wallstreet-vibbar på dessa "mäklare", förvånar mig inte alls om de håller på med skumma affärer. Pengar och framgång till vilket pris som helst är känslan man får.

https://www.tiktok.com/@adam.farhoumand
Citera
2023-05-10, 21:36
Citat:
Min upplevelse med Unikfast, sålde med en av deras mäklare för en kort tid sedan, riktigt shady. Lägenheten hade en sval budgivning och för nya intresserade köpare så sa mäklaren att det låg ett dolt bud över det ledande publika budet, det fanns aldrig något dolt bud, så lägenheten såldes avsevärt mycket högre än vad den skulle gjort med en regelrätt budgivning. Jag var tydlig med att jag behåller lägenheten om inte rätt pris dyker upp, en mäklares mardröm, så då togs lite okonventionella metoder till tydligen.

Det där måste vara olagligt? Vadå "dolt bud"?
Citera
2023-05-10, 21:40
Medlem
Samir och Adam lärde känna varandra när Adam sålde Samirs lägenhet.

Adam/Unik valde att satsa och betalade för Samirs mäklarutbildning.

Samir jobbade som mäklare hos Adam efter färdiga studier och de såg ut att vara världens bästa vänner.

Helt plötsligt slutar Samir på Unik och byter mäklarfirma.

När det nu börjar blåsa kring Unik så kliver Samir bort från yrket. En tillfällighet eller inte!?!?
Citera
2023-05-10, 21:46
Medlem
Börjar lukta brinnande mäklarregistreringar.
Citera
2023-05-10, 21:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill
Samir och Adam lärde känna varandra när Adam sålde Samirs lägenhet.

Adam/Unik valde att satsa och betalade för Samirs mäklarutbildning.

Samir jobbade som mäklare hos Adam efter färdiga studier och de såg ut att vara världens bästa vänner.

Helt plötsligt slutar Samir på Unik och byter mäklarfirma.

När det nu börjar blåsa kring Unik så kliver Samir bort från yrket. En tillfällighet eller inte!?!?

Det är nåt som inte stämmer. Det gick ju bra för Samir om man tittar på vad han sålt för det senaste halvåret. Varför skulle han helt plötsligt börja plugga och meddelar det just idag av alla dagar?
Citera
2023-05-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredde2
*d*m F*rhoum*nd var så sent som i november 2022 föremål för FMI. Han tvistade då i FR i Karlstad om en varning som har fått av FMI, se mål nr 5827-21.

*a

Hittat inte det hos fmi, eller måste man beställa handlingen från FR?
Citera
2023-05-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
Klockren anmälan till FMI. Nu skriver du ju att dolda budet aldrig fanns, men dolda bud måste godkännas av säljaren och ska givetvis finnas med på budgivningslistan som du får efter avslutad affär. Vem var mäklaren?

Stämmer. Det fanns intressen över publikt bud, men inget regelrätt bud. Dock nyttjades dessa ”intressen” som att det stod en köpare redo att betala för lägenheten för att avsluta snabbt och till ett högre pris. Så nej, fanns såklart inga andra bud på utdraget vid överlåtelsen. Har sålt med flera andra byråer i Stockholm tidigare. Mäklare i Stockholm (säkert på fler orter) är så extremt tävlingslystna att många lever på gränsen för vad som är lagligt och drar gärna en snabb lögn enbart för att sälja flest objekt, kortast publiceringstid och till högst kvm/pris.
Så detta landar inte bara på Unikfast även om de verkar shady, gäller även Fantastic Frank och Fastighetsbyrån i innerstan enligt min erfarenhet.
Citera
2023-05-10, 21:59
Medlem
Sim*ncrest ?
Br*nze ?

I och försig kan man väl misstänka de flesta mäklarfirmorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem