Jag har tidigare under många år haft en del olika bensodiazepiner utskrivet för mycket svår ångest. Blev av med dessa för ett drygt år sedan pga en läkare som absolut inte tyckte att dessa hade någon funktion för mig utöver att han ansåg att det var fråga om ett missbruk.
Jag stod på slutet på 1-2 tabletter xanor om dagen, 5-10mg stesolid vid behov(max en om dagen) - samt zopiklon till natten, 7,5mg.
Det har givetvis varit ett jävligt tufft år med självmedicinering periodvis, förlorat ca 30kg i vikt pga mitt mående och inte riktigt kännt att livet har någon större mening.
Nu är det så att ångestproblemen känns olidliga och jag har försökt få tillbaks åtminstone en låg dos stesolid för att få tillbaks aptiten, kunna somna ibland eller bara ta mig över sociala hinder som att ringa viktiga samtal, gå och handla, åka kollektivt när jag måste osv. Men det är totalt omöjligt! Jag har väl naturligtvis fått en missbruksstämpel i journalen, men flyttat till ett annat län och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till... vad är era erfarenheter om detta? Har det blivit svårare för er under de senaste typ 2 åren att få denna medicintyp förskrivet?
PS. Kommentarer om att jag borde sluta knarka och liknande undanbedes.
Jag får inga benzo som Zopiklon utskrivet,de vägrar trots att jag i princip ligger vaken hela nätter och inte kan sova och det går så klart ut över mitt jobb vilket jag sagt, men de säger bara att det är beroendeframkallande vilket jag redan vet eftersom jag redan äter det från min frus recept, men det gör ju inte saken bättre. Vi lider båda av att jag måste ta av hennes så att receptet tar slut snabbare för henne och sen kan ingen av oss sova på några veckor.
har kollat på att köpa det online, men det är ju några vansinniga fantasipriser de ska ha.
T.ex. kostar ett 100-pack från apoteket typ 70 kr.
Online utan recept har jag sett priser på 700-800 kr för ett 30-pack.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!