Citat:
Ursprungligen postat av
Oppedoppe2
Det är bortom mig hur elitistiskt hatande ni sossar är. Om ni faktiskt kollade på fakta och sluta skylla era förjävliga liv på eliten (inte 1890 talte längre) skulle ni se att fusken på skolor förekommer överallt, friskolor som inte ligger i områden förknippade med pengar, men inte minst era älskade kommunala skolor. De behöver inte ens vara fusk, utan betygsminflation.
Manillas ledning meddelade att endast ett ämne av alla de ämnen på Manilla hade ett lägre betyg på NP än det betyg läraren satt på sina uppgifter, jämfört med andra skolor i Sverige är de ingenting. Många glömmer att man gör nationella proven också, och manilla ligger långt över snittet på nationella proven resultat. (Skolverket. Bara kolla resultaten på nationella i biologi i nian 2022, då manilla rankade högst genomsnittliga nationella provs resultat i Sverige. Är det verkligen ett sammanträffande att de rika och intelligenta människor som bor på Östermalm, att deras barn är smartare än genomsnitts Svensson, JA. Detta kan backas med många studier av forskare i hela världen, att barn som växer upp i ett område med föräldrar som tagit eftergymnasial examen är bättre i skolan.
Ett annat tema jag finner intressant är hur ni skyller på friskolesystemet. Och att det ska helt bort. Varför ska människor tvingas gå i statens skitiga skolor, med trötta lärare, och med trötta elever som mohammed som inte ens vill försöka i skolan. Problemet med friskolor är att de är vinstdrivande och de är de tack vare staten. Om skolorna istället varit så att man betalar skulle skolorna enligt Smith vara tvungna att erbjuda en så bra utbildning som möjligt, annars får de inga kunder. Istället för att ge skolorna bidrag som de sedan försöker få så mycket kvar av som möjligt. Notera att de flesta av er som slänger ut hur mycket ni hatar den dumma eliten och hur deras barn är dumma. Manilla i fråga är icke vinstdrivande. Det är till och med så att alla i styrelsen tackar nej till ersättningen de har rätt till. Så sluta yappa om hur onda eliten är. Förstår att de är svårt när man inte är särskilt begåvad, eller intelligent. Vanliga Svenssons får bo i en förort. Men de rika behöver inte bra betyg, de finnsindre intelligenta rika snorungar. Absolut, men de äckligaste är att de behöver inte sluta för betygen som mig, de sitter bara ner i stolen, gör inget, för de kommer ändå få en lägenhet av pappa sedan, kanske ett jobb på firman, elelr i styrelsen. Så för de riktigt rika finns inte en riktig strävan för att barnen ska ha bra betyg. Därför är de rätt idiotiskt. Jag tror snarare de barnen som fuskar är de som försöker imponera eller nå upp till dina föräldrars förväntningar, eftersom de båda gick handels. Därför ser de en enkel väg att få lite bättre betyg. Fast de pluggar extremt hårt. Så ta de lungt sluta vara så hatiska skyll inte allt på eliten
På min arbetsplats är sosse den grövsta svordomen du kan använda. Jag och många andra har ändå synpunkter på hur ni nyrika efterblivna rövhattar inte ens bryr er om att lära er saker i skolan. Hade du tänkt att fuska dig genom hela livet? Förr eller senare kommer du hamna i fängelse om du tänker så.
Jag jobbar med väldigt rika människor som tycker ni på Campus Manilla är "Gauche" eller varför inte "vidriga nyrika". Ni är inte speciella bara för att er farsa är Master of Bullshit på något storföretag och drar in 100 lax i månaden. Ifall du bara visste hur lika syn de allra fattigaste och de allra rikaste har på saker och ting. Att de hatar er mer än sossar är givet. De fattigaste hatar er för att ni är dryga och oförskämda skräpmänniskor som tror att bara för att ni har pengar är ni värda något. De rikaste människorna är arga på er för att ni har mage att tro att ni är som dem. Vet du ens hur man använder en hummergaffel? För när ni är på middagar och ska lajva rika tittar de ultrarika på er som om ni gått in med trasiga arbetskläder ni fått från storföretaget ni jobbar på. Gärna en t-shirt som saknar en ärm samtidigt som ni luktar röv. Det är viben som ni ger. Ni är apor utan hyfs, stil och klass. Pengar är en extrem multiplikator och förstärker din klasstillhörighet till max. Ni är avfall i dressmankostymer.