2023-05-13, 14:31
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
Finns både en och två byråer som agerat snabbt och är igång att ringa Uniks kunder har jag hört.

Snyggt.

Kan tänka mig att det finns en hel del toppmäklare i Stockholm som gör rätt för sig som länge stört sig på babbarna hos Unik och varit medvetna om att något inte stämmer på den byrån.

Öppnades nog en och annan champagneflaska för att fira AF's undergång när de nåddes av nyheten att han sitter häktad.
Citera
2023-05-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Jag är helt enig. Alla dessa resurser på en mäklare som dessutom inte är bland de största. Istället för att använda resurserna på värre bovar.

Det är väl bra att man stoppar kriminella, du vet väl inte vilka kopplingar dom här elementen har med andra kriminella?
Citera
2023-05-13, 15:29
Medlem
Hej.

Jag bor i en av de lägenheterna som ligger högst upp i "tornen" sedan huset stod klart.

Adam har aldrig sålt någon nyproduktion i vår förening då allt sköttes av -Nytt Hem- och allt gick 100% korrekt till.

Det enda som inte funkar just nu i detta fantastiska hus är att en hiss står still pga service.

I styrelsen finns många tunga namn inom näringslivet och dem sköter vår förening med extremt bra koll på alla sätt.

Vi har -Unik- som hyresgäst just nu men det står många potentiella kunder på tur både innan och efter detta blev officiellt.

Vi i huset tycker att detta är väldigt intressant att följa.

I övrigt kan jag tillägga att Samir är en oerhört fin kille som alltid hälsar och är trevlig och det är sjukt synd att hans namn blir indraget i detta då han inte har någonting med deras fiffel att göra.

Kliv ut på en balkong á våning 20 och uppåt så säger det du se -Håll Käften-

Kram på er alla ❤️ livet är värdefullt.
Citera
2023-05-13, 15:38
Medlem
Aningen sponsrat kanske?
Citera
2023-05-13, 15:41
Medlem
Lol.

Nej jag blir bara trött av alla spekulationer utan grund 🙏
Citera
2023-05-13, 15:53
Medlem
Jag vet inte mkt mer än vad nån annan gör ang Samir men han började jobba på en annan firma i princip direkt efter han var klar med sin utbildning.

I min mening är han bara en skön snubbe och han har inte någon lgh i vår förening utan nog några kvarter bort.

Jag heter inte Ronni och visste inte ens vem han är innan denna tråden skapades.

Separera tornen från Unik bara... Vi har ingenting med dem att göra bortsett från att dem är vår hyresgäst.

Vi är många vanliga "svennar" som gjort bostadskarriär blandat med högutbildade och entreprenörer i detta hus.

Solen skiner och Vasastan är vackert 😊
Citera
2023-05-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaneleon
Hej.

Jag bor i en av de lägenheterna som ligger högst upp i "tornen" sedan huset stod klart.

Adam har aldrig sålt någon nyproduktion i vår förening då allt sköttes av -Nytt Hem- och allt gick 100% korrekt till.

Det enda som inte funkar just nu i detta fantastiska hus är att en hiss står still pga service.

I styrelsen finns många tunga namn inom näringslivet och dem sköter vår förening med extremt bra koll på alla sätt.

Vi har -Unik- som hyresgäst just nu men det står många potentiella kunder på tur både innan och efter detta blev officiellt.

Vi i huset tycker att detta är väldigt intressant att följa.

I övrigt kan jag tillägga att Samir är en oerhört fin kille som alltid hälsar och är trevlig och det är sjukt synd att hans namn blir indraget i detta då han inte har någonting med deras fiffel att göra.

Kliv ut på en balkong á våning 20 och uppåt så säger det du se -Håll Käften-

Kram på er alla ❤️ livet är värdefullt.

Allra hade många tunga namn i sin styrelse, just sayin...

Hur vet du att Sam*r "inte har någonting med deras fiffel att göra"?
Citera
2023-05-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Samtidigt väller miljarder ut ur landet tack var bidragsfusk och organiserade kriminella. Det här är peanuts i jämförelse.

Jag menar inte att denna clown ska gå fri, men Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten är idioter och fokuserar på helt fel saker. De är upptagna med att jaga vanliga företagare och influensers som Jocke när det väller ut miljarder tack vare babbarna. Jag tror inte svennebanan har en blekaste aning om hur mycket pengar det rör sig om.

Vet du vad brotter handlar om?
Om det är Någon form av penningtvätt så är det grov kriminalitet innlandad och Inga småsummor.
AF hadde försäljningsväder på 2,5 miljarder 2020/2021.
Om man skall tvätta pengar är ett upplägg med hus/lgh egentligen helt optimalt eftersom summorna är så stora og transaktionerna så få. Men det kan inte vara så lätt att få till. Bankkontakt som är med, också lägenhetskomplexet (Norra Tornen) osv.
Senast redigerad av abracadabra1619 2023-05-13 kl. 16:00.
Citera
2023-05-13, 16:02
Medlem
Jag vet ingenting mer än att han verkar brinna för sin sak de gångerna jag träffat honom.

Ang folk som bor i huset så vet jag det mesta men har aldrig tidigare hört talas om Ronni och allt vad dem nu heter.

Det enda som ligger i mitt egentliga intresse är att blocka allt skitsnack som rör vårat hus och föreningen som rattar allt runt omkring.

-Allra- 😂... Inte riktigt på samma nivå väl.
Citera
2023-05-13, 16:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte mkt mer än vad nån annan gör ang Samir men han började jobba på en annan firma i princip direkt efter han var klar med sin utbildning.

I min mening är han bara en skön snubbe och han har inte någon lgh i vår förening utan nog några kvarter bort.

Jag heter inte Ronni och visste inte ens vem han är innan denna tråden skapades.

Separera tornen från Unik bara... Vi har ingenting med dem att göra bortsett från att dem är vår hyresgäst.

Vi är många vanliga "svennar" som gjort bostadskarriär blandat med högutbildade och entreprenörer i detta hus.

Solen skiner och Vasastan är vackert 😊
Vet du hur disskusionerna gick när man valde att hyra ut till Unik? (Som du säger finns det säkert många andra mer kända varumärken som kunde tänka sig lokalerna, på tidspunkt för uthyrning så var väl inte ens Unik kreditduglig?)

Vad hyr Unik lokalerna för? Marknadshyra? (Detta står väl i årsredovisningen, kan du eventuelt dela den?)

Er du helt säker på, att det inte kommer dyka upp någon koppling mellan Norra Tornens styrelse och mäklarfirman?
(AF verkar ha basert sin business på att sälja i den föreningen).
Senast redigerad av abracadabra1619 2023-05-13 kl. 16:12.
Citera
2023-05-13, 16:10
Medlem
kaktjuvens avatar
Hahaha! Slisk nummer 1!
Han hade visning i the bronze en gång och tog med sig sin brud. Trevlig snubbe såklart men fick the creeps av hnm bara man såg snubben. Därefter såg man hans firma förmedla lägenheter långt ut i orten så the bronze var hans trofé så att säga. På knappt ett år så dundrade han upp och började förmedla värsta lägenheterna och man fattade att det var hustleri på g.
Rätt åt hnm idioten. Förstör för alla andra ärliga människor!
Citera
2023-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Jag vet ingenting mer än att han verkar brinna för sin sak de gångerna jag träffat honom.

Ang folk som bor i huset så vet jag det mesta men har aldrig tidigare hört talas om Ronni och allt vad dem nu heter.

Det enda som ligger i mitt egentliga intresse är att blocka allt skitsnack som rör vårat hus och föreningen som rattar allt runt omkring.

-Allra- 😂... Inte riktigt på samma nivå väl.

Ok ändå skriver du att han inte har något med deras fiffel att göra? Märkligt.

Spelar ingen roll om det är samma "nivå". Det visar däremot att tunga namn i styrelsen inte är lika med att de har koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in